#234-A:

Domenski faktorji

#234:

Domenski faktorji

 

Uvod

Verjetno ste se že vprašali, po kakšnem ključu Google razvrsti zadetke in zakaj je nekdo na prvi strani, vaša stran pa ...

Google uporablja zelo veliko faktorjev, ki vsak zase, ali v kombinaciji izračunajo pomembnost neke spletne strani za določen iskalni niz.

Vsak je tudi že izkusil, da dobi različne rezultate, če v iskalnik vpiše drugačen niz besed. In se verjetno sprašuje, po kakšnem ključu so rezultati razvrščeni in kako bi lahko vplival na to.

 

Dobra novica:
lahko vplivate na to. :-)

 

Ni težko spoznati, kaj vse vpliva na Google ranking algoritme (ta članek je temu namenjen). Tudi dokaj logično je vse skupaj. Zato:

  • Vzemite si čas in preberite, kaj vse vpliva na pozicijo vaše spletne strani – če nič drugega, ko spoznate vpliv vseh faktorjev boste v SEO drugače ravnali.
  • Izločite, kateri ranking faktorji so za vas pomembnejši (ali pa si oglejte spodnji seznam, objavljen tudi tu: #........ ).
  • Čimveč izboljšajte (kar je smiselno) ter redno osvežujte svojo spletno stran. SEO je tek na dolge proge – nič se ne zgodi čez noč.

Nekateri faktorji so med seboj podobni. Ti imajo lahko manjši vpliv, vendar ga vseeno imajo. Včasih pa gre za podrobnosti za katerimi se skriva veliko.

In po drugi strani ... Google vsako leto naredi na stotine izboljšav, izboljšuje algoritme, dodaja nove faktorje itd.

Vendar, če poznamo vsaj te, smo že daleč pred konkurenco (ali vsaj preveč ne zaostajamo).

Iz tega seznama:

  • spoznamo kaj vse nam pomaga,
  • ocenimo kaj bolj in kaj manj,
  • kakšno ravnanje nam lahko škodi,
  • kako dosežemo, da smo vedno višje v SERP rezultatih in/ali trajno pred konkurenco,

Vendar ne pozabimo: čeprav ima Google monopol (z YouTube skupaj pa sploh!), obstaja kar nekaj konkurenčnih in zelo dobrih iskalnikov, ki se borijo za vsak mikro promil te reklamne pogače, ki je multimiljardni biznis.

Vse (in vsakega posebej) imenujemo »faktorji«.
V tem in sorodnim prispevkom so razveščeni na:

  • Domenski faktorji
  • Faktorji spletne strani
  • Faktorji podstrani
  • Faktorji povezav
  • Faktorji obiskovalcev
  • Posebni Google algoritmi
  • Faktorji blagovne znamke
  • OnSite WebSpam faktorji
  • OffSite WebSpam faktorji

Veselo branje!

#A1:

Starost domene

Na splošno velja mnenje (SEO strokovnjakov), da Google v osnovi bolj zaupa starejšim domenam. John Mueller (Google) je v Twiterju sicer izjavil: »Ne, starost domene ne pomaga ničemur.«

Vir: Twitter ↗

Naše mnenje:

Nekoč je bila starost domene pomembna. Lahko, da je Google ta faktor umaknil. Ne skrbimo, če imamo nov izdelek in novo spletno stran.

Sicer bi bili prastari »parniki« še vedno bolje uvrščeni, kot »nove ladje na sončno energijo«... :)))

Po drugi strani: če sledimo navedbe Googla iz drugih faktorjev, vidimo, da je gornja izjava na majavih nogah. No ja ...

Vir: Google Search Central ↗

John Mueller (Google) meni, da starost domene ne pomaga.
Vsi SEO-ti niso enakega mnenja okrog tega... presodite sami.
#A2:

Keyword v 'TLD'

Ključna beseda v ’podaljšku’ imena domene oz. v TLD

TLD = Top level Domain.

Nekoč so bile ključne besede v imenu domene zelo pomemben kazalnik.
Nekoč. Danes vas to ne bo čarobno razvstilo višje.

Lahko imamo ključno besedo (se nam ravno ’urajma’) v TLD, npr.:

  • najdi.si
  • med.over.net
  • masaru.design
  • dobra.pizza
  • nagepunce.xxx

Pri TLD .si in .net, ti nista ravno ključni besedi, »design« ali »pizza« pa. Mogoče celo »XXX« ... Vendar bo Google algoritem obravnaval tako TLD enako, kot .si .com ipd. Lahko je TLD del blagovne znamke ali del imena (kot zgoraj), kar predstavlja drugo prednost.

Priporočilo:

Delajmo na blagovni znamki in zaupanju vanjo.

Ljudje bolj zaupajo dobri blagovni znamki, kot imenu domene.

#A3:

Domena je 'keyword'

Domena kot ključna beseda.
Angleško: EMD oz. Exact Matched Domain.

