Na vrh
#234-E:

Faktorji obiskovalcev

#234-E:

Faktorji obiskovalcev

Kazalo

Uvod

Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?

Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.

Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.

In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?

 

Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)

 

Ko boste brali...

  • Nekateri faktorji so si med seboj podobni (vsaj na prvi pogled), pa niso.
  • Ranking faktorji imajo različen vpliv – nekateri minimalnega, drugi so bolj pomembni.
  • Nekateri so bili pomembni, a verjetno niso več...
  • Nekateri faktorji so po mnenju mnogih SEO, a jih Google ni potrdil (kdo ve zakaj).
  • Nekateri mogoče sploh niso faktorji (ali vsaj ne direktni) – so zgolj predpostavke, da so. Jemimo jih s kančkom soli...
  • In zelo verjetno nekateri manjkajo. Google jih stalno dodaja in izboljšuje.

Google ne pove vsega. Tudi ne sme.

Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.

Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.

  • Vzemite si čas in preberite, kaj vse lahko vpliva na pozicijo vaše spletne strani.
    Če nič drugega, boste drugače ravnali glede vsebine svoje spletne strani.
  • Vseh faktorjev je ogromno. Našim klientom pomagamo: z najbolj pomembnimi.
    Povabilo: začnimo sodelovati. ;-)
  • Oz.: čim več stvari na svoji spletni strani izboljšajte sami in strani redno osvežujte.

SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.

Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.

Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.

V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):

  • spoznajmo kaj vse nam pomaga,
  • ocenimo kaj bolj in kaj manj
    (za naše kliente je to brezplačna pomoč),
  • ugotovimo kakšno ravnanje nam lahko (zelo) škodi,
  • in kako dosežemo, da smo vedno višje v SERP rezultatih in/ali pred konkurenco,
#E1:

RankBrain

RankBrain

Google omenja, da je njihov algoritem umetne inteligence, imenovan RankBrain, tretji najpomembnejši algoritem, ki ga uporablja (ne tretji najpomembnejši ranking faktor, temveč algoritem).

RankBrain na Wikipediji ↗

Mnogi SEO sicer menijo, da naj bi RankBrain ocenjeval, kako se uporabniki odzivajo na rezultate zadetkov iskanja ali SERP stran (SERP = Search Engine Results Page) in posledično naj bi Google to uporabil za rangiranje strani dobljenih rezultatov.

Naše mnenje

To je zelo zanimivo področje.

Že na primer: kaj vpišemo v Snippete (opise zadetkov) in kako se potencialni obiskovalci odzovejo nanje.

Nikakor ne prepustimo, da Google sam kreira Snippete namesto nas!

#E2:

CTR za keyword

CTR za ključno besedo

Glede na Google, naj bi strani, ki imajo večji CTR (so bolj 'poklikane' za določeno ključno besedo), dobile boljšo pozicijo v SERP rezultatih za to ključno besedo.

CTR je mišljen za klik osebe, ne 'robota'.

CTR = Click-through Rate: Wikipedia ↗

CTR na Wikipediji.
1. Google prikaže zadetke za iskani niz. Imamo Snippet.
2. Recimo, da 10 oseb klikne na ta naš Snippet.
3. Od 100 prikazov, 10 oseb klikne na ta Snippet (=10%).
4. Promet* na stran je recimo povečan x 2 (glede na prejšnji promet). *Pod "promet" so mišljeni obiski.
#E3:

CTR za vse keywords

CTR za vse ključne besede

CTR vseh ključnih besed (mišljen je klik oseb, ne robota), za katere stran rangira, naj bi bil signal o tem, kako reagiramo nanje in skladno s tem je lahko tudi signal kvalitete in relevantnosti strani.

#E4:

Dwell Time

Zadrževanje na strani (oz. 'Dwell Time')

Google je precej pozoren na podatek, koliko časa se nekdo zadržuje na strani.
Kratek prispevek o tem ↗

Google meri in beleži (še posebej, če je vaša stran povezana z Google Analytics), koliko časa nek obiskovalec potroši na neki vaši podstrani. To je signal kvalitete.

Dlje, ko se zadržuje, bolje je stran rangirana. 30 min je max., po čemur algoritem sklepa, da je pozornost nekje drugje – na drugem zavihku brskalnika ali je pač pozabil na to stran.

Vir: WordStream ↗

Kaj je Dwell Time: backlinko.com ↗

Kaj vam več pomeni: več obiskov ali daljše zadrževanje na vaši strani (nižji Bounce Rate).
#E5:

Ponovljivost obiskov

Ponovljivost obiskov

Strani, ki jih obiskovalci obiskujejo ponovno (se vračajo), se urščajo višje v SERP.

#E6:

Direct Traffic

Direct Traffic

Zanimiv je podatek (in hkrati tudi potrditev, da Google zbira podatke iz Google Chrome), da bi ugotovili, koliko ljudi, ter kako pogosto, obišče neko stran – z direktno povezavo.

