#231:

Kaj je SEO?

#231:

Kaj je SEO?

#2311:

Kratica SEO

Search
Engine
Optimization

Search Engine = iskalnik (npr. Google, YouTube, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo ...)
Optimization = prilagoditev (optimizacija) spletne strani za iskalnike.

#2312:

Po domače

Če želimo biti najdeni na spletu moramo spletno stran prilagoditi iskalnikom.
Spletna stran sama po sebi namreč še ni "kar prilagojena iskalnikom" (malo že, navadno pa sploh ne).

Razlog za SEO ni zgolj, da iščemo kupce prek spleta. Veliko podjetij jih sploh ne išče prek spleta. Dovolj je že, da se želimo pojavljati v javnosti, opozoriti nase ali preprosto povečati opaznost ali vrednost svoje blagovne znamke ipd. 

Za vse to (in še veliko več) si pomagamo z optimizacijo spletne strani za iskalnike.

#2313:

Zakaj sploh SEO?

Iskalniki pregledujejo splet.
Po domače: berejo kodo spletne strani.
Iz te kode poskušajo razbrati vsebino oz. "za kaj gre".

Nimajo pravice in verjetno niti namena oceniti (o tem bi se dalo razpravljati), če so vaši izdelki in storitve dobri (in kako kvalitetni so). V bistvu tega navadno ne znajo. Verjeno tudi nimajo najmanjšega namena posegati v to področje, saj bi bili takoj deležni tožb in pravnih postopkov z visokimi odškodninskimi zneski.

Znajo pa oceniti marsikaj, recimo, kako je stran prilagojena iskalcu. In tàko stran višje uvrstijo med rezultati.
Je pa gneča, na prvi strani!

Na svetu je med 250 in 400 milijoni aktivnih spletnih strani, zraven pa še kakšnih  1.500 milijonov neaktivnih (ni napaka).

Iskalniki znajo marsikaj, pametni pa niso.
Znajo predvsem prebrati vsebino, jo indeksirati in izračunati, koliko se ta vsebina ujema z iskalnim nizom, ki ste ga vtipkali v iskalnik (Google recimo). Znajo izračunati primernost spletne stran za določen iskalni niz.

To je široko področje. Cela poslovna dejavnost. Na teh straneh boste izvedeli več o tem.

SEO — vse skupaj je skoraj samo matematika (in malo markentinga). :-)

Spletna stran brez SEO je kot prospekt vaših izdelkov, v predalu vaše pisarne. Vi veste, da je tam. Še kdo ve?

In, če želimo biti najdeni, oziroma biti višje uvrščeni na seznamu zadetkov SERP strani (= Search Engine Results Page) ali po domače: »na prvi strani«, ali še bolje: med prvimi štirimi zadetki (za oglasi), moramo vsako podstran optimizirati (prilagoditi iskalnikom).

To ne gre čez noč – je redno delo in naložba za prihodnost.

Nekomu popolnoma nepomembna, drugemu pa pomeni vse.

Običajna stran rezultatov iskanja ali 'SERP' (Search Engine Results Page), ko je nekdo vtipkal iskalni niz: "plastična okna ljubljana".

Če želimo spletno stran prilagoditi kupcu najprej preverimo:

  • Kdo je vaš potencialni / ciljni kupec?
  • Napravimo njegov profil.
  • Kakšne so njegove navade?
  • Kako išče (vaše izdelke)?
  • Jih sploh išče? Zakaj obiskuje (take) strani?
  • Kaj navadno vtipka v iskalnik (Google)?
  • Kaj mu je bolj pomembno ... in kaj manj?

In, ko želimo biti razvrščeni čim višje v rezultatih, stran prilagodimo iskalnikom (Google, YouTube, Bing, DuckDuckGo ... - od tu izvira »Search Engine Optimization«).

Potrebujemo Keywords (ključne besede) in Long-Tail Keywords (ključne besedne zveze).

Keywords ali še bolje Long-Tail Keywords uporabimo:

  • za glavni naslov (h1),
  • v podnaslovih (h2, h3, h4...),
  • v besedilu,
  • za imenih slik,
  • v strukturi strani,
  • v blogih,
  • v strukturirani vsebini,
Google ranking faktorjev je verjetno še več. Glede na to, da jih dnevno spreminja in izboljšuje. Spoznajmo bolj pomembne!

In poskrbimo še za čimveč 'ranking' faktorjev (več, kot 200 jih je), ki jih Google stalno izboljšuje, spreminja, dodaja … (in modro molči).

Če želimo biti najdeni za določeni iskalni niz (Long-Tail Keyword) je zelo pomembno, da preden sploh začnemo izdelovati spletno stran, spoznamo te faktorje in premislimo, katere in kje jih bomo uporabili.

#2314:

Povzetek

SEO je za marsikoga nepomemben:

  • išče kupce na drug način,
  • je izgubil upanje, da pride na prvo stran,
  • je zanj pretežko, dolgotrajno, itd. truditi se,
  • preprosto nima sredstev,
  • ...

SEO je za marsikoga ključen:

  • prek interneta išče kupce,
  • ima spletno trgovino ali prodaja prek spleta,
  • ima spletni katalog ali vsaj spletno predstavitev in želi biti najden,
  • je medij, blog in mora biti najden,
  • želi komunicirati s čim širšo javnostjo,
  • ...
#23:

Povezani prispevki