Lahko je tudi s ključno besedno zvezo (Long Tail Keyword). To verjetno nima več dosti vpliva na vaš SEO (nekoč je bilo pomembno). In obratno: če je vsebina spletne strani slaba (slabe kvalitete), vam celo škoduje.

Primer:
Namesto domene, recimo "motokultivator.si" raje ustvarimo domeno z/za blagovno znamko.

Pomembna je kvaliteta vsebine. Predvsem ali zgolj s ključnimi besedami ne bomo prišli daleč.

Vir: Search Engine Land ↗:

EMD ali "Exact Matched Domain" je v preteklosti pomenil veliko. Nič več.
#A4:

'Keyword' v imenu poddomene

Ključna beseda v imenu poddomene

V MOZ-u trdijo, da ključna beseda v poddomeni povečuje ranking. Cool.

Poddomena: Wikipedija ↗

To je poddomena. ;-)


V MOZ-u trdijo, da ključna beseda v imenu poddomene pomaga.
#A5:

Trajanje zakupa domene

Za koliko let zakupimo domeno ...

Če nekdo zakupi domeno za več let vnaprej, Google sklepa, da je to bolj verodostojen posel, kot kadar gre za sprotno plačevanje (običajno za eno leto).

Precej logično.
#A6:

Zgodovina domene

Kakšna je zgodovina domene...?

Spletna stran na domeni, ki je bila nestanovitno registrirana (npr. neredno v uporabi) ali s sumljivim lastništvom, je signal za Google, naj pobriše zgodovino obiskov (jih ne upošteva za rangiranje). Prav tako pobriše povezave nanjo, ter stran ponovno indeksira. Sicer bo v nekaterih primerih, novi lastnik prevzel negativne signale prejšnjega lastnika domene. Huh!

Vir: Google Search Central YouTube kanal ↗

Priporočilo:

Preden kupite neko domeno, se prepričajte o njeni zgodovini na https://archive.org
(spodaj)

Arhiv spletnih strani. Preverite vašo domeno (in arhiv).
#A7:

Javni lastnik domene

Javni ali skriti lastnik (WHOIS podatek)

Kadar nekdo skriva lastništvo domene, je to signal: "Da pač nekaj skriva...", čeprav je lahko upravičeno (ali "upravičeno").

Vir: Seach Engine Journal ↗

Matt Cutts (Google), o javnem ali skritem lastniku domene.
#A8:

"Kaznovan" lastnik domene

Kaznovan lastnik domene (WHOIS)

Če Google ugotovi, da je nekdo "spammer", je razumljivo, da bo prečesal še ostale spletne strani tega lastnika.

Naše mnenje:

Verjetno ne bo dobil bomboniere za nagrado...

Splača se biti pošten. Ne poskušajmo pretentati iskalnika Google (ali druge iskalnike).

#A9:

Vrhnja domena, kot podaljšek...

... kot podaljšek, recimo blagovne znamke

Vrhnja domena je lahko rangirana v neki državi bolje, vendar to lahko omejuje globalno možnost rangiranja.

Vrhnja domena (oz. TDL): Wikipedijia ↗

Primeri:

  • najdi.si
  • omisli.si
  • podarimo.si
  • ...
Več o vrhnji domeni si lahko preberemo na Wikipediji.
#A10:

Strnjeno ime domene

Strnjeno ime domene

Preprosto ali opisno ime domene (oz. celega URL naslova) pomaga iskalniku ’razumeti’ stran.

Čeprav je cel URL naslov šibak faktor, algoritmu in uporabniku pomaga razumeti o čem je spletna stran.

Priporočilo:

Ime domene naj bo kratko. Lahko je blagovna znamka – super!

Če ga še nimate, pomislite na to, kako ga bo nekdo razumel in/ali si ga bo nekdo zapomnil, ko ga boste izgovorili (ali boste morali ponavljati in posebej črkovati...).

Izogibajmo se pomišljajem. Šumniki so že nekaj časa dovoljeni, vendar tega še nismo vajeni.

 

Torej ...

To so bili faktorji domene (ali 'Domenski faktorji').

Ostalih faktorjev je še veliko...
Spoznajmo jih.

Kot povzetek vseh prispevkov, najbolj pomembni Google ranking faktorji:

  • Faktorji povezav, še posebej:
    #D4, #D6, #D12, #D15, #D16, #D17... (tudi #D7)
  • Naravni CTR:
    #E3, #B3
  • Authority domene:
    #B38, #D20, #D39
  • Prilagojenost mobilnim napravam:
    #B25, #B26, #B29, #C13
  • Zadrževanje na strani:
    #E4
  • Skupno število povezav na vašo stran:
    #D6
  • Kvaliteta vsebine:
    #B33, #B26, #B35, #B51, #E6, #E9
  • OnPage SEO:
    #A1
#234:

Ostali ranking faktorji