Na vrh
#234-H:

OnSite WebSpam faktorji

#234-H:

OnSite WebSpam faktorji

Kazalo

Uvod

Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?

Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.

Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.

In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?

 

Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)

 

Ko boste brali...

  • Nekateri faktorji so si med seboj podobni (vsaj na prvi pogled), pa niso.
  • Ranking faktorji imajo različen vpliv – nekateri minimalnega, drugi so bolj pomembni.
  • Nekateri so bili pomembni, a verjetno niso več...
  • Nekateri faktorji so po mnenju mnogih SEO, a jih Google ni potrdil (kdo ve zakaj).
  • Nekateri mogoče sploh niso faktorji (ali vsaj ne direktni) – so zgolj predpostavke, da so. Jemimo jih s kančkom soli...
  • In zelo verjetno nekateri manjkajo. Google jih stalno dodaja in izboljšuje.

Google ne pove vsega. Tudi ne sme.

Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.

Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.

  • Vzemite si čas in preberite, kaj vse lahko vpliva na pozicijo vaše spletne strani.
    Če nič drugega, boste drugače ravnali glede vsebine svoje spletne strani.
  • Vseh faktorjev je ogromno. Našim klientom pomagamo: z najbolj pomembnimi.
    Povabilo: začnimo sodelovati. ;-)
  • Oz.: čim več stvari na svoji spletni strani izboljšajte sami in strani redno osvežujte.

SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.

Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.

Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.

V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):

  • spoznajmo kaj vse nam pomaga,
  • ocenimo kaj bolj in kaj manj
    (za naše kliente je to brezplačna pomoč),
  • ugotovimo kakšno ravnanje nam lahko (zelo) škodi,
  • in kako dosežemo, da smo vedno višje v SERP rezultatih in/ali pred konkurenco,
#H1:

Panda Penalty

Panda Penalty (kazen algoritma Panda)

Strani s slabo kvaliteto vsebine, še posebej avtomatsko generirane strani (npr. Content Farms), so manj vidne, po tem, ko jih oceni in kaznjuje algoritem Panda (Google).

Vir: MOZ ↗

Content Farms na Wikipediji ↗

Panda ni kar tako ...
#H2:

Povezave na Bad Neighborhood

Povezave na 'slabe' strani (oz. na 'Bad Neighborhood' strani)

Če imate povezave z vaše strani na 'slabe strani' (zavajajoče strani, strani, ki imajo slab ugled – lepo povedano... kot npr. spam-farmacevtski izdelki, …) to zmanjšaje vidnost vaše spletne strani.

Pomni

V #D19: Faktorjih povezav so omenjene povezave s slabih strani, te pa so na slabe strani.

Obe (povezave s- ali povezave na-) dajeta slab ranking, vendar so slednje razvrščene med WebSpam faktorje, ki so na (vaši) spletni strani.

Se pravi: spam.

#H3:

Skrite preusmeritve

Skrite preusmeritve

Ne uporabljajte skritih povezav.

Na to je Google zelo alergičen. Če oz., ko vas Google najde, vaša stran lahko ne bo samo kaznovana (z znižanim rangiranjem), ampak je lahko celo de-indeksirana!

Vir: Google Search Central o "Cloakingu" ↗

#H4:

Popups ali moteči oglasi

'Popups' ali moteči oglasi - ki se pojavijo nad vsebino (preko nje)

Popup oglasi ali oglasi, ki zmotijo bralca, so znak strani slabe kvalitete, navajajo smernice (spodaj).

General Guidelines - 28. julij 2022
(167 str., 9,35 MB)
#H5:

Interstitial Popups

Interstitial Popups

Google lahko kaznjuje strani, ki prikazujejo vsiljive oglase na mobilnih telefonih.

S tem niso mišljene Pop-up reklame aplikacij na telefonih. To velja za spletne strani.

Klikneš (pritisneš s prstom) in se ti najprej prikaže oglas, grrrr!
#H6:

Over-Optimization

Pretiravanje s ključnimi besedami ali Over-Optimization

Google kaznjuje strani, ki so pretirano prilagojene iskalnikom (za SEO).

Primer je lahko tlačenje ključnih besed vsepovsod ali kjer nekomu le pride nam misel.

Vir: Search Engine Round Table ↗

Keyword Stuffing na Google Search Central ↗

Naše mnenje

Uporabite ključne besede, seveda. Pretiravati z njimi pa raje ne.

