Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Celostna grafična podoba je pomemben del vsake dejavnosti.
Vedno bolj je vse vizualno, v bistvu.

V tem prispevku se bomo posvetili vprašanju:
“Kaj vse lahko, kaj naj in kaj mora vaša celostna grafična podoba vsebovati?”

Začetek ...

Več ali manj je vsak podjetnik začel z malim.
Ali kot:
– s.p.,
– mikro, mali d.o.o.,
– mogoče je prevzel dejavnost od staršev ali
– začel iz nič.

Na začetku je budget mali in vsak zelo dobro premisli koliko evrov bo potrošil za vizualno podobo.

Najprej pomislimo na logotip, oziroma vsak po svoje. Nekateri potrebujejo  minimalne stvari, drugi nekaj povprečnega in tretji vedo, da se bodo večkrat srečali z vsako podrobnostjo, ki ne bo dobro zamišljena in določena. Čeprav vas mogoče bolj zanimajo aplikacije, so elementi je predpogoj za enotno oblikovanje celostne grafične podobe.

Seveda je logotip osnovni element vizualne podobe, okrog katerega je vse spleteno. Vsaj na prvi pogled …

Kmalu za tem se lahko pojavijo vprašanja, recimo:

  • Kaj si nekdo misli, ko prvič vidi naš logotip, blagovno znamko, spletno stran, video, vizitko, embalažo … karkoli?
  • Kaj izraža naša podoba?
  • Kaj predstavlja?
  • Vizualno, kakšen vtis dajemo?
  • Kako nas prepoznajo?
  • Po čem si nas zapomnijo?
Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
Dobro je o tem razmišljati. Nuujno, v bistvu - danes je videz zelo pomemben.

Poenostavimo, še zdaleč to ni samo logotip, ampak cela vrsta:
elementov celostne grafične podobe in
aplikacij  celostne grafične podobe [aplikacije = kar lahko konkretno uporabimo, ‘apliciramo’].

Vse to naj bi bilo usklajeno in določeno v priročniku o celostni grafični podobi.
Ampak, kateri elementi in katere  aplikacije?
V tem prispevku si bomo ogledali elemente (vsaj najpomembnejše) in nekaj aplikacij (n ajbolj pogoste).

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Start podjetja ali neke dejavnosti

Na začetku poslovanja razmišljamo o osnovnih stvareh (elementih), kot so:

  • logotip,
  • barve,
  • pozicija ali poravnava,
  • tipografija … itn.

 Predvsem pa želimo imeti osnovne aplikacije, kot so:

  • vizitke,
  • dopis,
  • štampiljko,
  • spletno stran,
  • mogoče prospekt ali
  • … kar pač potrebujemo.

 Kasneje dodajamo še druge aplikacije, ko jih potrebujemo in … to je to.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Takšno dodajanje je navadno dosti dražje. Jasno, na začetku ni ‘budgeta’ in tudi ne vemo, kako bo šlo.
Zaradi tega so kasneje dodane aplikacije pogosto neenotne – če bi jih samo zbrali skupaj … oh-joj!

Vsako resno podjetje, še posebej, če lepo raste, vsaka organizacija,
že na začetku razmišlja vsaj nekoliko širše.

Če ne prej, takrat, ko jim poidejo vizitke, reklamni material, zamenjajo spletno stran,
se preselijo v večje prostore in potrebujejo recimo novo tablo na zgradbi … razlogov je veliko.

Ne vem, kdo si, ki bereš ta prispevek in tudi ne, kaj je za tvoje podjetje ali organizacijo primerno:
s.p., mikro ali malo podjetje, mogoče srednje ali neprofitna organizacija … vsak ima svoje zahteve.
Vabim te, da si prebereš cel prispevek in dobiš boljšo predstavo o vsem.

OK, poglejmo si torej:
– kaj vse LAHKO vsebuje,
kaj NAJ vsebuje,
in kaj MORA vsebovati
v celostni grafični podobi.

Začnimo z elementi (osnovnimi in dodatnimi) in jim na koncu dodamo še aplikacije.

1. Prepoznavni znak ali logotip

Prepoznavni znak ali logotip je osnova, ki si jo stranke zapomnijo po obliki, barvah in izrazu ali pomenu.

Logotip je lahko:
a) samo kot prepoznavni napis ali
b) ime podjetja in znak (simbol) ali
c) prepoznavni napis in znak (simbol).

