Search Engine = iskalnik (npr. Google, YouTube, Bing, Yahoo!, DuckDuckGo ...)
Optimization = prilagoditev (optimizacija) spletne strani za iskalnike.
Če želimo biti najdeni na spletu moramo spletno stran prilagoditi iskalnikom.
Spletna stran sama po sebi še ni prilagojena iskalnikom (navadno sploh ne).
Razlog za SEO ni zgolj, da iščemo kupce prek spleta - veliko podjetij jih sploh ne išče prek spleta. Dovolj je že, da se želimo pojavljati v javnosti, opozoriti nase ali preprosto povečati vrednost blagovne znamke ipd.
Za vse to (in še veliko več) si pomagamo z optimizacijo spletne strani za iskalnike.
Iskalniki pregledujejo splet.
Po domače: berejo kodo spletne strani.
Iz te kode poskušajo razbrati za kaj gre.
Nimajo pravice in verjetno niti namena oceniti (o tem bi se dalo razpravljati), če so vaši izdelki in storitve dobri (in kako kvalitetni so). V bistvu tega ne znajo. Verjeno nimajo najmanjšega namena posegati v to področje, saj bi bili takoj deležni tožb in pravnih postopkov z visokimi odškodninskimi zneski.
Na svetu je med 250 in 400 milijoni aktivnih spletnih strani, zraven pa še 1500 milijonov neaktivnih - ni napaka!
Iskalniki znajo marsikaj, pametni pa niso.
Znajo predvsem prebrati vsebino, jo indeksirati in izračunati, koliko se ta vsebina ujema z iskalnim nizom, ki ste ga vtipkali v iskalnik (Google recimo), in znajo izračunati primernost spletne stran za določen iskalni niz (to je široko področje - cela poslovna dejavnost).
SEO je ...— vse skupaj je samo matematika. :-)
In, če želimo biti najdeni, oziroma biti višje uvrščeni na seznamu zadetkov (SERP rezultati = Search Engine Results Page) ali po domače: »na prvi strani«, ali še bolje: med prvimi štirimi zadetki (za oglasi), moramo stran optimizirati (prilagoditi iskalnikom).
To ne gre čez noč – je redno delo in naložba za prihodnost.
Nekomu popolnoma nepomembna, drugemu pa pomeni vse.
Če želimo spletno stran prilagoditi kupcu najprej preverimo:
In, ko želimo biti razvrščeni čim višje v rezultatih, stran prilagodimo iskalnikom (Google, YouTube, Bing, DuckDuckGo ...) - od tu izvira »Search Engine Optimization«.
Keywords ali še bolje long-Tain Keywords uporabimo:
In poskrbimo še za čimveč 'ranking' faktorjev (več, kot 200 jih je), ki jih Google stalno izboljšuje, spreminja, dodaja … (in modro molči).
Če želimo biti najdeni za določeni iskalni niz (Long-Tail Keyword) je zelo pomembno, da preden sploh začnemo izdelovati spletno stran, spoznamo te faktorje in premislimo, katere in kje jih bomo uporabili.
SEO je za marsikoga nepomemben:
SEO je za marsikoga ključen: