Na vrh
#234-C:

Faktorji podstrani

#234-C:

Faktorji podstrani

Kazalo

Uvod

Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?

Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.

Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.

In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?

 

Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)

 

Ko boste brali...

  • Nekateri faktorji so si med seboj podobni (vsaj na prvi pogled), pa niso.
  • Ranking faktorji imajo različen vpliv – nekateri minimalnega, drugi so bolj pomembni.
  • Nekateri so bili pomembni, a verjetno niso več...
  • Nekateri faktorji so po mnenju mnogih SEO, a jih Google ni potrdil (kdo ve zakaj).
  • Nekateri mogoče sploh niso faktorji (ali vsaj ne direktni) – so zgolj predpostavke, da so. Jemimo jih s kančkom soli...
  • In zelo verjetno nekateri manjkajo. Google jih stalno dodaja in izboljšuje.

Google ne pove vsega. Tudi ne sme.

Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.

Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.

  • Vzemite si čas in preberite, kaj vse lahko vpliva na pozicijo vaše spletne strani.
    Če nič drugega, boste drugače ravnali glede vsebine svoje spletne strani.
  • Vseh faktorjev je ogromno. Našim klientom pomagamo: z najbolj pomembnimi.
    Povabilo: začnimo sodelovati. ;-)
  • Oz.: čim več stvari na svoji spletni strani izboljšajte sami in strani redno osvežujte.

SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.

Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.

Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.

V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):

  • spoznajmo kaj vse nam pomaga,
  • ocenimo kaj bolj in kaj manj
    (za naše kliente je to brezplačna pomoč),
  • ugotovimo kakšno ravnanje nam lahko (zelo) škodi,
  • in kako dosežemo, da smo vedno višje v SERP rezultatih in/ali pred konkurenco,
#C1:

Vrednost vsebine in unikatnost

Vrednost vsebine in unikatnost vsebine

Google navaja, da 'z veseljem' kaznjuje strani, ki ne doprinesejo nič uporabnega.

Še posebej strani, ki so zgolj ali pretežno prodajne povezave (ali povezave za članstva), kot npr. Affiliate Links (kratek opis na naši strani Faktorji povezav: #D34 - Affiliate Links ↗).

Vir: 'Thin Affiliate Pages', Google ↗

Primer

Jože je na hitro naredil spletno stran (jo je od nekje skopiral) s povezavami na Amazon, ker pač posreduje pri prodaji.

Na tej strani objavlja prispevke (blog), kako so ti artikli "oh-in-sploh-fenomenalni...". V glavnem pa so to izmišljeni prispevki.

Marsikdo temu verjame in nekateri tudi kupijo.

Tega je kar precej. Raznih "kako hitro zaslužiti prek spleta" ne manjka. Tudi na YouTube redno vidimo reklame na temo "zaslužki prek interneta".

#C2:

Podstran s kontakti

Podstran s kontaktnimi informacijami

Google Quality Guidelines navaja da so strani s primerno količino kontaktnih informacij bolj priljubljene.

Zagotovimo torej, da so kontaktne informacije na voljo in se ujemajo z uradnimi ter WHOIS podatki.

Kaj je WHOIS?
Je register zakupljenih domen.

WHOIS v Sloveniji: register.si ↗

General Guidelines - 15. december 2022
(176 str., 9,4 MB)
.si domene lahko preverimo na register.si.

Primer dobre prakse (izmišljen):

Podjetje NOVA HIŠKA d.o.o. zakupi domeno mojamalahiska.si in registrar (recimo neoserv.si) za lastnika domene vpiše NOVA HIŠKA d.o.o.
Na spletni strani mojamalahiska.si imajo pravilno označene kontaktne podatke, urejene po berljivem standardu, imajo vpis v Google Business ipd. Transparentno in verodostojno.

Primer slabe prakse (izmišljen):

J. N. na svoji spletni strani mojadobrahiska.si prav tako podobno opisuje vsebino, vendar želi ostali anonimen. Na WHOIS skriva lastnika domene, ne objavlja telefona, niti email naslova, le kontaktni obrazec (elektronska pošta prek gmail.com) in poskuša svoj biznis...