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

a) Pepoznavni napis

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

b) Ime podjetja (tipska pisava) in znak (levo)

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

c) Pepoznavni napis in znak (desno)

Komplicirano? OK, da ne bo zmede, takoj razjasnimo razliko s konkretnimi primeri za: 

 

 

AD a) – PREPOZNAVNI NAPIS:

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Napis v tipski, vendar prirejeni pisavi ali z nekim detajlom:

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Napis v unikatni ali na novo narisani – pisavi.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Ali pa je to ‘pripovedni’ logotip.

AD b) – IME PODJETJA (organizacije) in ZNAK (simbol):

Je navadno ena izmed tipskih pisav, ki ji je dodan znak.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

AD c) – PREPOZNAVNI NAPIS in ZNAK (simbol):

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Organizacija lahko uporablja:

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Prepoznavni napis skupaj z znakom.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Samo prepoznavni napis.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Samo znak.

Kateri vrsta logotipa je primerna za neko dejavnost, je spet tema zase.

Pred začetkom oblikovanja se vprašamo:
– kaj dejansko nekdo potrebuje,
– kaj je všeč lastniku, kakšen je njegov značaj (če je privatna lastnina, itd.),
– s čim se v podjetju prepoznajo,
– kaj uporabljajo sedaj,
– kaj pa drugi, konkurenca, …

Vse to in še več vpliva na izbiro. To bo pomembno, če boste logotip spreminjali.
V tem trenutku nam je bolj pomembno to, da je naš logotip na nek način konstruiran.

V konstrukciji logotipa in elementov lahko najete razmerja, ki se pojavljajo.

Zapomnimo si: razmerja.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
Že prepoznavni znak ali prepoznavni napis lahko vsebuje razmerja.

2. Prepoznavne barve

Podjetje na začetku izbere svoje prepoznavne barve. To sta pogosto dve barvi (ni pravilo!). Dodane so lahko še druge barve (ali barvne podlage). Kombinacijo in značaj te kombinacije prepoznamo.

Zanimivo:
Še posebej, če logotip ni zelo znan (!!!) si skoraj lažje zapomnimo ime podjetja in barve, kot, kakšne oblike je logotip. Logotipi, ki se bolj pogosto promovirajo so seveda prepoznavni tudi po obliki.
Vsak ne zna opisati nekega logotipa, če ga ni dovolj pogosto videl. Barve pa si zapomni.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
Te blagovne znamke pozna (skoraj) vsak. Tolikokrat so se že pojavile, da jih znamo opisati. Test: kaj si najbolj zapomnite od svojih dobaviteljev ali kupcev? Obliko ali barvo?
Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
Barve so zelo pomembne za prepoznavnost blagovne znamke.

Napravite test:
Poskusite se spomniti in opisati znake svojih dobaviteljev ali kupcev.

Kaj si zapomnite in katere? Po čem? Če boste logotip spreminjali ali naredili redesign, priporočamo uporabo enakih ali vsaj podobnih barvnih kombinacij, razen, če ne želite popolne spremembe.
Barve so za prepoznavnost zelo pomembne: zapomnimo si to.

3. Tipska pisava oz. tipografija

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

V povprečju ljudje o pisavah in tipografiji ne znajo povedati dosti. Zagotovo pa, če jim je kakšna pisava všeč ali ne. Kupci približno prepoznajo nek stil pisave in ga miselno povežejo s vizuelno podobo.

Če spremenite pisavo (ali jo spreminjate) kupci opazijo, da je nekaj drugače: stil, značaj, tip ali … karkoli. Tipografija je pomemben prepoznavni element naše podobe. Zato mora biti skrbno izbrana in določena.

Opomba:
Kljub temu, da je na spletu možno najti na tisoče različnih pisav in je veliko teh pisav primernih za logotip (prepoznavni napis), je le malo teh pisav primernih za splošni tekst in še manj jih je, ki vsebujejo šumnike (蚞ȊŽ). Ločimo torej pisavo v logotipu od splošne pisave.

V celostni grafični podobi navadano predvidimo uporabo dveh (splošnih) tipografij:
– osnovno ali: primarno,
– kadar osnovna ni možna, uporabimo nadomestno ali: sekundarno.
Če je mogoče, se drugi izognemo (če ne drugega, je bolj enostavno imeti le eno) – vendar ni pogoj.

Primarna tipografija
Primarna je torej tista, ki je uporabljena v celostni grafični podobi, kjer je le mogoče. Navadno so to tiskovine (vizitka, dopisni list, prospekt, brošura, obrazci …), napisi, reklame … ali kjerkoli je le moč uporabiti to tipografijo. Pripravimo jo tudi za vse zaposlene na njihovih računalnikih.

