Na vrh
#234-I:

OffSite Webspam faktorji

#234-I:

OffSite Webspam faktorji

Kazalo

Uvod

Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?

Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.

Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.

In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?

 

Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)

 

Ko boste brali...

  • Nekateri faktorji so si med seboj podobni (vsaj na prvi pogled), pa niso.
  • Ranking faktorji imajo različen vpliv – nekateri minimalnega, drugi so bolj pomembni.
  • Nekateri so bili pomembni, a verjetno niso več...
  • Nekateri faktorji so po mnenju mnogih SEO, a jih Google ni potrdil (kdo ve zakaj).
  • Nekateri mogoče sploh niso faktorji (ali vsaj ne direktni) – so zgolj predpostavke, da so. Jemimo jih s kančkom soli...
  • In zelo verjetno nekateri manjkajo. Google jih stalno dodaja in izboljšuje.

Google ne pove vsega. Tudi ne sme.

Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.

Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.

  • Vzemite si čas in preberite, kaj vse lahko vpliva na pozicijo vaše spletne strani.
    Če nič drugega, boste drugače ravnali glede vsebine svoje spletne strani.
  • Vseh faktorjev je ogromno. Našim klientom pomagamo: z najbolj pomembnimi.
    Povabilo: začnimo sodelovati. ;-)
  • Oz.: čim več stvari na svoji spletni strani izboljšajte sami in strani redno osvežujte.

SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.

Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.

Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.

V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):

  • spoznajmo kaj vse nam pomaga,
  • ocenimo kaj bolj in kaj manj
    (za naše kliente je to brezplačna pomoč),
  • ugotovimo kakšno ravnanje nam lahko (zelo) škodi,
  • in kako dosežemo, da smo vedno višje v SERP rezultatih in/ali pred konkurenco,
#I1:

'Shekana' stran

'Shekana' stran

Če so se hekerji poigrali z vašo stranjo, vas Google lahko umakne s SERP rezultatov ali celo de-indeksira (če ne uredite tega).

Vir: Search Engine Land ↗

Search Engine Land - točno to so izkusili na svoji koži.
#I2:

Veliko povezav naenkrat

Veliko povezav naenkrat (na vašo stran)

Če je neka stran prejela veliko povezav v zelo kratkem času (ali naenkrat) je to precej verjeten signal, da gre za lažne povezave - umetno generirane, po vsej verjetnosti z namenom prelisičiti algoritme.

V premislek

Ne nasedajmo še kako mamljivim ponudbam kreiranja povezav na vašo stran. Te naj bi sicer zelo pomagale, da je stran višje v SERP...

Ko vas Google odkrije, pa boli...

Link Farme so nož v hrbet!

#I3:

Pengiun Penalty

Kazen algoritma 'Pengiun'

Strani, ki jih je algoritem Google Penguin označil za slabe, so dosti manj vidne (ali težje najdene) v rezultatih iskanja.

Backlinko poroča, da se ta algoritem bolj osredotoča na filtriranje slabih povezav, kot na kaznovanje.

Vir: Search Engine Roundtable o Google Penguin 4.0 ↗

Google Penguin algoritem na Wikipediji ↗

Naše mnenje

Tale 'pingvinček' je vplival na 1-3% spletnih strani – kar je ogromno (milijone).

Batman, reši nas! :-)))))

Več o Google Penguin na omenjeni povezavi.
#I4:

Veliko povezav nizke kakovosti

Visok delež povezav nizke kakovosti

Oz.: manj kvalitetne strani, ki imajo za povrhu veliko povezav navzven – je pogosto uporabljena tehnika v Black Hat SEO (npr. povezave z blogov ali forumov).

Te so lahko signal, da hoče nekdo prelisičiti algoritem.

Black Hat SEO v primerjavi z
White Hat SEO na Wikipediji ↗ (SLO)

Iz objave na Wikipediji: White Hat SEO proti Black Hat SEO.
#I5:

Povezave s vsebinsko nepovezanih strani

Povezave s vsebinsko nepovezanih strani

Če obstaja visok delež povezav na vašo stran s strani, ki vsebinsko nimajo smiselne zveze z vašo (recimo, prijatelji vam ’linkajo’ stran ali celo dobivate povezave iz Link Farme), vam to lahko zelo škoduje.

Vir: Search Engine Land ↗

Naše mnenje

Vsako resno podjetje se ne igra s takimi 'poceni' rešitvami.

Mala, mikro podjetja in s.p.-ji (ali spletne trgovine), pa bi lahko menili, da je to 'dobra fora'.

Odsvetujemo.

#I6:

Unnatural Links

Obvestilo Googla o najdenih umetnih povezavah (Unnatural Links)

Google je pošiljal opozorila stranem z najdenimi umetnimi povezavami.

In kakopak, temu je verjetno sledil padec v SERP...

#I7:

Seznami slabih povezav

Seznami slabih povezav

Ali: Low-Quality Directory Links.

Vir: Google Search Central ↗

Naše mnenje

Povezave s strani portalov povezav so v Sloveniji bolj redke. Včasih jih je bilo več, še posebej, preden nas je preplavil Google.

Pa jih ni manj ne samo zato, ker vodijo v kaznovanje rangiranja – kdo se pri nas sploh še s tem ukvarja? Meeeh...

Tudi prodajne poti so se spremenile.

Po našem mnenju je to star ranking faktor.

#I8:

Widget Links

Povezave gradnikov (Widget Links)

Widget je widget! Čestitke temu biseru, ki je widget prevedel v gradnik, grrrr!

Google ne mara povezav, ki jih generirajo razni widget-i (značilni za WordPress, Joomla,... skoraj vsi CMS-ji po vrsti).