"E, Janezu moj, teško i nikako!" :-))))

#C3:

Domain Trust / TrustRank

Domain Trust / TrustRank

Veliko SEO strokovnjakov meni, da je TrustRank zelo pomemben faktor. Tudi Googlov patent z imenom Search Result Ranking Based on Trust naj bi to navedno podpiral.

Za več o tem pobrskajte na ameriški strani patentov ↗

Izvleček iz patenta o TrustRank.
#C4:

Zgradba spletne strani

Zgradba spletne strani (oz. Site Architecture)

Dobro zamišljena in dobro sestavljena spletna stran pomaga Googlu tematsko razpoznati in razvrstiti vašo vsebino.

Pomaga, da Googlebot (program, ki prečesa spletno stran) dostopa in indeksira podstrani na vaši spletni strani.

Priporočamo v branje: Slideshare objava ↗

Vir: Google o Googlebot ↗

Nekoliko drugačen primer

T. i. Portfolio stran (npr. umetniška ali stran, ki nima namena rangirati v iskalnikih) ima več svobode.

Pri taki spletni strani je poudarek na:

  • obliki (ali UI = User Interface) in
  • izkušnji  (ali UX = User eXperience).

 

Naš opis kaj je Portfolio stran ↗

Primer zgradbe strani (izsek iz te spletne strani, ki jo gledate).


#C5:

Posodabljanje strani

Posodabljanje strani

Veliko SEO strokovnjakov meni, da posodabljanje strani (še posebej, kadar je dodana nova vsebina, ne samo popravljena), deluje na celotno stran, kot signal svežosti (kljub temu, da je Google zanikal, da v algoritmu merijo frekvenco posodabljanja).

Vir: Seo Roundtable ↗

Nasvet: posodabljajte!

Google pogosto malo drugače odgovori, kot, kar ga vprašajo. Tako ali tako ne sme povedati vsega ali pa se jasnim odgovorom vzdrži (že zaradi konkurence in tudi zaradi morebitnih tožb).

Svoje spletne strani vsekakor posodabljajte. Redno.

Če lahko to storite sami, super. Še bolje je, da imate dogovor (ali pogodbo) z vašim razvijalcem. Vam pomagamo?

Na spletni strani imejte tudi svoj blog in ga redno dopolnjujte.

#C6:

HTML Sitemap

HTML Sitemap (ne XML)

Sitemap pomaga iskalnikom bolj podrobno indeksirati vaše podstrani in izboljšati vidnost, kljub temu, da je Google nedavno navedel: "HTML načrt strani (HTML Sitemap) dejansko ni upoaben za SEO".

Vseeno pa sta koristna oba:

  • XML Sitemap (za Googlebot) in
  • HTML Sitemap (za obiskovalce).

Vir: Seo Roundtable ↗

Kaj je: HTML Sitemap ↗

Priporočilo

Imejte oba 'Sitemap-a': HTML in XML.
Ne staneta skoraj nič in lahko ju je generirati.

Vizualni primer HTML Sitemap.
#C7:

'Uptime' spletne strani

T.i. 'Uptime' spletne strani

Oz. odstotek, ko je strežnik, kjer gostuje vaša spletna stran, dosegljiv oz. deluje.

Ali obratno, odstotek, ko je strežnik v stanju vzdrževanja ali pač ne deluje (je v 'maintainance mode' ali pa je 'server-down'), lahko škoduje vašemu rangiranju.

Google vas lahko celo de-indeksira, če to ni hitro urejeno.

Vir: theSEMpost ↗

Naše mnenje

Vsak strežnik je od časa do časa potrebno posodobiti, ponovno startati ali pa na njem opraviti kakršnakoli druga servisna dela (ne glede na to, kaj zatrjujejo v podjetju gostovanja). Posledično so strani na njem za kratek čas nedosegljive.