Sekundarna tipografija
Sekundarna se uporablja, kadar ne moremo uporabiti primarne tipografije.  Primeri:

  • v POS sistemih (računčki ali potrdila na malih printerjih) ali v računovodskem programu,
  • včasih na spletnih straneh (kljub širokemu izboru Google tipografij in možnosti uporabe svojih),
  • na strojih, določenih programih in podobno…
Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

4. Razmerja velikosti in lokacije elementov

Navadno prepoznamo:
– velikosti elementov,
– razmerja velikosti in
– lokacijo le-teh.

Nanje se privadimo in jih prepoznamo, kot del podobe.
Nato vsakič, ko spet zagledamo to podjetje, pričakujemo podobno.

Razmerja velikosti so lahko:
a) že v sami konstrukciji logotipa,
b) v tekstu, ki ga spremlja,
c) v odnosu vseh elementov.
Svojo vlogo prepoznavnosti igra še lokacija the elementov.

Že v procesu oblikovanja in konstruiranja logotipa, je si je oblikovalec gotovo zamislil sledil neka ‘pravila’. Recimo, določil je razmerja velikosti in elementov in se poskusil tega držati.

Mogoče je sledil kakemu numeričnemu zaporedju, na primer:
– 2 : 3 : 5 ali
– 1 : 2 : 8 ali
– 1 : 4 : 12
– … (karkoli)
ali si je pač zamislil neka ‘pravila’ razmerij velikosti med elementi v podobi. 

Ta prepoznamo.

Pri oblikovanju česarkoli se lahko vprašamo:
– Kakšna naj bo velikost slik, naslovov, teksta?

– Kaj pa lokacija vsega tega?
– Ali sledimo kakšnim pravilom?

– Je mogoče kaj v ‘zlatem rezu’ ali v ..?

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Ob oblikovanju vseh mogočih tiskovin, embalaže, reklamnnih napisov itn. se lahko vprašamo ali sledimo kakšnim pravilom? Kaj pa naši delavci? Vsak po svoje? Hm…

Razmerja naj bodo določena v celostni grafični podobi.

Ni potrebno biti pikolovski, vendar postavimo nek red, sicer boste vi ali vaši delavci vedno izgubljali čas okrog tega, kako naj nekaj bo. V bistvu, če izračunate, bo ta negotovost kar precej draga. Določite to.
Preprosto in jasno je najbolje.
Manj je več, je staro pravilo in velja tudi tu.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
Že prepoznavni znak ali prepoznavni napis lahko vsebuje razmerja.

OK, to so bili osnovni elementi celostne grafične podobe.
Že ti so zelo zanimivi in nujni za vsako podobo.

Preučiti je treba vse in to prediskutirati z naročnikom.

Dobra komunikacija in razumevanje – verjamemo v to. 🙂
To naj bo naš cilj. Konec koncev spreminjamo podobo na bolje.

Poglejmo na kratko še, kateri dodatni elementi so pomembni
in na koncu preletimo še pogoste aplikacije.

5. Minimalni prostor okrog logotipa

Prepoznavni znak naj bi imel okrog sebe nek prostor, da diha (radi rečemo).
V kolikor bi preblizu logotipa dodali druge elemente, bi se podoba spremenila.
Vsak logotip naj ima tako določen minimalni prostor, ki ga obkroža.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

6. Minimalna velikost logotipa

Minimalna velikost ni samo to, kako majhen je še lahko, da je prepoznaven (berljiv), ampak tudi, kako tak mali logotip deluje. Če je premali, mogoče sploh ni več razpoznaven…
Celostna grafična podoba naj vsebuje tudi to določilo.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

7. Dodatni grafilčni elementi

Niso nujni, opisno pa povedo še nekaj več.

To so lahko podlage, barvne ploskve, linije ali nekaj simboliziranega, kar je dodano podobi.
To je včasih lahko tudi maskota, nekaj hudomušnega, vsekakor, nekaj, s čemur kar želimo komunicirati z gledalcem. Na spodnji sliki je oranžna pasica pomemben del prepoznavnosti.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

8. Študija barv in barvnih kombinacij

Staro pravilo:
Vsak logotip naj bi bil oblikovan tako, da ga je moč reproducirati v različnih tehnikah.

