Ta spletna stran uporablja t.i. "piškotke", da bi zagotovila najboljšo izkušnjo za uporabnika.
Piškotki so male datoteke, shranjene v vaši napravi in omogočajo veliko različnih funkcionalnosti.
Domenski faktorji:
Po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ne?
Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase ali v kombinaciji, ovrednotijo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.
Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, kadar v iskalnik vpiše nekoliko drugačen vrstni red ali zgolj niz besed.
In se verjetno vpraša: po kakšnem sistemu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to?
Dobra novica: lahko vplivate na to. :-)
Ko boste brali...
Google ne pove vsega. Tudi ne sme.
Te strani vam bodo zagotovo dale predstavo o tem, kaj vse je pomembno, če želite priti na prvo stran Googla.
Ta in sorodni prispevki o faktorjih so namenjeni, da dobite vsaj delno predstavo, kaj vse vpliva na iskalne algoritme.
SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.
Plus, Google naredi veliko izboljšav na njih - vsako leto.
Če upoštevate vsaj faktorje, ki jih objavljamo na naših spletnih straneh, ste že daleč pred konkurenco.
V teh prispevkih (o Google Ranking faktorjih):
Začnimo z dvomljivim faktorjem: starost domene.
Na splošno velja mnenje SEO strokovnjakov, da Google v osnovi bolj zaupa starejšim domenam.
John Mueller (Google) je v Twiterju sicer izjavil nasprotno: "Ne, starost domene ne pomaga ničemur."
Presodite sami.
Vir (njegova objava): Twitter ↗
Naše mnenje
Nekoč je bila starost domene pomembna.
Lahko, da je Google ta faktor umaknil. Sicer bi bili "prastari parniki" v SERP rezultatih še vedno bolje uvrščeni, kot "nove ladje na sončno energijo..." :)))
Po drugi strani pa: če sledimo navedbam Googla iz drugih faktorjev, vidimo, da je gornja izjava na majavih nogah.
No ja ...
Ključna beseda v podaljšku imena domene (oz. v TLD)
TLD = Top level Domain.
Nekoč so bile ključne besede v imenu domene zelo pomemben kazalnik. Nekoč. Danes vas te ne bodo čarobno razvstile višje v rezultatih.
Lahko je ključna beseda v TLD, in se to lepo sliši, npr.:
Pri TLD, recimo .si ali .net – ti nista ravno ključni besedi, .design ali .pizza pa.
Mogoče celo .xxx ... Vendar bo Googlov algoritem obravnaval take TLD enako, kot .si, .com itd.
Lahko je TLD tudi del blagovne znamke ali del imena (kot zgoraj), kar predstavlja drugo prednost.
Priporočilo
Delajmo na blagovni znamki in zaupanju vanjo (utrjevanje, ne zgolj PR).
Ljudje bolj zaupajo dobri blagovni znamki, kot imenu domene.
To pomeni: kvalitetni izdelki in storitve.
Domena je ključna beseda.
Angleško: EMD oz. Exact Matched Domain.
Lahko je domena tudi ključna besedna zveza (ali: Long-tail Keyword).
To nima več dosti vpliva na vaš SEO, kot nekoč. In obratno: če je vsebina spletne strani slaba (slabe kvalitete), lahko celo škoduje.
Predlog
Primer: izdelujemo ali prodajamo letalonosilke. :-))))
Namesto domene (recimo letalonosilke.si) raje ustvarimo domeno z/za blagovno znamko.
Vsebina je dosti bolj pomembna, kot ime domene.
Ključna beseda v imenu poddomene
V MOZ-u trdijo, da ključna beseda v poddomeni povečuje ranking. Cool.
Kaj je poddomena: Wikipedija ↗
Za koliko let zakupimo domeno ...
Če nekdo zakupi domeno za več let vnaprej, Google sklepa, da je to bolj verodostojen posel, kot kadar gre za sprotno plačevanje (običajno za eno leto).
Kakšna je zgodovina kupljene domene?
Domena, ki je bila nestanovitno registrirana (npr. neredno v uporabi) ali s sumljivim lastništvom, je signal za Google, naj pobriše zgodovino obiskov te spletne strani (jih ne upošteva za rangiranje).
Prav tako pobriše povezave nanjo, ter stran ponovno indeksira.
Sicer bo lahko, v nekaterih primerih, novi lastnik prevzel tudi negativne signale prejšnjega lastnika domene. Huh!
Javni ali skriti lastnik (WHOIS podatek)
Kadar nekdo skriva lastništvo domene, je to signal:
"...da pač nekaj skriva...".
'Kaznovan' lastnik domene (je bil 'spammer', recimo)
Če Google ugotovi, da je nekdo 'spammer', je razumljivo, da bo prečesal še ostale spletne strani tega lastnika (pogleda WHOIS podatek).
Naše mnenje
Verjetno ne bo dobil "bomboniere za nagrado". ;-)
Splača se biti pošten. Ne poskušajmo pretentati iskalnika Google (ali drugih).
Vrhnja domena (TLD) kot podaljšek ... blagovne znamke
Vrhnja domena (TLD = Top Level Domain) je zagotovo rangirana v neki državi bolje, kot drugje.
Vendar to lahko omejuje globalno možnost rangiranja – v drugih državah ni enako kot v tej (ali sploh ni).
Vrhnja domena oz. TDL: Wikipedija ↗
Primeri:
Strnjeno ime domene
Preprosto (ali opisno ime) domene oz. celega URL naslova, pomaga iskalniku razumeti stran.
Čeprav je cel URL naslov šibak faktor, algoritmu in uporabniku pomaga razumeti o čem spletna stran je.
Splošna priporočila glede imen domene:
Dodatna priporočila
Ime domene naj bo kratko.
Lahko je blagovna znamka ... in če lahko, je to odlično!
Preden domeno kupite, premislite vsaj naslednje:
Parkirana domena
Že decembra 2011 je Google najavil manjšo opaznost parkiranih domen (nižje rangiranje le-teh).
Vir: Google ↗
Kaj je parkirana domena: Wikipedia ↗
Naše mnenje
Lahko je nekaj 10€ ceneje imeti domeno parkirano (recimo, na gostovanju prijatelja in pozabiti nanjo...).
Nikakor pa ni OK, če smo SEO-aktivni na spletu, iščemo obiskovalce / kupce ...
Omislite ti si svoje gostovanje.
Mi priporočamo NEOSERV gostovanje ↗
To so bili faktorji domene (ali Domenski faktorji).
Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih.
Huh, veliko jih je!
Nekateri so dosti bolj pomembni, da pridete in ostanete na prvi strani Googla. Ti so:
Z veseljem jih razkrijemo in pomagamo našim strankam.
Sodelujmo!