#212:

Kaj je potrebno za 'preprosto' dobro spletno stran?

#2121:

1. Posvet

To je najbolj pomemben del.

Če nekdo iščete zgolj nizko ceno izdelave spletne strani ga bo tà na koncu drago stala. Verjetno jo bo preplačal nekajkrat ali celo nekaj 10 krat (ne, ni tipkarska napaka!).

Cena mora biti ugodna, seveda. In je lahko. 
Preden karkoli naročite se vedno pozanimajte, kaj dobite za vaš denar. Obvezno:

  • sestanek, spoznavanje ...
  • kaj želite  (podrobno)
  • namen, cilj(-i) tega
  • ...
#2122:

2. 'Case Study'

Spoznajmo vaše kupce

Kdo so potencialni kupci

Profil kupca; spol, starost, značilnosti, pozicija (B2B), ...

Navade vaših kupcev

Če jih je le moč prepoznati in določiti ...

Kaj si vaši kupci želijo?

Nekaj iščejo. Kaj želijo najti ali videti na vaši strani?

Kako izvedo za vas?

Kako vas (vašo stran) najdejo: Google, soc. omrežja, mail ...

Namen spletne strani

Nekomu je namenjena. Prilagodimo jo uporabniku.

Na kakšen način?

... je najbolje ali "si želijo", da so jim te informacije podane.

S čim brskajo?

Računalnik, tablica ali
'pametni' telefon?

Kako komunicirajo?

... in kako želite vi komunicirati:
telefon, mail, SMS ...

... in še 100 vprašanj

Bolj, ko spoznamo vašega klienta, boljše bo.
#2123:

3. Keywords in Long Tail Keywords

Želite na 1. stran?

Če želite rangirati v Google/iskalnikih (SEO):

  • iskanje/določanje ključnih besed in še bolj pomembno: besednih zvez, ki jih vaši potencialni kupci vtipkajo, ko iščejo rešitve za svoj problem ...
  • izbor in določitev uporabe njih v tekstih, slikah in HTML oznakah ...
Za iskanje ključnih besed obstaja kar nekaj brezplačnih orodij. Če želite biti najdeni na spletu se splača potruditi.
Dobro in zabavno orodje (zaenkrat samo za tuje jezike) je Answer The Public. Že samo ogled in test (vnesite nek angleški niz besed) je zelo poučen in ponudi ideje za pisanje blogov.
#2124:

4. UX ali
User eXperience

(Uporabniška izkušnja)

'Karkoli že to je...' ;)
Vedno se lahko vprašamo, kaj se zgodi, ko nekdo pride na našo spletno stran...

  • kako se znajde na njej ...
  • kaj verjetno najprej naredi ...
    (in potem?)
  • kaj želimo, da vidi, ugotovi?
  • kako želimo, da se počuti?
  • ga želimo voditi po straneh / postopku /zgodbi ...?
  • mu lahko olajšamo iskanje rešitve zanj?
  • kako se na koncu vsega počuti ... kakšen vtis smo naredili nanj?
  • ipd. ...
Če spremljate analitiko (recimo Google Analytics ipd.), lahko ugotovite, kako se znajdejo/vedejo obiskovalci na vaši spletni strani.
Včasih si lahko naredimo logičen diagram z odločitvami in tako poskusimo doseči boljšo 'konverzijo' (primer zgoraj je za to spletno stran, narejen z XMind).
#2125:

5. Struktura,  koncept strani

To je preprosto (čakajte, ali ni to že določeno zgoraj?):

  • struktura strani (razvejana, 'drevesna' ...)
  • ali 'sitemap' - ne XML, zgolj 'zemljevid'
  • to potrebujemo za pravilno zgradbo strani (čisto tehnično)
  • ...
Karkoli si zamislimo - za razvoj strani (tehnično gledano) je nujno narediti vsaj grobo strukturo ...
#2126:

6. UI ali
User Interface

('Uporabniški vmesnik' ali po domače: design)

Obliko spletne strani vedno delajmo po meri (na daleč se izogibajmo prednastavljenim vzorcem). Še posebej, ker želimo biti s svojo podobo prepoznavni. 

Želimo imeti lično stran, združljivo s celostno grafično podobo podjetja. Želimo biti všečni, doseči boljši učinek ('konverzijo' - kako umetelen izraz) ipd.

