#223:

Uporabniška izkušnja (UX ali User eXperience)

#2231:

Kakšna je?

Ugotovimo sami!

Namesto filozofiranja ali prepisovanja od marketinških gurujev, se lahko sami vprašamo:

  • Kako se mi počutimo,
    ko obiščemo neko spletno stran?
    • Kaj smo pravzaprav iskali?
    • Ali smo se dobro znašli na tej strani?
      (navigacija, iskanje rešitve ...)
    • Koliko časa smo porabili, ko smo iskali željeno informacijo?
    • Smo informacijo tudi dobili?
  • Poskusimo si predstavljati še, kako se naši uporabniki počutijo, ko obiščejo našo spletno stran?
    Si lahko to predstavljamo? Postavimo se v kožo svojega potencialnega kupca - kot, da nič ne vemo o naših izdelkih ... (vi dobro poznate vaše izdelke in storitve, vaši potencialni klienti pa skoraj gotovo ne).
    • Enaka ali podobna vprašanja, kot v zgoraj.
#2232:

Vprašajmo!

Vprašajmo naše prijatelje, znance. Lahko jim postavimo malo bolj direktna vprašanja:

  • Kaj jim je bilo dobro na naši spletni strani?
  • Kaj predlagajo, da bi spremenili?
  • Kaj jim ni bilo v redu?

Dalje, povprašajmo naše obstoječe in potencialne kupce:

  • Kako so se počutili, ko so obiskali našo spletno stran?
  • Kaj so pravzaprav iskali?
  • So se dobro znašli na strani?
    (navigacija, iskanje rešitve ...)?
  • So našli to, kar so iskali? Je bilo razumljivo? Kaj bi spremenili?

Preprosto, po človeško. Zvedeli boste marsikaj!

To lahko vedno storite sami.
Ne stane skoraj nič (le vaš čas).

Najboljša uporabniška izkušnja (UX) je ta, ki kar najbolje pomaga uporabniku, da pride do rešitve na svoj problem.
#2233:

Ljudje radi pomagajo

Bi vi pomagali, če vas nekdo nekaj prosi?
Ljudje radi pomagajo. Prosimo jih za pomoč: za mnenje.

Vprašajmo jih. Po domače. Recimo:
- "Zdravo [ime], vas lahko prosim za pomoč?"
- "OK..."
- "Prenavljamo spletno stran in bi jo radi prilagodili kupcem. Kaj vam je bilo dobro, kaj bi spremenili, kaj ..."

Kupci nam bodo marsikaj povedali. Gotovo ne vsega. Marsikaj pa.

Vprašajamo za mnenje čimveč ljudi.
Čimveč novih uporabnikov.

Nekaj časa zbiramo te odgovore in odkrili bomo, kaj je smiselno spremeniti. Nekatera mnenja se bodo ponavljala - ta so zanimiva za razmislek. Ekstremna in posamična mnenja lahko vzamemo zgolj na znanje - niso nujno dobra. Presodite sami.

Rezultate primerjajmo z Google Analitiko (saj jo spremljate, kajne?), poslovanjem samim, nato bo odločitev lažja:

  • Ali se da spletno stran zgolj popraviti?
    Če ja, jo čimprej popravimo.
  • Ali pa je mogoče lažje in bolje (ali celo potrebno) zasnovati in narediti jo na novo?
#223X:

Povzetek

Splošna marketinška pravila so "splošna". V redu. Uporabljajte jih po mili volji. Za vaše področje pa je lahko zelo pomembno še kaj drugega...

In, veliko je spraševanja, kajne?
Kako pa bi sicer zvedeli, če ne od kupcev direktno?

Navadimo se preprosto vprašati - to lahko vedno.
Tako boste bolj sigurni vase, da ste na pravi poti.

Upamo, da vam je ta informacija pomagala.
Sicer: 041 68 48 48 ;-)

#22:

Povezani prispevki:

#223:

Kaj je celostna grafična podoba blagovne znamke?

(... se najbolje vidi na večjih zaslonih.)

Ta spletna stran je B2B

(Business to business)

Najbolje je vidna na osebnih računalnikih (izjemoma na nekaterih tablicah ali telefonih). Za telefone ipd. je prikaz nekaterih vsebin izklopljen. Če vas zanima več, pokličite.

Grizem samo od petkih po 15:00 uri... :-)

041 68 48 48