Delovna etika

Življenje te izkleše: brez etike ne gre in z njo gre lažje

Delovna etika? Že etika sama je čudna ‘stvar’. Je ‘luksuz’, ideal, utopija, nekaj težko dosegljivega … In vendar le redkokdo štarta svojo podjetniško idejo, ki ne bi vsaj slonela na nekih načelih etike (večina pravzaprav).  Žal ta načela kasneje več ali manj vsi ‘po človeško’ toleriramo. In tako postane ‘motiti se je človeško’ in si rečemo  “Tako pač je v poslovnem svetu…”, “Take zakone imamo, takšno državo…” in tako naprej … do jutra ob … steklenicah piva.

V bistvu pa smo s tem v sebi utišali nek osnovni čut, ki ga ima vsak, od malih nog naprej. Tisti trenutek, ko podležemo kritikam in klonemo pritiskom družbe … smo naredili kaj? Znižali svoja etična načela …
V svoj podjetniški načrt na začetku poslovanja sicer vsi pišemo poslanstvo, vizijo in cilje, a kasneje se le malokrat vprašamo: smo se temu približali ali mogoče oddaljili? Kaj delamo narobe?

Marsikdo ti osebno pozitivno držo in naravnanost podpre. Na žalost pa se vedno najde kdo, ki prikrito ali odkrito dvomi in širi svoj dvom. Večja, ko je organizacija ali podjetje, bolj je to pogosto, več možnosti je, da bodo med nami taki dvmoljivci. Višje, ko so na položaju in več odgovornosti imajo, večjo možnost imajo, da stvari ne bodo šle, kot ste si vi zamislili, ampak po njihovem načinu dvomljivega razmišljanja.

“Etika?”, “Saj tega sploh ni.”, “Kdo sploh je etičen?”, “Kaj bluziš?” …

Stremeti k etičnim načelom (ne samo moralnim, etičnim) je v naravi vsakega človeka. In to počnemo vsi. Vsak po svoje. Večinoma so ljudje ‘v dnu duše’ dobri, četudi marsikdo trdi drugače.
In, če tega ne verjamete, se vprašajte: “Zakaj v trgovini ne kradete?”. 
Velika večina (skoraj vsi) smo taki. Ali v trgovini ne krademo ker so nas doma ali v šoli toliko časa tepli, dokler nam niso vcepili, kaj je prav? Dvomim …

Vi veste, kaj je prav, kaj kotisti, ne samo vam, ampak vsem in k temu stremite. To zadošča.

Osebno sem imel največ težav prav z ljudmi, ki so nezavedno ali zavedno povzročali dvom, zmedo v teamu, zmedo v organizaciji itd.
Taki ti povzročijo nešteto težav in nihče si z njimi ne želi sodelovanja. Zato si želimo sodelovati le s pozitivno naravnanimi ljudmi.

Večina želi in pričakuje dober izdelek ali dobro storitev

Vsak si želi dobro (sebi). In večina želi dobro tudi drugim. Vsem. 
Večina želi recimo kupiti dober izdelek ali dobro storitev.

Zato nam je ključno v poslovanju, da sta izdelek in storitev dobra oz. koristna kupcu.
Pa ne samo koristna na splošno, ampak rešujeta konkreten problem, ki ga ima kupec.

Za našega kupca mora biti koristno, kar delamo – in, če se le da, najboljše!

Seveda tudi družbi – v večjo korist, kot v škodo.

Z drugimi besedami, če veliko veš in si kompetenten, če znaš nekaj narediti in se preprosto držiš tega, kar je prav, bodo stranke to cenile.
Lahko rečeš, da si naredil nekaj dobrega, da si pomagal. Lahko rečeš, da si naredil nekaj etičnega … za nekoga.

