Na vrh
#234-F:

Posebni Google algoritmi

#234-F:

Posebni Google algoritmi

Kazalo

Uvod

Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?

Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.

Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.

In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?

 

Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)

 

Ko boste brali...

  • Nekateri faktorji so si med seboj podobni (vsaj na prvi pogled), pa niso.
  • Ranking faktorji imajo različen vpliv – nekateri minimalnega, drugi so bolj pomembni.
  • Nekateri so bili pomembni, a verjetno niso več...
  • Nekateri faktorji so po mnenju mnogih SEO, a jih Google ni potrdil (kdo ve zakaj).
  • Nekateri mogoče sploh niso faktorji (ali vsaj ne direktni) – so zgolj predpostavke, da so. Jemimo jih s kančkom soli...
  • In zelo verjetno nekateri manjkajo. Google jih stalno dodaja in izboljšuje.

Google ne pove vsega. Tudi ne sme.

Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.

Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.

  • Vzemite si čas in preberite, kaj vse lahko vpliva na pozicijo vaše spletne strani.
    Če nič drugega, boste drugače ravnali glede vsebine svoje spletne strani.
  • Vseh faktorjev je ogromno. Našim klientom pomagamo: z najbolj pomembnimi.
    Povabilo: začnimo sodelovati. ;-)
  • Oz.: čim več stvari na svoji spletni strani izboljšajte sami in strani redno osvežujte.

SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.

Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.

Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.

V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):

  • spoznajmo kaj vse nam pomaga,
  • ocenimo kaj bolj in kaj manj
    (za naše kliente je to brezplačna pomoč),
  • ugotovimo kakšno ravnanje nam lahko (zelo) škodi,
  • in kako dosežemo, da smo vedno višje v SERP rezultatih in/ali pred konkurenco,
#F1:

Zgodovina iskanja

Zgodovina vašega iskanja

Primer:
Iščete s ključno besedo 'test' in nato še 'monitor'
(ali 'review' in 'monitor' - v angleščini je več zadetkov)

Google vam bo lahko odslej višje prikazal primerjave oz. teste monitorjev.

Vir: theverge.com ↗

Naše mnenje

Saj to je dobro, kajne?
Včasih pa nam gre na jetra... :-)

Zanimivo, da lahko kljub temu, da lahko izklopimo zgodovimo iskanja, Google še vedno sledi… grrr!

Priporočamo ogled prispevka na theverge.com.
#F2:

Zgodovina brskanja

Zgodovina vašega brskanja (srfanja po spletu)

To je verjetno opazil vsak. Spletne strani, vrsta in kategorija vsebine, ki jih pogosto obiščete se bolj pogosto pojavijo v rezultatih.

#F3:

Raznolikost rezultatov iskanja

Raznolikost rezultatov iskanja

Google lahko tudi drugače razvrsti rezultate ali jih nekoliko nekoliko pomeša, še posebej, kadar gre za večpomenke iskane besede.

Vir: MOZ ↗

Naše mnenje

Algoritmi poskušajo ugotoviti, kaj ima iskalec v mislih. Na začetku, ko prvič vpišemo nek niz besed, algoritem še nima dovolj podatkov. Lahko zgolj ugiba:

  • z vašo osebno zgodovino iskanja,
  • ob ponovnem iskanju, s podobnim ali drugačnim nizom besed,
  • ob različnih urah ipd.

Podobno, kot pri naslednjem faktorju #F4 – Sveži rezultati poizvedb, je 'premešati rezultate' lahko način obdržati vaše zanimanje (dlje časa, ko smo na Google, več oglasov nam prikaže in več zasluži).

Vendar to ni glavni ali edini namen Googla. Nikar ne bodimo vraževerni in ne verjemimo vsaki teoriji. Google si ne more privoščiti postati slabši iskalnik, kot njegova konkurenca. Zagotovo pa bo 'namolzel' denar od oglaševanja - kolikor le lahko (v svojem življenjskem ciklusu).

#F4:

Sveži rezultati poizvedb

Sveži rezultati poizvedb

Za nekatera iskanja, lahko Google nove strani premakne višje (v SERP rezultatih).

Vir: MOZ ↗

Naše mnenje

To deluje, kot skriti faktor, na katerega ne moramo kaj dosti vplivati. Marsikateri SEO se tudi sprašuje: "Kaj za vraga se dogaja...?"

 

Algoritmi niso perfektni.

In še posebej, ker jih je veliko, je vprašanje, kakšen sistem ocenjevanja je boljši (kolikšno težo dati posameznim faktorjem), da bi bili rezultati čim boljši za iskalca.

Priporočamo sledenje video objavam strokovnjaka za SEO: Neil Patel.

Priporočilo

V vsakem primeru objavljajte.
Še vedno drži: Content is King.

Kvalitetna vsebina. Na to se bo Google (ali katerikoli iskalnik) vedno zanašal.

Neil Patel ↗ (zgoraj) na svojem YouTube kanalu.