 

Pogostost uporabe ključnih besed

Ključna beseda oz. ključna besedna zveza (v našem primeru: 'obuti maček') je uporabljena kar 6x v enem samem odstavku, ki vsebuje zgolj 55 besed.

  • Na koga tu ciljamo?
  • Za koga je ta tekst napisan?

Ni težko ugotoviti, da tega nihče ne želi brati. Očitno je napisano z namenom, da bi prelisičili iskalnike.

 

Namen vsebine

Nobenega smisla ni uporabljati ključnih besed na tak način. Tak odstavek ni napisan za bralca, ampak zelo verjetno zgolj, da bi uporabili ključne besede bolj pogosto. Google take stvari z lahkoto prepozna.

Primer pretiravanja s ključnimi besedami. OK, saj vemo, da ne pišete tako slabo... :)))

Naš nasvet

Opažamo, da ogromno spletnih strani ni dalo nobene ključne besede, ali še huje: nihče ni preveril, kaj sploh ljudje iščejo...

Nekdo zgolj  pač naredil spletno stran...

Kadar ne iščemo kupcev prek interneta, je to lahko razumljivo – če pa je ob tem pomislimo na branding, pa ni.

Vseeno uporabljajmo ključne besede / besedne zveze.

 

Tekst naj bo napisan za ljudi

Google bo slej, ko prej znal oceniti ali je tekst prepoln ključnih besed tudi za Slovenski jezik (če že ni...).

O pretirani uporabi ključnih besed so omembe tudi v:

– Faktorjih spletne strani #B36 ↗

– Faktorjih podstrani #C11 ↗

– Faktorjih povezav #D43 ↗

Vendar so v nekoliko drugačnem kontekstu. Ni isto. Preberite in primerjajte.

#H7:

Over-Optimization za PageRank

Prekomerno prilaganjanje strani za PageRank

Seveda strani optimizirajmo za iskalnike, vendar prekomerno optimiziranje strani prav za PageRank (Google Search), še posebej z rel="nofollow" povezavami, je lahko znak, da stran želi prelisičiti iskalnik.

Vir: Search Engine Land ↗

PageRank na Wikipediji ↗

#H8:

Nasičenje META oznak

Nasičenje META oznak s ključnimi besedami

Keyword Stuffing je lahko tudi v META oznakah.

Nikakor ne pretiravajmo. Če Google ugotovi, da pretiravate z ključnimi besedami v META oznakah (da bi prelisičil njegov algoritem), vas lahko kaznjuje. Itak.

Ta faktor je podoben Podvojenim META oznakam - C11 ↗ (faktorji podstrani), vendar ni isti.

Keyword Stuffing na Wikipediji ↗

META oznake (oz. Meta Tags) na Wikipediji ↗

#H9:

Avtomatsko generirana vsebina

Avtomatsko generirana vsebina

Razumljivo, da Google sovraži avtomatsko generirano vsebino – to je v Sloveniji (zaenkrat) manj pogosto. Po drugi strani pa tako generirano elektronsko pošto dobivamo že leta (to je drugo).

Če Google že samo posumi, da je vsebina vaše spletne strani računalniško generirana, vas lahko kaznjuje (znižan ranking) ali celo odstrani iz indeksa.

Vir: Google Developers ↗

Na primer...

  • Vsebina, ki nima nikakršnega smisla, vendar vsebuje ključne besede.
  • Avtomatsko preveden tekst, brez, da bi ga sploh kdo lektoriral ali pregledal, popravil... ("Gospod, ej, gospod, vam bomo mi preved’l...") :-))))
  • Avtomatsko generiran in nekvaliteten tekst, recimo OpenAI, ChatGPT ipd.
  • Sestavljen tekst z različnih spletnih strani – brez dodane vrednosti.
  • ...
#H10:

Nesmiselna vsebina

Nesmiselna vsebina (neumna, lažniva,...)

Google ima patent za ugotavljanje take vsebine.

Ta patent je za filtriranje izmišljene ali avtomatsko generirane vsebine in izločanje le-te iz svojega indeksa.

Patent ↗

Naše mnenje

Zelo verjetno, da vsakogar zanima priti na prvo stran, ali celo med prve štiri zadeteke, na pošten način in nimate namena početi tega (sicer ne bi brali tega prispevka).

Če je temu tako, potem je ta objava dosegla svoj namen. :-)

Izvleček iz omenjenega patenta.
#H11:

Doorway Page

Doorway Page (ali 'preusmerjevalna stran')

Sem spadajo vstopne strani, preusmerjevalni portali ipd., ki so narejeni, da bi prelisičili iskalnike in njihove baze. Navadno so take strani zelo negativno ocenjene in spadajo pod Black Hat SEO.

