Na vrh
#234-A:

Domenski faktorji

#234:

Domenski faktorji

Kazalo

Uvod

Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?

Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.

Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.

In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?

 

Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)

 

Ko boste brali...

  • Nekateri faktorji so si med seboj podobni (vsaj na prvi pogled), pa niso.
  • Ranking faktorji imajo različen vpliv – nekateri minimalnega, drugi so bolj pomembni.
  • Nekateri so bili pomembni, a verjetno niso več...
  • Nekateri faktorji so po mnenju mnogih SEO, a jih Google ni potrdil (kdo ve zakaj).
  • Nekateri mogoče sploh niso faktorji (ali vsaj ne direktni) – so zgolj predpostavke, da so. Jemimo jih s kančkom soli...
  • In zelo verjetno nekateri manjkajo. Google jih stalno dodaja in izboljšuje.

Google ne pove vsega. Tudi ne sme.

Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.

Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.

  • Vzemite si čas in preberite, kaj vse lahko vpliva na pozicijo vaše spletne strani.
    Če nič drugega, boste drugače ravnali glede vsebine svoje spletne strani.
  • Vseh faktorjev je ogromno. Našim klientom pomagamo: z najbolj pomembnimi.
    Povabilo: začnimo sodelovati. ;-)
  • Oz.: čim več stvari na svoji spletni strani izboljšajte sami in strani redno osvežujte.

SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.

Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.

Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.

V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):

  • spoznajmo kaj vse nam pomaga,
  • ocenimo kaj bolj in kaj manj
    (za naše kliente je to brezplačna pomoč),
  • ugotovimo kakšno ravnanje nam lahko (zelo) škodi,
  • in kako dosežemo, da smo vedno višje v SERP rezultatih in/ali pred konkurenco,
#A1:

Starost domene

Začnimo z dvomljivim faktorjem: starost domene.

Na splošno velja mnenje SEO strokovnjakov, da Google v osnovi bolj zaupa starejšim domenam.

John Mueller (Google) je v Twiterju sicer izjavil nasprotno: "Ne, starost domene ne pomaga ničemur."

Presodite sami.

Vir (njegova objava): Twitter ↗

Naše mnenje

Nekoč je bila starost domene pomembna.

Lahko, da je Google ta faktor umaknil. Sicer bi bili "prastari parniki" v SERP rezultatih še vedno bolje uvrščeni, kot "nove ladje na sončno energijo..." :)))

Po drugi strani pa: če sledimo navedbam Googla iz drugih faktorjev, vidimo, da je gornja izjava na majavih nogah.

No ja ...

Vir: Google Search Central ↗

John Mueller (Google) meni, da starost domene ne pomaga.
Vsi SEO-ti niso enakega mnenja okrog tega... presodite sami.
#A2:

Keyword v TLD

Ključna beseda v podaljšku imena domene (oz. v TLD)

TLD = Top level Domain.

Nekoč so bile ključne besede v imenu domene zelo pomemben kazalnik. Nekoč. Danes vas te ne bodo čarobno razvstile višje v rezultatih.

Lahko je ključna beseda v TLD, in se to lepo sliši, npr.:

  • najdi.si
    (tudi podari si ipd)
  • med.over.net
    (se prebere "over net", "med" je poddomena)
  • masaru.design
    (bi lahko imeli mi, recimo)
  • dobra.pizza
    (če je to, kar ljubitelji pic iščejo...)
  • nagepunce.xxx
    (eh...)

Pri TLD, recimo .si ali .net – ti nista ravno ključni besedi, .design ali .pizza pa.

Mogoče celo .xxx ... Vendar bo Googlov algoritem obravnaval take TLD enako, kot .si, .com itd.

Lahko je TLD tudi del blagovne znamke ali del imena (kot zgoraj), kar predstavlja drugo prednost.

Priporočilo

Delajmo na blagovni znamki in zaupanju vanjo (utrjevanje, ne zgolj PR).

Ljudje bolj zaupajo dobri blagovni znamki, kot imenu domene.

To pomeni: kvalitetni izdelki in storitve.

#A3:

Domena je keyword

Domena je ključna beseda.
Angleško: EMD oz. Exact Matched Domain.

Lahko je domena tudi ključna besedna zveza (ali: Long-tail Keyword).

To nima več dosti vpliva na vaš SEO, kot nekoč. In obratno: če je vsebina spletne strani slaba (slabe kvalitete), lahko celo škoduje.

Vir: Search Engine Land ↗:

Predlog

Primer: izdelujemo ali prodajamo letalonosilke. :-))))

Namesto domene (recimo letalonosilke.si) raje ustvarimo domeno z/za blagovno znamko.

Vsebina je dosti bolj pomembna, kot ime domene.