Vir: Google Search Central ↗

#I9:

Povezave z enakih IP naslovov

Povezave z enakih IP naslovov (C class)

OK, najprej, kaj je C-Class?

Vsaka domena nekje gostuje in je dobila IP naslov.
C-Class je tretja kategorija po vrsti v IP naslovu.


Torej, povezave na vašo stran z istih IP naslovov (glej tabelo), ki kažejo na vašo spletno stran, lahko pomagajo Googlu oceniti, ali ti prihajajo iz iste 'mreže blogov'.

Ugotavljajo po naslednjih parametrih:

  • Hosting (gostovanje strani).
  • Oblika strani (kopirana, hitro narejena, ipd.).
  • Podobna / ista predloga (Theme).
  • Lastnik domene (je lastnik domene bloga isti, kot vaše?).
  • Profil strani (bloga), ki kaže na vašo.
  • Podvojena vsebina.
  • Slike, videi ipd...

Vir: Search Engine Land ↗

 

Tabela pomena številk v IP naslovu.
#I10:

Škodljive # povezave

Škodljive oz. 'Poison' # povezave (vrste 'Anchor Links')

Škodljive sidrne povezave (ali škodljive povezave z 'lojtro') na vašo stran, ki uporabljajo ključne besede, kot so značilne za farmacijo, loterijo, hitre zaslužke ipd., so lahko signal, da gre za spam ali shekano stran.

V vsakem primeru lahko škodljivo vplivajo na vašo spletno stran, če je deležna takih povezav.

#I11:

Veliko povezav naenkrat

Nenaravno veliko povezav naenkrat (na vašo stran)

V letu 2013 je Google patentiral metodo v kateri opisuje, kako lahko prepozna hiter ali velik porast povezav na neko spletno stran, ki skoraj gotovo ni naraven, beri: je avtomatsko generiran.

Takšne povezave negativno vplivajo na vaše rangiranje. Itak.

#I12:

Article Directories, Press Release

Povezave iz 'Article Directories' in
iz 'Press Release' strani

Po navedbi Googla so bile te povezave tolikokrat zlorabljene, da jih sedaj jemlje za Link Building strategijo, da bi prišli višje v SERP rezultatih.

Naše mnenje

Takšne tu in tam še vedno najdemo tudi v Sloveniji.

So 'passe'.

#I13:

Manual Action

Manual Action

Google se odloči za Manual Action glede neke strani (fizična oseba pregleda neko stran), če algoritem ugotovi neskadje z Webmaster Quality Guidelines ↗.

Vir: Google Search Help ↗

Vir: WordStream o tem kaj je Black Hat SEO ↗

Na Google Search Console lahko
preverite svojo spletno stran ↗

Black hat SEO. Več na povezavi.
#I14:

Prodajanje povezav

Prodajanje povezav

Ja, tudi to obstaja, itak.

Če vas g. Google dobi, da ste prodali povezave, vam to gotovo škoduje (obema). Itak.

Vir: Google Search help ↗

#I15:

Google Sandbox

Google Sandbox (po slovensko 'peskovnik')

Malo za šalo: têrmin 'Sandbox' se pogosto uporablja pri razvoju spletnih strani.

Google ima svoj 'peskovnik'. Ne za razvoj spletnih strani, ampak tako označi nove spletne strani, ki na hitro prejmejo veliko povezav.

Začasno omeji njihovo vidnost v SERP rezultatih – po vsej verjetnosti bodo takšne strani deležne več pozornosti.

Vir: Wikipedia ↗

Priporočilo

Povezave dodajajmo v približno enakomernem ritmu.

Počasi se daleč pride.

#I16:

Google Dance

Google Dance

Ta patent je še en način, kako Google ugotovi ali neka stran poskuša prelisičiti algoritem.

Joj, koliko je tega!

Google Dance ...
#I17:

Disavow Tool

Spletni pripomoček 'Disavow Tool'

S tem orodjem lahko odstranite ročno ali avtomatsko dodano kazen Googla, za spletno stran, ki je bila žrtev negativnega SEO (OffSite).

Povezava, navodilo ↗

#I18:

Začasne povezave

Spletna stran z začasnimi povezavami

Ljudje uporabljajo vse mogoče, da bi pridobili pozicijo v SERP rezultatih.

Tudi začasne povezave (spam, itak), ki so nato hitro odstranjene.

Imenujejo se Temporary Link Schemes.

Naše mnenje

SEO je pot na dolge proge.

Marsikdo je v preteklosti sicer uspel pretentati algoritme, vendar je to vedno težje.

Če bi namesto tega energijo vložil v dober SEO, dobro kvaliteto storitev in izdelkov ali pač v plačljive oglase… oh, kje bi že bil!!!

#I19:

Reconsideration Request

Reconsideration Request

Ali, po domače:
prošnja za ponovno obravnavo spletne strani.

To je prošnja ali zahteva na Google, da ponovno pregleda vašo stran, po tem, ko ste odpravili problem (kazen Googla, negativna ocena ipd).

Vir: Search Engine Journal ↗

To ni ranking faktor, ampak ...

Kljub temu, da po mnenju mnogih to ni ranking faktor, ga navajamo, saj vam lahko konkretno pomaga, če je bila vaša stran negativno ocenjena (in rangiranje, posledično).

 

Povzetek

To so bili OffSite WebSpam faktorji.

Odkar obstajajo iskalniki (a la Google ipd.) ljudje poskušajo vse mogoče, da bi prišli na prvo stran.

Tudi zato je veliko takih algoritmov.

Če še niste pregledali ostalih faktorjev... jih je še veliko.
Spoznajte jih.

Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:

Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!

#234:

Ostali ranking faktorji