Tako so strani z direkno povezavo nanje, višje rangirane, kot strani brez direktne povezave. To je signal kvalitete in pomembnosti.

Pomni

Na delavnici OOZ Vič je eden izmed slušateljev vprašal ali lahko sledimo uporabnika (delavnica je bila o E-mail marketingu).

Odgovor: dokler se ta ne prijavi ali klikne na povezavo iz vašega maila, ne vemo kdo je.

Kaj pa Google?
V brskalniku ste se prijavili, kajne?

Torej ve: kje ste srfali, kam ste klikali, koliko sekund ste se zadrževali na posamezni strani ipd.

Čisto informativno

Iz vsakega iPhone gre dnevno približno 10 KB podatkov na Apple.

Iz vsakega Android telefona pa ca. 12 KB podatkov na Google.

Tako spremljajo za kaj se zanimamo, da nam 'targetirano' prikazujejo oglase.

Iz naših namiznih računalnkov pa … pobrskajte sami.

Če imate radi zasebnost se vsedite na letalo (ali raketo) in čim dlje proč od Googla! :-)))))))

#E7:

Bližnjice v brskalniku Chrome

Bližnjice v brskalniku Chrome

Ni isto, kot prejšnji faktor.
Seveda, da Chrome (in Google) vesta za bližnjice (oz. Bookmarks), ki ste si jih nastavili.

Strani, ki ste si jih nastavili za bližnjice lahko tako dobijo višjo uvrstitev v SERP rezultatih.

Vir: Lifehacker.com
"Katere moje podatke Chrome pošilja na Google" ↗

Mimogrede, zasebnosti ni več – že od leta 2018
(pa naj še tako zatrjujejo, da skrbijo za našo zasebnost).

Google, YouTube, Facebook itd. so reklamna podjetja. Živijo od oglaševanja. So zastonj, podatke pa smo jim dali mi. Vi in jaz.

Google ne prodaja vaših osebnih podatkov.

Dosti hujše je:
Daje jih zastonj ↗ (video demonstracija).

Google (ipd) so oglasna podjetja. Živijo od prikazovanja oglasov. Podatke, kaj nas zanima, pa jim dajemo mi.
#E8:

Število komentarjev na strani

Število komentarjev na spletni strani

Strani z veliko komentarji (če so komentarji omogočeni) lahko dobijo boljše ocene, saj so komentarji signal sodelovanja obiskovalcev (in kvalitete strani).

Gary Illyes (Google) je navedel, da komentarji lahko veliko pomagajo pri rangiranju.

Vir: SEO Round Table ↗

Ke na (blog) strani omogočimo komentarje, spodbudimo interakcijo z obiskovalci. Postane zanimivo. Google to dobro oceni.
#E9:

Bounce Rate

Bounce Rate

Google naj bi uporabljal to vrednost, kot signal kvalitete zadetkov (razumljivo, da strani, ki imajo visok Bunce Rate niso dober zadetek).

Podobno navaja tudi SEMRush ↗, ki je našel povezavo med Bounce Rate in rangiranjem v Google.

Bounce Rate na Wikipediji ↗

Naše mnenje

Sicer Google vedno dovolj natančno ne ve, kaj neka oseba išče, ko v iskalnik vpiše nekaj besed. Lahko le sklepa.

Vsak podjetnik pa vsaj približno ve, kaj njegovi potencialni kupci iščejo in kaj želijo najti.

Če lahko to ponudi, kot rešitev na svoji spletni strani, je takoj bolje.

Dobro pripravljena in zanimiva vsebina zmanjša Bounce Rate.

Za to se je vredno potruditi.

#E10:

Pogosticking

Pogosticking

Pogosticking je, kadar obiskovalec obišče več strani zaporedoma, da bi prišel do iskane rešitve.

Je zelo močan signal, da obiskovalec ni zadovoljen z najdenim rezultatom (prikazanih na SERP strani).

 

Kako rešiti Pogosticking problem: YouTube kanal MOZ ↗.

Mimogrede, Pogo Stick je igrača. Od tu ime tega signala, saj obiskovalec 'odskoči' drugam. Ta igrača ↗

Rezultati Pogosticking-a močno vplivajo na pozicijo v SERP!

Ponazoritev "Pogosticking-a" v iskanju rimernega zadetka na SERP strani.
#E11:

Blokirane strani

Blokirane strani

Bojda Google tega signala v brskalniku Chrome več ne uporablja, algoritem Panda pa še vedno.

Je signal slabe kvalitete. Taka stran (blokirana) lahko recimo vsebuje iskani niz, nima pa uporabne vsebine za iskalca.

Primer so tudi avtomatsko generirane strani - kar je drugo, kot avtomatsko generirane povezave...

Vir: Search Engine Land ↗

 

Povzetek

To so bili faktorji obiskovalcev.

Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih.

Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:

Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!

#234:

Ostali ranking faktorji