Na nekaterih strežnikih je to bolj pogosto. Lahko imajo slabšo tehnično opremo ali pa manj kompetentno osebje.

Načeloma to nič ni nenavadnega.

Če pa se večkrat ali celo pogosteje zgodi (in vas ravno takrat prečesava Googlebot), vam to lahko zelo škoduje.

Nekoč je to bilo bolj pomembno - dandanes nič več. Je manj pomemben faktor, čeprav še vedno je.

Priporočamo NEOSERV gostovanje. Zmerne cene in zelo dobra podpora.

Rešitev

Strani prenesite na solidno gostovanje. Ni treba, da je drago, nikakor pa naj ne bo najceneje,...

Mi priporočamo NEOSERV ↗

#C8:

Lokacija strežnika gostovanja

Lokacija strežnika gostovanja

Primer:

  • država,
  • jezično območje,
  • geografska pozicija...

vplivajo na to, kje vaša stran rangira.

 

To je precej pomembno, kadar nekdo išče prav vaše storitve oz. izdelke.

Primer za dvo- ali večjezične spletne strani

Spletno stran (npr.: spletni katalog ali spletno trgovino) imate v dveh jezikih (recimo angleški in slovenski jezik). Vaše gostovanje je v Sloveniji.

Google stran indeksira...

Kako je stran indeksirana?
Kateri deli spletne strani so dvojezični?

Kakšno pozicijo ima v Sloveniji in kakšno za angleško govoreče področje?

#C9:

SSL certifikat

SSL certifikat

Google je že zdavnaj (l. 2014) sporočil, da je SSL certifikat ranking signal.

Številne spletne strani še vedno nimajo urejenega SSL cestifikata, čeprav je osnovni navadno brezplačen (osnovni zadošča za večino strani).

In, ne potrebujete ga zgolj za SEO ...

Vir: Google ↗

Naše hudomušno mnenje (ali pa tudi ne...)

Vsakega razvijalca, ki je po letu 2016 naredil spletno stran brez, da bi (prej) instaliral SSL... ali vsaj prepričal svojega naročnika o nujnosti SSL certifikata:

  • bi mu morali preprečiti nadaljnje delo spletnih strani dokler tega ne zna na pamet (ob dveh ponoči),
  • ga strpati v zapor,
  • mu izreči smrtno kazen,
  • nato ga natakniti na kol …
  • in zakuriti na grmadi!

Pardon, se opravičujemo - saj vemo: pol razvijalcev Slovenije bi v letu 2016 gorelo. :)))))))

Google ni tako zelo krut v svoji izjavi ↗

Ampak vseeno.
Če izdelovalec spletnih strani tega ne ve (še v 2016 ni vedel), je približno tako, kot, če vaš vulkanizer ne bi vedel, kaj je to 'feltna' (platišče).

No, sedaj veste, kaj si mislimo o tem.

Google je že l. 2014 objavil, da je SSL povezava ranking signal...
Ga imate? Preverite. V različnih brskalnikih je pšrikazan takole...
#C10:

E-A-T

E-A-T

Ne pomeni 'hrana' po angleško. Je kratica za: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (zahvala angleški pismenosti v Sloveniji - ne bomo prevajali).

Google naj bi strani, ki ustrezajo tem trem pojmom, bolje rangiral, še posebej strani, ki objavljajo vsebino glede zdravja itd. - kar je konec koncev, razumljivo.

E-A-T

Naše mnenje

Strani, ki jim zaupamo so navadno strokovne.

Ne poskušajo nečesa prodati 'na prvo žogo' ali pa sploh ne.

Primer je recimo Wikipedia.

Priporočilo

Ustvarite si Authority Page. To je stran s kvalitetno in kompetentno vsebino, kjer bo obiskovalec vesel, da vas je našel.

Namen take strani je: pomagati s koristnimi in pozitivnimi rešitvami (informacijami).

To je 'tek na dolge proge' (kot res dober SEO), vendar je tak čas (in denar) dobro vložen.