#F5:

Geo Targeting

Omejevanje rezultatov glede na lokacijo (Geo Targeting)

Google daje prednost (ali omeji) rezultate glede na lokacijo:

IP naslov (država, kraj … lokacija) in vrhnje domene s kratico države (TLD, kot npr.: .si, .de, .it …).

#F6:

Safe Search

Varno iskanje (oz. Safe Search)

V kolikor imate v brskalniku vkljopljeno varno iskanje (ali Safe Search), naj se med rezultati ne bi pojavili preklinjanje, vsebina za odrasle ipd.

Vir: Wikipedia ↗

Google Search Help ↗ (SLO)

#F7:

YMYL Keywords

Ključne besede vrste YMYL

Google ocenjuje ključe besede (keywords) vrste YMYL, kot zelo pomembne.

YMYL je kratica za Your Money or Your Life, to je, kadar gre za:

  • zdravje,
  • finance,
  • varnost,
  • dobrobit oz. srečo (osebno srečo, biti srečen, ne igralniško srečo).

Vir: Search Engine Land ↗

Priporočilo

YMYL je še posebej občutljiva tema in, če želite priti in nato ostati visoko v rezultatih Googla, priporočamo, da se SEO in objavljanja člankov lotite profesionalno (obvezno najamite profesinalce).

Torej, bodimo pozorni kaj pišemo.

Ne obljubljajmo 'gradov v oblakih', še posebej, ko gre za finance, zdravje, varnost, osebno srečo...

#F8:

DMCA pritožbe

DMCA pritožbe (ZDA)

Google negativno oceni strani, ki prejmejo pritožbe (ali celo pravne zahtevke) glede kršitve DMCA (Digital Medium Copyright Act, Združene države Amerike).

Vir: Tech Radar ↗

DMCA na Wikipediji ↗

Vir: Copyrighted ↗

Naše mnenje

Torej, če strani nimate ravno na gostovanju nekje v ZDA in, če se zadeva ne nanaša na zakone avtorskih pravic v ZDA, so skrbi odveč.

Če pa imate stran, recimo v Veliki Britaniji, in na tem gostovanju prejmejo DMCA pritožbo (čeprav je to izven ZDA in je pravno-formalno neveljavna), se vam lahko zgodi, da vam gostovanje zavrnejo, ker se želijo izogniti zoprnim situacijam.

Ne kršite avtorskih pravic in ne bo nikjer problemov.

DMCA ni hec v ZDA.

Kaj pomenijo ©, TM in ®

Simbol © ali obvestilo: Copyright..., Vse pravice pridržane..., je zastarelo in praktično nepotrebno.
Vsaka objava v medijih (tudi slika vašega kužka na socialnih mediji) je avtomatsko avtorsko zaščitena.

© je bil nekoč nujen. Danes je zgolj še za strašenje duhov.

Uporaba:

© Copyright … ali © Vse pravice pridržane
Lahko zanemarimo, saj je vse, kar ste objavili avtomatsko avtorsko zaščiteno. Vsi pa tega ne vedo in ni nič narobe, če imate to navedbo.

TM 'Trade Mark' ali blagovna znamka.
Po domače povedano: 'blagovna znamka je v postopku zaščite' ali pa je namen zaščiti jo (da postane ®... mogoče še niti ni vložil zahteve za zaščito ali pa že).
S tem odvrnemo morebitno kopiranje ali uporabo blagovne znamke. Po domače: 'Prste proč, to je naše!'

® "Registered Trade Mark"
Je zaščitena znamka. Konec besedi. Vendar velja po državah oz. regijah različno. S tem se ukvarjajo specializirane pravne pisarne (tudi v Sloveniji).

#F9:

Transactional Search

Transactional Search

Primer za 'Transactional Search':
Nekdo išče, recimo letalsko karto, je že odločen za nakup a je še vedno na Googlovi strani (jo išče z Google).

Google mu lahko prikaže rešitve direktno za njegov iskani niz (lete in cene letov – ni mu potrebno brskati po konkretnih straneh ponudnikov letalskih vozovnic).

Pogoj za to je, da so podatki na teh straneh vpisani v taki obliki, da jih Google lahko prebere in prikaže (glej primer na sliki).

Na primeru lahko vidimo, da imajo Trip, Omnio, Skyscanner in Edreams (ter drugi) tako urejene podatke.

Ste že kdaj poskusili preprosto iskanje vozovnice prek Google?
#F10:

Lokalno iskanje

Lokalno iskanje

Google pogosto prikaže zadetke v vaši okolici pred ostalimi.

Primer: nekdo je v Ljubljani in išče čevljarstvo.

Priporočilo

V vašo spletno stran pravilno vpišite META podatke lokacije tako, da bo Google vedel, kje delujete oz. je vaša geolokacija.

Že brez, da bi v iskalnik vpisali svojo lokacijo (kot na sliki), če brskalnik le ve, kje ste, medtem, ko brskate, vam na strani SERP najprej prikaže zadetke v vaši bližini.
#F11:

Aktualno / Top Stories

Aktualno in/ali Top Stories

Če je vaša spletna stran medij, je priporočljivo, da so podatki zapisani v obliki, ki jo Google lahko razume za določen iskani niz (na primeru za besedo 'novice').

