SEO ali kako na prvo stran googla ?

OK, spletno stran imamo. Kaj pa sedaj? Kako nas bodo stranke našle?

Želimo na pvo stran iskalnih rezultatov v Google, YouTube, Bing, najdi.si ...

Kako na prvo stran googla? To si želi vsak. Spletna stran je seveda nujna a sama po sebi ne pomeni veliko. Če stranke vedo za nas, nas lahko hitro najdejo – že po e-mail naslovu – samo vtipkajo domeno iz email naslova in voila! Pogosto pa temu sploh ni tako. Marsikdo namreč niti ne vtipka domene v ukazno vrstico ampak kar v google search (ali bing ali …). Ali še huje: ljudje se navadijo na nek način brskanja prek interneta in pogosto obtičijo s tem načinom – opazujte prijatelje, kako brskajo – presenečeni in šokirani boste!

Kruta resnica #1:

Spletna stran je kot prospekt v vašem predalu. Včasih ga kdo najde, če brska po njem. Recimo google ga najde in njegovi algoritmi ga uvrstijo po pomembnosti, nekam na XY stran iskalnih rezultatov. Nato vas pokliče vas nekdo in vam ponuja optimizacijo vaše spletne strani za xxx EUR, oglaševanje prek AdWords, najdi.si, itd. Nam bo to res povečalo obiskanost, prodajo, promet? Kaj lahko naredimo sami?
MASARU-optimizacija-spletnih-strani-predal
Vaša spletna stran je na nekem serverju. Kako jo drugi najdejo?

Kruta resnica #2:

Nekaj gotovo lahko naredimo sami. Redno in premišljeno delati na promociji. To lahko (mora) naredi vsak. Najcenejša je optimizacija spletne strani: notranja in zunanja. Potem je tu oglaševanje – konec koncev: včasih ste pošiljali prospekte in kataloge, sedaj oglašujete elektronsko, kar je veliko lažje, bolj lahko nadzorujete rezultate, poskušate, kaj deluje, kaj ne, itd. Ali pa vse skupaj prepustite nekomu, da se ukvarja s tem – tudi to je opcija. Naša dejavnost ni oglaševanje. Lahko pa vam pomagamo optimizirati vaše spletne strani.

Kako lahko spletne strani optimizirate sami?

1. Notranja optimizacija

Notranja optimizacija pomeni, da je vse na vaši spletni strani prilagojeno za iskalnike, kot so Google, YouTube, Bing, Najdi.si, itd.. Iskalniki ‘preberejo’ in indeksirajo cel svetovni splet (ja, celega) dokaj pogosto (celo 1x tedensko) in indeksirajo vsebino, da lahko hitro najdete, kar pač iščete. Spletne strani rangirajo 3-4x letno (v bistvu google niti ne rangira več kaj dosti več, temveč je usmerjen v Organic Search).
Vedno bolj pa ‘kvalitetno’ bere. Tako imenovana ‘umetna inteligenca’ algoritmov, indeksiranja in ‘rangiranja’. Organic search. <– ta termin si dobro zapommnite!
 

Kaj google ocenjuje in kako vašo spletno stran oceni?

Spodnji seznam ni razverščen po pomembnosti – google ne izdaja skrivnosti. Iz izkušen pa lahko urejevalci in izdelovalci spletnih strani marsikaj ugotovimo. Nekaj pomembnejših je:

  1. Google ‘ocenjuje’, kako je organiziran tekst na vaši spletni strani (kako je označen tekst v headerjih, H1, H2, tekst v naslovih, odebeljeni tekst, opis, itd).
  2. Kakšen je v bistvu tekst na vaši spletni strani. Seveda gleda tudi ključne besede (če sploh so) aii KEYWORDS.
  3. Preveri ali je spletna stran prilagojena za telefone – zelo pomembno!
  4. Pregleda strukturo spletne strani (meniji, podmeniji, …).
  5. Imena slik, videov, …
  6. Uporabniku Googla želi dati čim bolj relevanten rezultat njegovega iskanja. Vsebino indeksira. Kvaliteto vsebine ‘oceni’ umetna inteligenca, ki igra vedno večjo vlogo. OK, saj ne razume, kaj ste napisali itd., nekaj pa lahko izloči iz vaše vsebine (več, kot si mislimo).
  7. … – 200.  Pomembnih je res veliko faktorjev (približbno 200).Google skriva pomembnost, sicer bi marsikdo to izkoristil dosti bolj, kot je OK. Zagotovo pa je vsebina vedno bolj pomembna.