Dooraway Page na Wikipediji ↗

Vir: Google Search Central o Doorway ↗

Priporočamo: Phishing na Wikipediji ↗ (SLO)

Phishing bolj podrobno na Wikipediji ↗ (ANG)

Naše mnenje

Google želi, da je vaša stran ta, ki si jo nekdo želi ogledati, ne pa, da stran preusmerja drugam ... (vmes pa dobite malo morje piškotkov in ste do nadalnjega tarča phishinga, virusov, ipd.).

#H12:

Reklame Above the Fold

Reklame 'Above the Fold' (na gornjem delu strani, glej sliko)

T.i. Page Layout Algorithm kaznjuje strani z veliko oglasi in malo vsebine na gornjem delu strani (to je ta vsebina, ki se najprej prikaže na gornjem delu ali na t.i. 'Above the Fold').

Vir: Search Engine Land ↗

Above the Fold na Wikipediji ↗

Preprost prikaz, kaj je Above the Fold.
#H13:

Thin Affiliate Sites

Spletne strani s posredniškimi povezavami (oz. 'Thin Affiliate Sites')

Google ni privrženec spletnih strani s posredniškimi povezavami oz. Affiliate Link Sites (več o tem na povezavah spodaj).

Vir: Google Developers ↗

O posredniških povezavah na Wikipediji ↗

Primer

Nekdo ima idejo, da bo pisal bloge (ali jih kopiral, priredil...) in priporočal izdelke za provizijo.

Do neke mere je to vse OK in super in ne bi smelo biti nič narobe.

 

Do neke mere...

Zelo hitro se mu porodi 'svetovna ideja', da bi bil posrednik pri prodaji izdelkov na Amazonu.

"Naš je pravi genijalec," porečejo starši, "...si je že kupil BMW-ja..."

Naše mnenje

Nič nenavadnega, če so take strani z Googla deležne temeljitih pregledov.

Še posebej, če so namenjene predvsem služenju od provizije (priporočanja izdelkov, kopiranja priporočil izdelka – ja, tudi zajemanje takih podatkov od drugod in kopiranje/generiranje vsebine...).

Namen take strani je hitro lahko zelo sumljiv.

 

Ne pozabimo

Google bo posledično lahko pregledal še ostale strani tega lastnika domene - na WHOIS ipd.

Glej domenski faktorji,
#A8: Kaznovan lastnik domene ↗

#H14:

Skrivanje posredniških povezav

Skrivanje posredniških povezav

Skrivanje povezav samih že v osnovi ni dobro.
Pretirane posredniške povezave tudi ne.

Skrivanje posredniških povezav (oz. 'Affiliate Links') pa še manj.

Google vas zelo verjetno kaznjuje za to.

Vir: Niche Pursuit ↗

#H15:

Fred

Fred

Fred je vzdevek oz. nadimek več posodobitev Googla (iz leta 2017), ki ciljajo na strani z nekvalitetno vsebino (ali vsaj slabšo vsebino), ki je usmerjena so predvsem v dobiček in ne toliko v pomoč bralcem.

Vir: Search Engine Land ↗

Naše mnenje

Prav, da Fred obstaja.

Zamislite si, če bi bil ves internet usmerjen samo v osebno korist.

Money, money, money …

Google: Fred.
#H16:

Spam IP naslov

IP naslov označen za spam

Če je IP naslov vašega serverja označen za spam, to lahko vpliva na vašo spletno stran, ki je na tem serverju.

Kaj je IP naslov na Wikipediji ↗ (SLO)

Spam na Wikipediji ↗ (SLO)

Spam bolj podrobno na Wikipediji ↗ (ANG)

Matt Cutts o tem ... ↗
(Google Search Central YouTube kanal)

Naše mnenje

Če gostujete v Sloveniji, lahko zanemarite ta strah.

Smo malo tržišče in noben normalen hosting pri nas si ne bo privoščil kaj takega.

V tujini pa le bodite pozorni na to, da ne gostujete pač kjerkoli... ker je ceneje.

 

Povzetek

To so bili OnSite WebSpam faktorji.
V glavnem negativni. Itak.

Od kar obstajajo iskalniki, jih ljudje poskušajo izkoristiti ali obrniti v svoj prid.

Nič čudnega, da obstaja toliko algoritmov, da bi Google to ugotovil in odstranil.

Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih!

Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:

Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!

#234:

Ostali ranking faktorji