Ta spletna stran uporablja t.i. "piškotke", da bi zagotovila najboljšo izkušnjo za uporabnika.
Piškotki so male datoteke, shranjene v vaši napravi in omogočajo veliko različnih funkcionalnosti.
OnSite Webspam faktorji:
Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?
Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.
Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.
In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?
Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)
Ko boste brali...
Google ne pove vsega. Tudi ne sme.
Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.
Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.
SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.
Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.
Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.
V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):
Panda Penalty (kazen algoritma Panda)
Strani s slabo kvaliteto vsebine, še posebej avtomatsko generirane strani (npr. Content Farms), so manj vidne, po tem, ko jih oceni in kaznjuje algoritem Panda (Google).
Vir: MOZ ↗
Content Farms na Wikipediji ↗
Povezave na 'slabe' strani (oz. na 'Bad Neighborhood' strani)
Če imate povezave z vaše strani na 'slabe strani' (zavajajoče strani, strani, ki imajo slab ugled – lepo povedano... kot npr. spam-farmacevtski izdelki, …) to zmanjšaje vidnost vaše spletne strani.
Pomni
V #D19: Faktorjih povezav ↗ so omenjene povezave s slabih strani, te pa so na slabe strani.
Obe (povezave s- ali povezave na-) dajeta slab ranking, vendar so slednje razvrščene med WebSpam faktorje, ki so na (vaši) spletni strani.
Se pravi: spam.
Skrite preusmeritve
Ne uporabljajte skritih povezav.
Na to je Google zelo alergičen. Če oz., ko vas Google najde, vaša stran lahko ne bo samo kaznovana (z znižanim rangiranjem), ampak je lahko celo de-indeksirana!
'Popups' ali moteči oglasi - ki se pojavijo nad vsebino (preko nje)
Popup oglasi ali oglasi, ki zmotijo bralca, so znak strani slabe kvalitete, navajajo smernice (spodaj).
Interstitial Popups
Google lahko kaznjuje strani, ki prikazujejo vsiljive oglase na mobilnih telefonih.
S tem niso mišljene Pop-up reklame aplikacij na telefonih. To velja za spletne strani.
Pretiravanje s ključnimi besedami ali Over-Optimization
Google kaznjuje strani, ki so pretirano prilagojene iskalnikom (za SEO).
Primer je lahko tlačenje ključnih besed vsepovsod ali kjer nekomu le pride nam misel.
Vir: Search Engine Round Table ↗
Keyword Stuffing na Google Search Central ↗
Naše mnenje
Uporabite ključne besede, seveda. Pretiravati z njimi pa raje ne.
Pogostost uporabe ključnih besed
Ključna beseda oz. ključna besedna zveza (v našem primeru: 'obuti maček') je uporabljena kar 6x v enem samem odstavku, ki vsebuje zgolj 55 besed.
Ni težko ugotoviti, da tega nihče ne želi brati. Očitno je napisano z namenom, da bi prelisičili iskalnike.
Namen vsebine
Nobenega smisla ni uporabljati ključnih besed na tak način. Tak odstavek ni napisan za bralca, ampak zelo verjetno zgolj, da bi uporabili ključne besede bolj pogosto. Google take stvari z lahkoto prepozna.
Naš nasvet
Opažamo, da ogromno spletnih strani ni dalo nobene ključne besede, ali še huje: nihče ni preveril, kaj sploh ljudje iščejo...
Nekdo zgolj pač naredil spletno stran...
Kadar ne iščemo kupcev prek interneta, je to lahko razumljivo – če pa je ob tem pomislimo na branding, pa ni.
Vseeno uporabljajmo ključne besede / besedne zveze.
Tekst naj bo napisan za ljudi
Google bo slej, ko prej znal oceniti ali je tekst prepoln ključnih besed tudi za Slovenski jezik (če že ni...).
O pretirani uporabi ključnih besed so omembe tudi v:
– Faktorjih spletne strani #B36 ↗
Vendar so v nekoliko drugačnem kontekstu. Ni isto. Preberite in primerjajte.
Prekomerno prilaganjanje strani za PageRank
Seveda strani optimizirajmo za iskalnike, vendar prekomerno optimiziranje strani prav za PageRank (Google Search), še posebej z rel="nofollow" povezavami, je lahko znak, da stran želi prelisičiti iskalnik.
Vir: Search Engine Land ↗
PageRank na Wikipediji ↗
Nasičenje META oznak s ključnimi besedami
Keyword Stuffing je lahko tudi v META oznakah.
Nikakor ne pretiravajmo. Če Google ugotovi, da pretiravate z ključnimi besedami v META oznakah (da bi prelisičil njegov algoritem), vas lahko kaznjuje. Itak.
Ta faktor je podoben Podvojenim META oznakam - C11 ↗ (faktorji podstrani), vendar ni isti.
Keyword Stuffing na Wikipediji ↗
META oznake (oz. Meta Tags) na Wikipediji ↗
Avtomatsko generirana vsebina
Razumljivo, da Google sovraži avtomatsko generirano vsebino – to je v Sloveniji (zaenkrat) manj pogosto. Po drugi strani pa tako generirano elektronsko pošto dobivamo že leta (to je drugo).