Vsebina vaše spletne strani mora pomagati obiskovalcu. Google se vedno bolj usmerja v razumevanje iskalnega niza in vsebine spletnih strani, ki temu nizu ustrezajo.
Vedno manj je pomembno  rangiranje na podlagi predvsem ključnih besed itd.

Vse to (in še veliko več) ‘pove’ njegovemu algoritmu, kako relevantna je vsebina vaše spletne strani za nek iskalni niz. Strani, ki so bolj primerne iskanju, predlaga višje, proti prvemu mestu na prvi strani.

Z E L O    P O M E M B N O:

Poskrbite, da so vsaj točke  1. – 6. izpolnjene. Kolikor le lahko. Če sami urejate spletno stran, večino tega lahko storite sami.
Sicer zahtevajte od vašega ‘webmastra’, da to čimprej uredi. ‘Ala mu vera’, če tega še ni naredil … – ne glede na izgovore, ki jih navede – o tem bi vas moral prepričati!.
 
Potreboval bo vaše podatke. Tako imenovani  organic search  je vedno bolj pomemben. Pogooglajte organic search, če ne verjamete!
Sodelujte z vašimi komercialisti – oni iz prakse vedo, kako sprašujejo vaši kupci.
 
Nato posvetite več časa točki 7. Posrfajte po naših straneh – jih boste našli!
Vsega itak ne morete narediti in tudi ni smiselno. Veliko pa. Če ne veste kako, vam lahko pomagamo.
 
Čimprej optimizirajte svojo spletno stran. In ne samo to. Optimizirajte jo za telefone!

2. Zunanja optimizacija

Zunanja optimizacija pomeni, kar je narejeno zunaj (izven) vaše spletne strani (ne na strani, ampak ba drugih straneh). Spodnji shemi nazorno prikazujeta, dva primera. Ni kakšna huda znanost ugotoviti, katera spletna stran je za iskalne algoritme bolj pomembna: spletna stran A ali spletna stran B?  Opomba: ti dve strani po vsebini enaki.
 
Namig:
Primer A (desnia slika) prikazuje stran, o kateri drugi mnogo pišejo in s povezavami ‘kažejo’ nanjo.
Tako optimizirana stran je (z enako vsebino!) dosti bolj pomembna za iskalne algoritme.
Kako na prvo stran googla?
Kako na prvo stran googla?
‘Old school’ metoda zunanje optimizacije še vedno drži in zelo pomaga …
  • Če drugi govorijo o vas in vaših izdelkih ali storitvah:
    – socialna omrežja (Facebook – poslovni, Google+, Twitter, Instagram, Linkedin, …)
    – spletne strani, ki vas priporočajo,
    – večje oz. zelo obiskane in pomembne spletne strani in portali, npr.: SiOL, 24ur, Dnevnik, Delo, POPTV, med.over.net …,
    – kdorkoli (prijatelji na njihovih spletnih straneh oz. kjerkoli),
    – dobavitelji (kar ni pogosto, je pa možno),
    – komunikacija na forumih o vas in vaših izdelkih in storitvah,
    – blogi (google ima to zelo rad),
  • Če vas zgoraj omenjeni ‘linkajo’ oz. so iz drugih strani povezave na vašo spletno stran,
  • Če o vaših izdelkih ali storitvah obstajajo videi (v opisu videov pa povezave na vašo spletno stran) – YouTube je 2. največji iskalnik na svetu, takoj za Googlom!
  • Če vas drugi priporočajo, 
  • … itd – skupaj obstaja ca. 200 parametrov notranje in zunanje optimizacije, osredotočimo se vsaj na najpomembnejše.
Vsa ta zunanja optimizacija je odlična za vas. Linki na vašo spletno stran z večjih, bolj pomembnih in bolj obiskanih spletnih strani dosti bolj dvigajo pomembnost vaše strani, kot z malih spletnih strani (logično). Če se na socialnih omrežjih, forumih, blogih, itd., pogovarjajo o vas, je super, vendar ne ostanite pri tem…
 

Imejte video predstavitve (ne eno, več videov – izdelava videov je postala res poceni!).
Opazujte mlado generacijo: dobesedno stremijo v pametne telefone in brskajo po njih. Tak je trend.