Ahrefs of tem ↗

#C11:

Podvojeni META podatki

Podvojeni META podatki na straneh

Podvojeni META podatki lahko tej spletni strani škodujejo. Googla zbije rangiranje? Ne.

Primer v kodi spletne strani


<meta name="keywords" content="izdelava spletnih strani SEO celostna grafična podoba"/>

Ti so v <head> delu HTML zapisa, kar je obiskovalcu sicer nevidno.

Naše mnenje

V preteklosti je marsikdo poskušal pretentati 'spletne pajke' (npr. Googlebot) s pretiranim vpisom ključnih besed ali drugih zapisov v <head> ali je preprosto kopiral META podatke z ostalih podstrani.

Po našem mnenju tega razvijalci več ne počno. Sedaj enostavno instalirajo enega izmed 'SEO-pluginov' in ta vpiše META podatke za njih (če jih in kako jih...).

Marsikdo sploh ne zna vpisati META podatkov ročno, ali pa ne dobi informacij od svojega naročnika in temu sledi 'copy-paste'...

Primer META podatkov v <head> spletne strani.

Pomni

META oznake naj bodo, vendar zgolj te, ki so relevantne. META podatki naj se ujemajo in bodo prilagojeni vsaki podstrani posebej.

Google prebere vse – poskuša razumeti vsebino. Slednji je pomembnejši dejavnik, kot so ključne besede v META zapisu.

Vsebina je še vedno kralj.

META podatki so bili pomembni, a že dolgo ne več, saj so jih zlorabljali in Google jih je izločil iz indeksiranja.

#C12:

Breadcrumb navigacija

Breadcrumb–navigacija

Breadcrums (ali 'drobtinice') so v pomoč obiskovalcu, da se na spletni strani lažje orientira, kje sploh je.

Google navaja: Google Search uporablja breadcrumb oznake spletne strani, da bi vsebino razporedil v kategorije za prikaz v rezultatih.

Vir: Google Developers ↗

Primer 'breadcrumb' na spletni strani mimovrste...
#C13:

Prilagojenost mobilnim napravam

Prilagojenost strani mobilnim napravam

Že od leta 2018 je bilo več, kot polovico iskanj prav prek mobilnih naprav oz. telefonov (februarja 2023 okrog 60%).

Posledično Google želi, da so spletne strani prilagojene mobilnim napravam.

In razumljivo, ne samo Google. Vsak si želi.

Celo tako daleč gre, da negativno oceni (oz. kaznjuje) strani, ki niso Mobile Friendly.

Poročilo "Skoraj 60% iskanj prek mobilnih naprav" ↗

Vodič za mobilni SEO ↗

Še en dober članek Search Engine Land ↗

Naše mnenje

Skoraj vse sodobne strani so 'kao' Mobile Friendly. Vendar, če je spletna stran 'responsive' še ne pomeni, da je Mobile Friendly.

Bodimo pozorni na UX (User eXperience) in na UI (User Interface), ker na telefonu:

  • nimamo miške,
  • navigacija je omejena in krajša,
  • po strani se gibljemo s prstom (okorno...),
  • podatke želimo takoj (in točno te, ki jih iščemo...),
  • čeprav imajo telefoni ločljivost vsaj 1080 x 1920 (različno, navadno celo večjo), je na telefonu ta deljena s 3 (razvijalci vemo, da ima večina telefonov širino prikaza 360 do 480 px),

In, če je vaše poslovanje B2B, spletna stran vseeno mora biti prilagojena tudi mobilnim napravam – kar je včasih zelo nerodno, zoprno ali celo nesmielno.

Prilagojenost mobilnim napravam oz. Mobile Friendly je pomemben faktor.

Naš primer

Pri nas smo strogo smo usmerjeni v B2B. Naši potencialni kupci so zgolj podjetja.
Profil našega klienta (oseba s katero se dogovarjamo) je:

  • podjetnik (direktor) ali
  • vodja marketinga,

Naše storitve naroča, ko je v službi, pred računalnikom. Zelo verjetno jih ne išče s telefonom, pred seboj pa ima računalnik.