EMD ali "Exact Matched Domain" je v preteklosti pomenil veliko. Nič več.
#A4:

Keyword v imenu poddomene

Ključna beseda v imenu poddomene

V MOZ-u trdijo, da ključna beseda v poddomeni povečuje ranking. Cool.

Kaj je poddomena: Wikipedija ↗

To je poddomena. ;-)


V MOZ-u trdijo, da ključna beseda v imenu poddomene pomaga.
#A5:

Trajanje zakupa domene

Za koliko let zakupimo domeno ...

Če nekdo zakupi domeno za več let vnaprej, Google sklepa, da je to bolj verodostojen posel, kot kadar gre za sprotno plačevanje (običajno za eno leto).

Precej logično.
#A6:

Zgodovina domene

Kakšna je zgodovina kupljene domene?

Domena, ki je bila nestanovitno registrirana (npr. neredno v uporabi) ali s sumljivim lastništvom, je signal za Google, naj pobriše zgodovino obiskov te spletne strani (jih ne upošteva za rangiranje).

Prav tako pobriše povezave nanjo, ter stran ponovno indeksira.

Sicer bo lahko, v nekaterih primerih, novi lastnik prevzel tudi negativne signale prejšnjega lastnika domene. Huh!

Vir: Google Search Central YouTube kanal ↗

Priporočilo:

Preden kupite neko domeno, se prepričajte o njeni zgodovini na:

archive.org ↗

Arhiv spletnih strani. Preverite vašo domeno (in arhiv).
#A7:

Javni lastnik domene

Javni ali skriti lastnik (WHOIS podatek)

Kadar nekdo skriva lastništvo domene, je to signal:
"...da pač nekaj skriva...".

Vir: Seach Engine Journal ↗

Matt Cutts (Google), o javnem ali skritem lastniku domene.
#A8:

Kaznovan lastnik domene

'Kaznovan' lastnik domene (je bil 'spammer', recimo)

Če Google ugotovi, da je nekdo 'spammer', je razumljivo, da bo prečesal še ostale spletne strani tega lastnika (pogleda WHOIS podatek).

Naše mnenje

Verjetno ne bo dobil "bomboniere za nagrado". ;-)

Splača se biti pošten. Ne poskušajmo pretentati iskalnika Google (ali drugih).

#A9:

TLD kot podaljšek...

Vrhnja domena (TLD) kot podaljšek ... blagovne znamke

Vrhnja domena (TLD = Top Level Domain) je zagotovo rangirana v neki državi bolje, kot drugje.

Vendar to lahko omejuje globalno možnost rangiranja – v drugih državah ni enako kot v tej (ali sploh ni).

Vrhnja domena oz. TDL: Wikipedija ↗

Primeri:

  • najdi.si
  • omisli.si
  • podarimo.si
  • ...
Več o vrhnji domeni si lahko preberemo na Wikipediji.
#A10:

Strnjeno ime domene

Strnjeno ime domene

Preprosto (ali opisno ime) domene oz. celega URL naslova, pomaga iskalniku razumeti stran.

Čeprav je cel URL naslov šibak faktor, algoritmu in uporabniku pomaga razumeti o čem spletna stran je.

Splošna priporočila glede imen domene:

  • izogibajmo se pomišljajem,
  • samo male črke - velike črke bodo na spletu male,
  • številke... hmmm, raje ne....
    (načeloma lahko, vendar premislimo),
  • šumniki so že nekaj časa dovoljeni, vendar tega še nismo vajeni. Omejitve so tudi v tehnologiji (email odjemalci, serverji...).

Dodatna priporočila

Ime domene naj bo kratko.
Lahko je blagovna znamka ... in če lahko, je to odlično!

Preden domeno kupite, premislite vsaj naslednje:

  • konkurenca / zasedenost imena
    (katera podobna imena že obstajajo - tega omenjamo najprej, ker je večina zasedenih),
  • izgovorjava
    (kako bo nekdo ime domene lahko tudi razumel...),
  • kako se ime sliši, ko ga izgovorite
    (ali boste morali ime ponavljati / črkovati?),
  • 'gre v uho...'
    (si ga bo lahko zapomnil, ko ga boste izgovorili...),
  • ...
#A11:

Parkirana domena

Parkirana domena

Že decembra 2011 je Google najavil manjšo opaznost parkiranih domen (nižje rangiranje le-teh).

Vir: Google ↗

Kaj je parkirana domena: Wikipedia ↗

Naše mnenje

Lahko je nekaj 10€ ceneje imeti domeno parkirano (recimo, na gostovanju prijatelja in pozabiti nanjo...).

Nikakor pa ni OK, če smo SEO-aktivni na spletu, iščemo obiskovalce / kupce ...

Omislite ti si svoje gostovanje.

Mi priporočamo NEOSERV gostovanje ↗

 

Povzetek

To so bili faktorji domene (ali Domenski faktorji).

Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih.

Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:

Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!

#234:

Ostali ranking faktorji