Pri oblikovanju spletne strani sta UX in 'User Flow' osnova.
#2127:

7. Priprava materialov

Teksti, slike, video, logo, risbe ...

Ko imamo odgovore na 1, 2, 3, 5 (in še posebej na 6), lahko začnemo zbirati materiale.

Tekstualni:

  • struktura strani (tekstualno)
  • imenovanje (strani, naslovi/podnaslovi, slike, SEO teksti,...)
  • teksti sami - vsi.

Slikovni - potrebovali boste fotografije, vektorske risbe, logotip(-e), ikone, …:

  • iskanje, zbiranje in obdelava fotografij (»bitmap«)
  • obdelava/izris vektorskih risb, logotipov,...
  • če bodo animacije, priprava le-teh
  • priprava video posnetkov
  • programiranje/kodiranje (efekti)
  • ...
Slike (fotografije, risbe, vektorske) je treba vedno pripraviti za točno določen namen.
#2128:

8. CMS, moduli

WordPress ali
'na roke'

CMS in dodatki. Potrebno je:

  • pripraviti razvojno okolje za izdelavo spletne strani (cPanel, Sandbox, ...)
  • instalirati WordPress CMS (Content Manager System) in ga nastaviti za vašo stran
  • instalirati in nastaviti vtičnike (plugins)
  • instalirati in nastaviti vse ostale module, 'framework', CSS, JS, php, ... - kar je pač treba za konkretno spletno stran.
Primer: nastavitve v WordPress-u
#2129:

9. Izdelava strani

(oz. 'Development')

Če je vse (vsaj večina) znana vnaprej, gre lahko, sicer se čas podaljšaaaaa....

Oxygen Builder je verjetno najboljše orodje za izdelavo spletnih strani z WordPress-om
#21210:

10. Testiranje ...

Seznam brskalnikov (Chrome, Firefox, Safari, … itd.) je dolg.

Praktično je včasih nemogoče narediti spletno stran, ki bi enako delovala na vseh (z najbolj osnovnimi funkcijami, ja, sicer ne).

V praksi pa se približno ve, kateri brskalniki pokrivajo ca. 95% vseh.

Seznam brskalnikov je dolg, kot ponedeljek!
Testiranje izgleda spletne strani na različnih napravah (desktop, tablet, mobile).
#21211:

11.  'Post-SEO'

Dodatno delo za rangiranje

Kadar potrebujete SEO oziroma želite rangirati v SERP rezultatih, sledi še:

  • vnos snippetov
  • vpis v Google Analytics ali drugo aplikacijo za analitiko
  • testiranje SEO nastavitev in izboljšave
Primer vnosa Snippet-a
#21212:

12. Vnos sprememb in popravkov

Dobra spletna stra ni nikoli končana!

Vedno lahko kaj naredimo na strani ali izven strani. In prav je tako. Konec koncev je tudi to 'ranking faktor' g. Googla - če je stran redno osvežena, pomeni, da ne ta biznis živ in jo bo višje prikazal v svojih rezultatih.

Vzdrževanje je ena stvar (če smo stran izdelali dobro, ga bo minimalno.

Drugo pa je, da na strani redno nekdo nekaj (koristnega) dela. Izbor izdelovalca spletnih stran naj upošteva tudi to podrobnost.

 

Pokličite: 041 68 48 48.

Nibbler je le en izmed brezplačnih testerjev / indikatorjev, kaj še lahko naredimo.
#212X:

Povzetek

To je primer za preprosto (dobro) spletno stran.
Dela je lahko tudi 'pol-manj' (spletna vizitka, blog...) ali pa 10x več. Odvisno od tega, kaj pač potrebujete.

Upam, da ste tu dobili koristne informacije in, da se v prihodnosti srečamo. :-)

Hvala za vaš čas in pozornost.

#22:

Povezani prispevki:

#142:

Kaj je celostna grafična podoba blagovne znamke?

(... se najbolje vidi na večjih zaslonih.)

Ta spletna stran je B2B

(Business to business)

Najbolje je vidna na osebnih računalnikih (izjemoma na nekaterih tablicah ali telefonih). Za telefone ipd. je prikaz nekaterih vsebin izklopljen. Če vas zanima več, pokličite.

Pokličite, vprašajte:

041 68 48 48

Grizem samo od petkih po 15:00 uri... :-)