Google je fajn, a ne? Ne pozabimo, da živi od tega, koliko časa prebijemo na Google.
#F12:

Prednost velikim znamkam

Prednost velikim znamkam

Že leta 2009 je Google začel dajati prednost nekaterim blagovnim znamkam za določene ključne besede.

V spodnji izjavi Matt Cutts pravi, da je poudarek na zaupanju, kvaliteti vsebine, Authority strani, ipd. in ne na blagovnih znamkah. Hmmm...

Matt Cutts (Google) video na:
Google Search Central YouTube kanalu ↗

#F13:

Featured Snippet

Izpostavljeni oz. Featured Snippet

Glede na prispevek na SEMRUSH, je takšen način prikaza rezultatov, osnovan na podlagi kombinacije:

  • dolžine strani,
  • oblike zapisa (vsebine),
  • vrednosti/pomembnosti (authority) strani,
  • HTTPS povezave (to zares izpostavljajo).

Vir: SEMRUSH ↗

(Zgolj za primer je ta poizvedba v angleščini)

Naše mnenje

Verjetno ste že poskusili v Google vpisati 'vreme jutri' (ali kaj podobnega, kot je na sliki).

In si mislili, kako fino je... in  kaj vse Google naredi zame. :-)))

Že ve zakaj!

To verjetno poznamo vsi. Ali je po vaši izkupššnjah bolj natančno, kot na ARSO?

Google dobro ve, da tisti moment, ko zapustimo njegov iskalnik (Google Search), nismo več njegovo 'orodje za prikazovanje oglasov'.

Od tega živi in služi milijarde, mesečno. Dobesedno. Načeloma je to vse OK. Zato:

  • nas poskuša zadržati na svojih straneh,
  • nam želi omogočiti prijetno izkušnjo iskanja z Google, in
  • želi, da kupujemo prek Google.

Vse skupaj, in predvsem slednje, postaja velik moralni in etični problem. Tudi problem monopola. Strašanskega monopola.

Primer strašanskega monopola je recimo booking.com. Vprašajte kakšnega lastnika hotela – kjerkoli po svetu. Brez booking.com lahko kar zaprejo svoj biznis.

Google pa je 'triljonski' posel oglaševanja.

Google zna računati ...
In verjetno želi tudi svoj del pogače, ki ga ima booking.com. ;-)
#F14:

Priporočila in primerjava za nakup

Priporočila in primerjava za nakup

Google lahko prikaže rezultate iskanja s konkretnimi izdelki.

Naniza jih lahko na različne načine:

  • s sliko,
  • s kratko informacijo,
  • z nazivom trgovine,
  • navajanjem cene (kadar gre za trgovino),
  • oceno / 'review',
  • ...
Glej vogal desno zgoraj, kjer piše: 'Sponsored'. Te trgovine so prikaz plačale.
#F15:

Prikaz rezultatov – slik

Prikaz rezultatov v obliki slik

Google včasih prikaže rezultate v obliki slik.

Preprost prikaz zadetkov s slikami.
#F16:

Easter Eggs

Igrivi rezultati ali Easter Eggs results

Najprej, kaj so.
Google uporablja cel kup načinov kratkočasenja za vse nas - seveda nam želijo popestriti dan, kajne...?

Z drugimi besedami: dlje časa, ko se zadržujemo na Googlu, dlje lahko prikazujejo (tržijo) svoje reklame. To je vse.

Cel seznam Easter Eggs lahko najdete tu: Wikipedia ↗

Vprašanje in namig

OK, Google ima svoj poslovni model.

Kaj pa lahko vi naredite, da se obiskovalec vaše strani čim dlje časa zadržuje na vaši spletni strani?

Nekaj zagotovo lahko.

Priporočamo ogled in razmislek, kaj bi naredili, da bi se obiskovalec dlje časa zadrževal na vaši strani.
#F17:

SERP ene blagovne znamke

Cela stran SERP rezultatov ene blagovne znamke

To je sicer star faktor, vendar pove marsikaj ... in nismo ga razvrstili med faktorje blagovne znamke!

Neka blagovna znamka lahko tako zelo dominira tržišče, da so vsi rezultati na eni strani, njeni. Wow, neverjetno!

Če ne vsi, pa vsaj več njih – to ni težko najti.

Vir: Search Engine Land ↗

Pomni

Zelo redko vidimo prikaz zadetkov ene samo znamke (se sliši kar srhljivo, brrr...).

Opazimo pa lahko več zadetkov na eni SERP strani ene blagovne znamke (vaša spletna stran, je, med drugim tudi blagovna znamka).

Objava iz l. 2010...
#F18:

Payday Loan

Payday Loan algoritem

Ta algoritem cilja na točno določene spam iskalne nize.

Če niste ravno iz sumljive države in se ukvarjate s 'spamanjem', lahko ta strah zanemarite.

Vir: Matt Cutts na:
Google Search Central YouTube kanalu ↗

 

Povzetek

To so bili posebni Google algoritmi.

Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih.

Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:

Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!

#234:

Ostali ranking faktorji