Če Google že samo posumi, da je vsebina vaše spletne strani računalniško generirana, vas lahko kaznjuje (znižan ranking) ali celo odstrani iz indeksa.
Vir: Google Developers ↗
Na primer...
Nesmiselna vsebina (neumna, lažniva,...)
Google ima patent za ugotavljanje take vsebine.
Ta patent je za filtriranje izmišljene ali avtomatsko generirane vsebine in izločanje le-te iz svojega indeksa.
Naše mnenje
Zelo verjetno, da vsakogar zanima priti na prvo stran, ali celo med prve štiri zadeteke, na pošten način in nimate namena početi tega (sicer ne bi brali tega prispevka).
Če je temu tako, potem je ta objava dosegla svoj namen. :-)
Doorway Page (ali 'preusmerjevalna stran')
Sem spadajo vstopne strani, preusmerjevalni portali ipd., ki so narejeni, da bi prelisičili iskalnike in njihove baze. Navadno so take strani zelo negativno ocenjene in spadajo pod Black Hat SEO.
Dooraway Page na Wikipediji ↗
Vir: Google Search Central o Doorway ↗
Priporočamo: Phishing na Wikipediji ↗ (SLO)
Phishing bolj podrobno na Wikipediji ↗ (ANG)
Naše mnenje
Google želi, da je vaša stran ta, ki si jo nekdo želi ogledati, ne pa, da stran preusmerja drugam ... (vmes pa dobite malo morje piškotkov in ste do nadalnjega tarča phishinga, virusov, ipd.).
Reklame 'Above the Fold' (na gornjem delu strani, glej sliko)
T.i. Page Layout Algorithm kaznjuje strani z veliko oglasi in malo vsebine na gornjem delu strani (to je ta vsebina, ki se najprej prikaže na gornjem delu ali na t.i. 'Above the Fold').
Vir: Search Engine Land ↗
Above the Fold na Wikipediji ↗
Spletne strani s posredniškimi povezavami (oz. 'Thin Affiliate Sites')
Google ni privrženec spletnih strani s posredniškimi povezavami oz. Affiliate Link Sites (več o tem na povezavah spodaj).
Vir: Google Developers ↗
O posredniških povezavah na Wikipediji ↗
Primer
Nekdo ima idejo, da bo pisal bloge (ali jih kopiral, priredil...) in priporočal izdelke za provizijo.
Do neke mere je to vse OK in super in ne bi smelo biti nič narobe.
Do neke mere...
Zelo hitro se mu porodi 'svetovna ideja', da bi bil posrednik pri prodaji izdelkov na Amazonu.
"Naš je pravi genijalec," porečejo starši, "...si je že kupil BMW-ja..."
Naše mnenje
Nič nenavadnega, če so take strani z Googla deležne temeljitih pregledov.
Še posebej, če so namenjene predvsem služenju od provizije (priporočanja izdelkov, kopiranja priporočil izdelka – ja, tudi zajemanje takih podatkov od drugod in kopiranje/generiranje vsebine...).
Namen take strani je hitro lahko zelo sumljiv.
Ne pozabimo
Google bo posledično lahko pregledal še ostale strani tega lastnika domene - na WHOIS ipd.
Glej domenski faktorji,
#A8: Kaznovan lastnik domene ↗
Skrivanje posredniških povezav
Skrivanje povezav samih že v osnovi ni dobro.
Pretirane posredniške povezave tudi ne.
Skrivanje posredniških povezav (oz. 'Affiliate Links') pa še manj.
Google vas zelo verjetno kaznjuje za to.
Vir: Niche Pursuit ↗
Fred
Fred je vzdevek oz. nadimek več posodobitev Googla (iz leta 2017), ki ciljajo na strani z nekvalitetno vsebino (ali vsaj slabšo vsebino), ki je usmerjena predvsem v dobiček in ne toliko v pomoč bralcem.
Vir: Search Engine Land ↗
Naše mnenje
Prav, da Fred obstaja.
Zamislite si, če bi bil ves internet usmerjen samo v osebno korist.
Money, money, money …
IP naslov označen za spam
Če je IP naslov vašega serverja označen za spam, to lahko vpliva na vašo spletno stran, ki je na tem serverju.
Kaj je IP naslov na Wikipediji ↗ (SLO)
Spam na Wikipediji ↗ (SLO)
Spam bolj podrobno na Wikipediji ↗ (ANG)
Matt Cutts o tem ... ↗
(Google Search Central YouTube kanal)
Naše mnenje
Če gostujete v Sloveniji, lahko zanemarite ta strah.
Smo malo tržišče in noben normalen hosting pri nas si ne bo privoščil kaj takega.
V tujini pa le bodite pozorni na to, da ne gostujete pač kjerkoli... ker je ceneje.
To so bili OnSite WebSpam faktorji.
V glavnem negativni. Itak.
Od kar obstajajo iskalniki, jih ljudje poskušajo izkoristiti ali obrniti v svoj prid.
Nič čudnega, da obstaja toliko algoritmov, da bi Google to ugotovil in odstranil.
Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih!
Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:
Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!