Logotip si zapomnimo po obliki, barvah, izrazu...
Vrsta ali tip logotipa je lahko:
a) Prepoznavni napis
b) Ime podjetja/znamke/organizacije in znak (ali simbol)
c) Prepoznavni napis in znak (simbol).
Slednji je kombinacija a) in b).
Katera vrsta logotipa je primerna za neko dejavnost, je lahko tema zase.
Pred začetkom oblikovanja se vprašamo:
– kaj dejansko nekdo potrebuje,
– kako bodo logotip uporabljali v praksi,
– kaj je všeč lastniku, njegov značaj (je privatno podjetje),
– s čim se v podjetju prepoznajo,
– kaj uporabljajo sedaj,
– kaj pa konkurenca? … ipd.
Vse to in še več vpliva lahko na izbiro. Najbolj pomembno je, da je vaš logotip prepoznaven in primerno oblikovan ali "skonstruiran".
V logotipu lahko najemo ali določimo razmerja, ki se pojavljajo v podobi. Ali pa ne. Vseeno si zapomnimo: razmerja velikosti. ;)
Ljudje (v povprečju) o pisavah oz. tipografiji ne znajo kaj dosti povedati. Ali jim je kakšna pisava všeč ali ne, to pa. Prepoznajo stil pisave in ga nekako povežejo s podobo, recimo: kako izgleda, deluje, je pisava primerna...?
Tipografija je lahko pomemben prepoznavni element vaše podobe. Še posebej, kje in kako bo uporabljena. Zato mora biti primerna in skrbno izbrana.
Pomni:
Kljub temu, da je na spletu moč najti na tisoče različnih pisav in je veliko teh pisav lahko primernih za logotip, jih je le malo primernih za splošni tekst in še manj, ki vsebujejo šumnike (蚞ȊŽ).
Pisava v logotipu navadno ni enaka vaši splošno uporabljeni pisavi (primarna ali sekundarna). Skladna pa naj bo.
V celostni grafični podobi navadno predvidimo uporabo dveh splošnih pisav (tipografij):
Če je le mogoče, uporabimo samo eno. →
Pri oblikovanju česarkoli se lahko vprašamo:
Prepoznavni znak naj bi imel okrog sebe prostor,
"da lahko diha", rečemo.
V kolikor bi dodali druge elemente preblizu logotipa, bi se podoba spremenila. Tako naj ima logotip vedno določen minimalni prostor, ki ga obkroža in v njem ni ničesar.
Minimalna velikost ni samo to, kako majhen je še lahko logotip, da je prepoznaven (berljiv), ampak tudi, kako tak mali logotip deluje. Če je premajhen, ne bo OK.
Priročnik o celostni grafični podobi vsebuje tudi to študijo in določilo.