Tudi raje gledajo in poslušajo, kot berejo (žal, ampak tako je), zato:
  • Ustvarite svoj YouTube kanal (www.youtube.com) in 
  • Objavljajte predstavitvene videe, (tudi na www.vimeo.com),
  • Poskrbite, da so v opisih videov povezave na vašo spletno stran, itd.
  • Videom dodajte tekst, ki je v videu izgovorjen – tudi to pomaga.
Z drugimi besedami: bolj, ko se piše in govori o vas (vsepovsod), bolj googlovi algoritmi ocenijo, da “ste pomembni in vas bodo uvrstili višje”
Obratno, povezave iz vaše spletne strani drugam pa vam ne koristijo kaj dosti (celo škodujejo lahko), žal a je prav tako, sicer bi si vsak lahko naredil tisoče povezav…

P O M N I:

Mlajša generacija ne ve, kaj je avdio kaseta, kasetofon, VHS kaseta, floppy disk, disketa, kako izgleda filmski trak kamere,…
Kmalu boste tudi vi pozabili na CD-je in DVD-je.  Že dobrih 15 let so v uporabi – kdo danes sploh še zapeče CD ali DVD?

Mlajši so zrasli v drugem okolju in imajo druge navade. Ne bodo nas poklicali, ampak raje napisali ‘mesič’…
Pomislite malo na ta trend navad obstoječih in bodočih kupcev – mlade genereacije. Pripravite se!
(V bistvu, če se pripravljate šele sedaj, auč, hmmm …. )

Google Adwords, najdi.si, ... - oglaševanje iskalnih besed

Pomaga. Včasih ogromno, včasih manj, odvisno od dejavnosti in nakupovalnih navad vaših kupcev.

Vsekakor je AdWords odlično in poceni orodje za premišljeno oglaševanje in v glavnem je zelo koristno.
Google ima orodja za iskanje besed in besednih zvez. Ali pa: p
reden uporabite AdWords, pojdite na najdi.si in se pozanimajte, katere besede in besedne zveze kupci najbolj iščejo.

Te uporabite pri svojem oglaševanju na Google AdWords, na YouTube, na Bing in na najdi.si, … .
Vsekakor poskrbite za optimizacijo spletnih strani – pri tem zelo pomaga vedenje, katere besede in besedne zveze kupci iščejo.
In pomnite: iz oglaševalskih aktivnosti se v Google Analytics lahko zelo veliko naučite. Funneling <– zeeeeloooo pomemben!

Zaključek

Ali si lahko privoščite, da oglaševanje na internetu, oglaševanje s pomočjo videa in prek ‘pametnih’ telefonov, itd., ignorirate? Konec koncev smo pred internetom vsi uporabljali klasično, papirnato oglaševanje, ki ni bilo ravno poceni. Sedaj so metode oglaševanja elektronske, to je vse. V bistvu je dosti ceneje, še posebej na dolgi rok in z nekaj premišljenimi potezami. Svet se spreminja in z njim se moramo tudi mi, če želimo obstati.
 
Če vam optimizacija predstavlja prevelik zalogaj, se je lotite postopoma. Če ne vse, pa vsaj veliko tega lahko:
  • naredite sami (lepo, korak za korakom) ali
  • najamete nekoga, da vam pri tem pomaga.

Namig: vam lahko pomagamo? Kakšen bi bil fair način sodelovanja, dober za vas in za nas? Pokličite.

Najhitreje:

Radi imamo telefon:
Veliko lahko vprašaš
(in še več izveš), lažje se odločiš,
dobiš takojšnjo pomoč. 
Nič ne stane in nihče te ne gnjavi.

Lahko vprašajte kar tu:

Zanima nas ...

Ali pošljete email:

Close Menu