Vendar smo morali stran prilagoditi telefonu samo zato, ker bo lahko, preden naroči izdelavo spletne strani, preveril, kako smo svojo naredili za telefon. In še vedno nismo happy...

Kruto! Svojim strankam delamo Mobile Friendly, UI, UX..., za našo nam je pa 'šecko jedno' (beri: nimamo časa)  :)))

Tako pač je v naši branži.
Kako je v vaši?

#C14:

YouTube

YouTube kanal

Ni dvoma o tem, da so videi o neki vsebini priljubljen prikaz zadetkov v SERP.

Še posebej, ker je YouTube v lasti Googla, tudi služi več od prikazovanja reklam (joj kaj nam vse dela...).

Search Engine Land potrjuje, da gledanost vaših videov na YouTube zelo izboljša ranking.

Vir: Search Engine Land ↗

Prikaz rezultatov v zavihku "Videoposnetki". Pogosto so videi tudi v splošnem prikazu zadetkov.
Uporabljate YouTube? Če ne za SEO - vsaj za branding?

Vsekakor (in še posebej zaradi zgoraj napisanega) zelo, zelo, zelo priporočamo: ustvarjajte videe in jih objavljajte na YouTube (in drugje).

Ljudje smo leni. Lažje nam je gledati in poslušati, kot brati... Mujo: "Jao, jao, boli me glava, kad razmišljam."

Povezave iz YouTube na vašo spletno stran zelo pomagajo. Opis pod videi (oz. 'transcription') tudi. In še cel kup stvari okrog tega.

 

#C15:

Uporabnost strani

Uporabnost strani (in UX = User eXperience)

Če se je po vaši spletni strani težko znajti, lahko to škoduje njenemu rangiranju. To so posredni signali iz analitike:

  • zmanjšan čas ('Dwell Time') na spletni strani,
  • število obiskanih strani (v eni seji oz. obisku),
  • odstotek, koliko jih stran zapusti ('Bounce Rate') - ta pove zelo veliko.

Preberite več o tem:

Bounce Rate na Backlinko.com ↗

Bounce Rate na Wikipedia ↗

RankBrain na Backlinko.com ↗

RankBrain na Wikipedia ↗

Kratko in jedrnato o uporabniški izkušnji na naših podstraneh ↗
#C16:

Google Analytics in Search Console

Uporaba Google Analytics in Google Search Console

Mnenje mnogih SEO:
Ta dva dodatka (Google Analytics in Google Search Console) oz. povezavi z vaše spletne strani nanju, naj bi izboljšala indeksiranje strani.

Prav tako naj bi direktno vplivala na rangiranje v Google s tem, da posredujeta več natančnih podatkov, npr:

  • točen Bounce Rate,
  • povezave z drugih strani - Backlinks,
  • … še stotine drugih (oglejte si Google Analytics).

Google je to jasno zanikal - itak, da mora, sicer bi lahko imel velike probleme in številne tožbe.

Kaj so Backlinks na Backlinko.com ↗

O tem na Wikipedia ↗

Google o tem na YouTube ↗

#C17:

Core Web Vitals

Core Web Vitals!

To je eden pomembnejših sodobnih faktorjev.
Vsekakor preverite svojo spletno stran!

Različni testerji: na naši strani ↗

Testirajte svojo spletno stran: GTmetrix.com ↗

Opomba k GTmetrix: osnovni test strani je iz njihovega serverja v Kanadi - to je predaleč in večini nerelevantno. Lahko pa se registrirate (je brezplačno in tudi ne pošiljajo spam pošte) in testirate iz drugih lokacij, recimo London, kar je dokaj OK.

Članek "Core Web Vitals Ranking Factor is More than a Tie Breaker" na Search Engine Journal ↗

GTmetrix je le eden izmed testerjev. Za vašo stran so pomembni osvetljeni deli. Preverite svojo!
 

Povzetek

To so bili faktorji podstrani.

Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih.

Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:

Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!

#234:

Ostali ranking faktorji