Etičen ne postaneš kar ‘čez noč’. Vsakdo dela napake. Nihče se ni rodil z znanjem in izkušnjami. Dejstvo, da lahko neko stanje popraviš in ga izboljšaš pomeni veliko. Če nič drugega pomeni upanje. Metoda za izboljšavo nekega stanja mora biti logična, smiselna, vedno delujoča in preprosta (najboljše stvari so navadno preproste). To uporabno metodo na kratko predstavljamo (zgolj informativno).

Vzrok / razlog

Za naše kliente je to neke vrste garancija, ker vedo, kaj nam je pomembno:
– dobra komunikacija,
– dobro opravljena storitev in
– kvaliteta.

Verjamemo v kvaliteto. Kvaliteta in kompetentnost dvigata življenje in možnost preživetja.
Nizka cena je pomembna, žal pa jo pogosto spremljajo kompromisi na račun kvalitete.

Menimo, da si večina želi: želimo jesti dobro in kvalitetno hrano, imeti dobre odnose (poslovne in osebne), imeti dober servis avta, lepo hišo/stanovanje, … Vse to po ugodni ceni.
K čemu večinoma torej stremimo? Zakaj je v skandinavskih državah kvaliteta višja in recimo v Grčiji ne?
Angleški pregovor: “I do not have so much money to buy cheap”.

Logična posledica: storitve morajo biti najprej kvalitetne in seveda primerno ovrednotene.

Naša delovna etika

Pri svojem delu uporabljamo WISE tehnologijo, ki jo tu predstavljamo na kratko.
Je preprosta, Logična, osnovana je na naravnih in etičnih zakonitostih.

To uporabljamo in se izpopolnjujemo.
Etika, ta občutljiv temin, je postala del našega življenja in nam zelo pomaga.

Pomembno je imeti delujočo metodo, da lahko stalno napreduješ in postajaš vedno boljši.
To je vse.

Metoda

Všeč nam je, ker je uporaba te metode preprosta. Osnovana je na beleženju statistike (na grafu). Grafični prikaz, kako se neko področje zboljšuje ali slabša, hitro ali počasi, da nek trend. Na podlagi trenda je moč sklepati, da se bo nekaj tako nadaljevalo tudi v prihodnosti oz., kaj bo, če nadaljujemo s takim načinom. V bistvu je stvar odgovornosti in etike ali kaj narediš v zvezi z vedenjem, ki ga prikazuje trend.

Kratek pregled trendov oziroma stanj neke dejavnosti:

masaru-technology-statistic-Non-Ex T-01
Trend: Non-Existence
masaru-technology-statistic-Danger T-02
Trend: Danger
masaru-technology-statistic-Emergency T-03
Trend: Emergency
masaru-technology-statistic-Power T-06
Trend: Normal Operation
masaru-technology-statistic-Affluence T-05
Trend: Affluence
masaru-technology-statistic-Power T-06
Trend: Power

Rdeča črta v vsakem grafu prikazuje nek trend te statistike – tako se imenuje tudi to stanje.  V takšnem stanju pač je ta dejavnost. In, če ne bomo nič spremenili, se bo to nadaljevalo, kajne? Za vsako stanje obstajajo zelo preprosti postopki (tu niso opisani), kako to stanje izboljšati in popraviti.  Postopki so osnovani na naravnih zakonitostih in so zelo logični.

Pravzaprav je stvar etike ali kaj narediš v zvezi s tem ali nič.
Tak sistem uporablja že več kot 230.000 podjetij. Preprosto, ker deluje.

To je pomembno. Da deluje.
Za vsako stvar, za vsako teorijo ali metodo obstaja test: ali deluje v praksi?

Če deluje, pa že nekaj pomeni. Za nas zadošča.

Zaključek

Za naše kliente je pomembno le to, da ve, da sta nam kompetentnost, odgovornost in delovna etika zelo pomembni.  Da bo ne samo prejel odlične storitve ampak tudi užival v komunikaciji. In to je najbolj pomembno.
Vabimo vas, da se spoznamo in se sami prepričate.
 
Ste za kavo?
Ali pa pošljite povpraševanje.
Close Menu