Kljub temu, da uporaba vsega ni predvidena in niti ne vemo, kaj bo v prihodnosti.
Prepoznavni znak ali logotip naj bi bilo možno reproducirati:

– enobarvno,
– sivinsko,
– dvobarvno,
– v negativu,
– v offset tehniki tiska,
– kot izrez iz samolepilne folije ali kot črtni, ‘vektorski’ znak,
– brez barvnih prilivov, senc in raznih efektov (recimo 3-D),
– za tisk v tehnikah, kot so: sitotisk, tampotisk, slepi tisk, tisk s folijo,

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip v barvah.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip v črno-beli tehniki – na svetli podlagi.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip v črno-beli tehniki – na temni podlagi.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip v odtenkih sive – na svetli podlagi.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip v odtenkih sive – na temni podlagi.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip v odtenkih lastne barve (svetlo zelena).

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip v odtenkih lastne barve (temno zelena).

 

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip na fotografiji, na beli podlagi (OK).

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip na fotografiji, na beli podlagi – 90% opaque (OK).

 

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Logotip na svetli fotografiji -20% podlage (še dopustno).

 

Ne samo to, da imajo posamezne tehnike drugačne barvne palete, kombinacija barv in v razmerju z barvnimi podlagami lahko zelo vplivata na videz, podobo in prepoznavnost.

Kot primer, razlike barv pogosto nastanejo že ob reprodukciji:
– v RGB načinu (recimo monitor, spletna stran, telefon, tablica),
– v CMYK (prav vse tiskovine),
– ali kadar izrezujemo logotip iz samolepilne folije (table in sejmi).

Kaj šele, uporaba različnih papirjev, printerjev ali, če potrebujemo recimo RAL barvno paleto, logotip zvezemo ali potrebujemo folijo za vroči tisk!

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

In, čeprav je predvideno, da skoraj nikoli (ali celo nikoli) ne bo reproduciran s kakšno izmed zgornjih tehnik,
naj bo logotip oblikovan tako, da ga je moč uporabiti v kar čimveč tehnikah.

Dobro oblikovana podoba je preprosta. Čim manj komplicirajmo.

OK, to so bili elementi celostne grafične podobe.
Preostanejo nam le še aplikacije (to bo šlo 3x hitreje).

Z besedo aplikacije mislimo:
– Tabla na sedežu podjetja
– Vizitke
– Dopisni list
– Elektronski podpis
– Žig
– Ovojnice
– Notranje in zunanje označevanje

Oziroma vse, kar lahko dejansko uporabimo v praksi.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Aplikacije celostne grafične podobe

Pri snovanju elementov celostne grafične podobe imamo ves čas v mislih aplikacije in kako bodo oblikovane. Čeprav je lahko aplikacij malo, ima dobra celostna grafična podoba elemente dobro zamišljene, da lahko aplikacije kadarkoli dodajamo. Na hitro ‘preletimo’ aplikacije.

Velika večina ne potrebuje vseh aplikacij. Nekateri le najbolj osnovne.
A le ena je nujna, po zakonu obvezna. To je tabla, kjer je sedež podjetja, kjer posluje.

Presenečeni?

Ni štampiljka, vizitka ali dopisni list. Tabla je. Ne samo za trgovce in gostince.
Tržni inšpektorji svetujejo: imajte tablo. Konec koncev, je tudi praktično – za vse, pa še mirno lahko spite...

Za poenostavitev smo najbolj pogoste aplikacije združili v pakete.

Le-te si tako ali tako vsak prilagodi po svoje in prilagodi, kar pač potrbuje ali predvideva, da bo potreboval.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Tabla na sedežu podjetja ali organizacije

Ta je obvezna po zakonu.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Vizitke

O tem vsak razmišlja najprej.

 

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Elektronski podpis

Oblikovan za email in avtomatski, če se le da, avtomatski. To mora uporabljati vsak zaposleni.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Dopisni list

Dopisni list … se sliši tako običajno. Marsikdo jih kar naprinta.
Dandanes je elektronska pošta tako ali tako pomembnejša.
A brez dopisnega lista ne gre saj vpliva tudi na druge tiskovine.

 

Drugi dopisni list

Emmm, ‘kva’ je to?

Primer: tiskar vam natisne dopisne liste. Super! Ostali papir kupite v knjigarni. Papir je malo drugačen. Dokument ima več strani. Prva je drugačna od ostalih… In kaj potem?

Pri sklepanju pogodb in poslovanju s tujino pa ni več vseeno.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Žig, štampiljka (če, poslujete z žigom)

Najprej:
žig v Evropi ni potreben. Po zakonu že dlje časa tudi pri nas ne.

Še vedno pa v nekaterih uradih zahtevajo, da dopišete z roko:
“Poslujemo brez žiga, podpis”

Oh, ta štampiljka je res ‘genialni biser’ – ostanek iz prejšnjega režima.

Štampiljka z naslovom pa pride prav.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Ovojnice ali kuverte (različnih formatov)

Kdo sploh še tiska na kuverte, bi rekli?

Marsikje je to dosti ceneje, kot ročno frankiranje, dopisovanje naslova pošiljatelja in konec, koncev, je profesionalno. Če damo kaj nase, imamo to urejeno.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Notranje označevanje

To potrebuje vsako podjetje ali organizacija, ki ima več, kot dve pisarni. Kako bodo kupci namreč vedeli na katera vrata naj potrkajo?

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Zunanje označevanje

Kako naj vas najdejo, če ob cesti nimate usmerjevalnih tabel, ki kažejo, kje ste? Ali recimo table na zgradbi?

 

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Zastava

Nekoč so bile zastave bolj reprezentativen dodatek, danes so ‘dokaz’, da je podjetje resno.

 

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Zasnova spletne strani - idejna oblika

Ena izmed napak je, narediti spletno stran še preden imate celostno grafično podobo urejeno.
Le-ta mora biti osnova za spletno stran in ne obratno.
Idejna oblika spletne strani je lahko del celostne grafične podobe.
Vsaj kot idejna zasnova. Tu so še socialna omrežja, YouTube… . Danes je vse na spletu.

Primer zasnove spletne in razvoja do nastanka:

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
1. Mreža razvrstitve elementov: v tem primeru razdeljeno na enote po 100 x 100 px
Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
2. Razvrstitev elementov na spletni strani. Širina 1000 px, elementi po 25, 50, 100 ali 200 px
Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
3. Postavitev elementov na spletni strani
Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?
4. Končni izgled spletne strani

Prodajni oglas

Kadar gre za tiskani oglas ali je le-ta uporabljen v elektronskih medijih se podjetje enotno predstavlja v javnosti.
Na sliki: kadrovski oglas.

Kadrovski oglas

Podoben prodajnemu, le, da v tem primeru ‘kupujete’ in ne prodajate.

 

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Korporativni oglas

Srednja in večja podjetja uporabljajo le-te za utrjevanje blagovne znamke.
Lahko je v celostni grafični podobi in vsebuje zasnovo (obliko), ne pa copywriting.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Vozni park

Napisi in grafike ter slike na avtomobilih, kombijih in drugih vozilih.

Lepo prosim, nekateri avtoprevozniki imajo na tovornjakih še vedno telefaks – še na telefon vas NIHČE na pokliče, kaj šele zapiše telefaks ali si zapomni spletno stran. Čim manj podatkov – samo logotip, mogoče slogan ali slika.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Oblikovanje embalaže (podobe izdelkov)

Spet področje zase. Včasih gredo tudi pravila v celostno grafično podobo. V vsakem primeru je celostna grafična podoba osnova, iz katere se jemljejo pravila pri oblikovanju embalaže. Pri tem so najpomembnejši predvsem elementi.

 

Aplikacije je lahko še več.

Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

Upam, da ste dobili odgovor ali vsaj koristne informacije na vprašanje:
Kaj naj vsebuje celostna grafična podoba?

In kaj naj vsebuje vaša?

Za vsako dejavnost je dobro zasnovana vizualna podoba zelo pomembna. Podoba, blagovna znamka, imidž … to prodaja.
Dobre izdelke imamo radi. Človek je estet. Rad ima lepo, urejeno. Takšne stvari so nam več vredne.

Smiselno je izboljšati podobo in jo urediti. To nas ločuje od konkurence.
Dobro zasnovana podoba zahteva kar nekaj dela, predvsem pa veliko znanja.

Koliko stane? Ne vemo, kaj je vaša dejavnost. Preglejte prispevek ponovno in si zabeležite, kaj potrebujete – ali nas kontaktirajte.

Nekaj paketov je predstavljenih na povezavi:
celostna grafična podoba: cenik.

Telefon je še vedno d’ best! 
Pokličite: 041 68 48 48

Summary
Celostna grafična podoba - kaj naj vsebuje?
Service Type
Celostna grafična podoba - kaj naj vsebuje?
Provider name
MASARU,
Na Rojah,3,Ljubljana-1000,
Telephone No.041 68 48 48
Area
Ljubljana in okolica
Description
Ob prenovi vizualne podobe se vsak vpraša, kaj naj bi vsebovala? Odgovor na to vprašanje (in posledično,koliko bo to stalo) je v tem prispevku.
Close Menu