#141:

Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

#1411:

Preprost
odgovor

Vse, kar se nanaša na grafičen (vizualen) izgled podjetja. 

Zamišljeno obliko strnemo v priročnik (ali pravilnik), ki je vodilo za družbo, da ima enotno podobo.

Process oblikovanja je (naj bi bil) osnovan na študiji in v tesnem sodelovanju z naročnikom.

Imeti celostno grafično podobo pomeni enostavno:
narediti red.
#1412:

Malo več 
o tem ...

Celostna grafična podoba vsebuje
osnovna določila (elemente):

  • logotip,
  • barve,
  • tipografija,
  • razmerja in lokacije elementov,
  • minimalna velikost,
  • minimalni prostor,
  • barvna študija,
  • ...

Ter standardno uporabo
(aplikacije):

  • tabla podjetja,
  • dopisni list,
  • vizitke,
  • elektronski podpis,
  • označevanje podjetja,
  • … seznam je lahko dolg ....
    karkoli pač kdo potrebuje

Podrobneje je prikazano spodaj ali na povezavi:
Kaj lahko vsebuje celostna grafična podoba? (odpre novo okno).

Vse mora biti med seboj usklajeno, urejeno.
Celostna grafična podoba je strnjena v priročnik* — za praktično uporabo.

* Priročnik je neke vrste pravilnik ali vodilo za podjetje, da ima lahko konsistentno podobo.

#1413:

Podroben
opis:

osnovni
elementi

1.  Logotip
2. Prepoznavne barve
3. Tipska pisava ali tipografija
4. Razmerja velikosti in lokacije elementov

1. Logotip

Logotip si zapomnimo po obliki, barvah, izrazu...

Vrsta ali tip logotipa je lahko:
a) Prepoznavni napis
b) Ime podjetja in znak (ali simbol)
c) Prepoznavni napis in znak (simbol).
    Slednji je kombinacija a) in b).

a) Prepoznavni napis
b) Znak (simbol) in ime (podjetja)
c) Prepoznavni napis in znak (simbol)
Primeri logotipov za: a) Prepoznavni napis:
Napis podjetja v tipski, 
vendar prirejeni pisavi
Napis z unikatno,
narisano pisavo
Logotip v tipski (!), 
vendar predelani pisavi
Primeri logotipov za: b) Ime podjetja in znak (simbol):
Znak (ali simbol) ter napis podjetja 
v obstoječi pisavi (Garamond)
Znak (ali simbol) ter napis podjetja
v obstoječi pisavi (DINCE)
Znak (ali simbol) ter napis podjetja
v obstoječi pisavi
Primeri logotipov za: c) Prepoznavni napis in znak (simbol)
Znak in napis podjetja sta unikatna
Oba, napis in simbol sta unikatna
Simbol in napis podjetja ta unikatna
V takem primeru lahko uporabljate cel logotip, samo napis ali samo simbol:
Cel logotip
Samo napis
Samo simbol

Katera vrsta logotipa je primerna za neko dejavnost, je lahko tema zase.

Pred začetkom oblikovanja se vprašamo:
– kaj dejansko nekdo potrebuje,
– kako bodo logotip uporabljali v praksi,
– kaj je všeč lastniku, njegov značaj (je privatno podjetje),
– s čim se v podjetju prepoznajo,
– kaj uporabljajo sedaj,
– kaj pa konkurenca? … ipd. 

Vse to in še več vpliva lahko na izbiro. Najbolj pomembno je, da je vaš logotip prepoznaven in primerno oblikovan ali "skonstruiran".
V logotipu lahko najemo ali določimo razmerja, ki se pojavljajo v podobi. Ali pa ne. Vseeno si zapomnimo: razmerja velikosti. ;)

Kljub temu, da je logotip lahko oblikovan prosto, po občutku, bo zelo koristno, če v njem najdemo razmerja, ki jih lahko uporabimo kasneje v celostni grafični, ko določamo elemente in aplikacije.

2. Prepoznavne barve

Na začetku podjetje določi svoje prepoznavne barve. Pogosto sta to dve barvi (ni pravilo). Dodane so lahko še druge barve (ali podlage), priporočamo pa čim manj. 
Kombinacija in značaj teh barv so del prepoznavnosti.

Zanimivost:
Še posebej, če logotip ni zelo znan (!!!) si skoraj lažje zapomnimo ime podjetja in barve, kot, kakšne oblike je logotip. Logotipi, ki se bolj pogosto promovirajo so seveda bolj prepoznavni tudi po obliki. Malo težje je opisati logotip, če ga niste dovolj pogosto videli. Barve si je lažje zapomniti. 

Test: 
Preden se z miško zapeljete čez spodnje logotipe poskusite ugotoviti, za katerega gre:
Napravite test:
Poskusite se spomniti in opisati logotipe svojih dobaviteljev ali kupcev ali nekoliko težje: kakšnih slovenskih/svetovnih znamk.

Katere se spomnite? 
Kaj ste si zapomnili: barve ali obliko?

Barve so za prepoznavnost zelo pomembne.
Lahko celo bolj, kot oblika logotipa. ;-)

3. Tipska pisava ali tipografija

Ljudje (v povprečju) o pisavah oz. tipografiji ne znajo kaj dosti povedati. Ali jim je kakšna pisava všeč ali ne, to pa. Prepoznajo stil pisave in ga nekako povežejo s podobo, recimo: kako izgleda, deluje, je pisava primerna...?

Tipografija je lahko pomemben prepoznavni element vaše podobe. Še posebej, kje in kako bo uporabljena. Zato mora biti primerna in skrbno izbrana.

Pomni:
Kljub temu, da je na spletu moč najti na tisoče različnih pisav in je veliko teh pisav lahko primernih za logotip, jih je le malo primernih za splošni tekst in še manj, ki vsebujejo šumnike (蚞ȊŽ).

Pisava v logotipu navadno ni enaka vaši splošno uporabljeni pisavi (primarna ali sekundarna). Skladna pa naj bo.

V celostni grafični podobi navadno predvidimo uporabo dveh splošnih pisav (tipografij):

  • osnovno oz. "primarno",
  • kadar ta ni možna, uporabimo nadomestno oz. "sekundarno".

Če je le mogoče, uporabimo samo eno. →

Primarna tipografija
Primarna (osnovna) je uporabljena v celostni grafični podobi, kjer je le mogoče. Navadno so to tiskovine (vizitka, dopisni list, prospekt, brošura, obrazci …), napisi, reklame … ali kjerkoli je le moč uporabiti to tipografijo. Tudi na spletu in aplikacijah, če je le mogoče. Pripravimo jo tudi za vse zaposlene na njihovih računalnikih.

Sekundarna tipografija
Sekundarna se uporablja, kadar ne moremo uporabiti primarne tipografije.  Primeri:

  • v POS sistemih (računčki ali potrdila na malih printerjih) ali v računovodskem programu,
  • včasih na spletnih straneh (kljub širokemu izboru Google tipografij in možnosti uporabe svojih),
  • na strojih, v računalniških programih in podobno…

4. Razmerja velikosti in lokacije elementov

Navadno v podobi prepoznamo:

  • velikosti elementov,
  • razmerja velikosti in
  • lokacijo le-teh.

Na lokacije in razmerja se privadimo in jih prepoznamo, kot del podobe. Nato vsakič, ko spet zagledamo to podjetje, pričakujemo enako. Razmerja velikosti so lahko:

  • že v sami konstrukciji logotipa,
  • v tekstu, ki ga spremlja,
  • v odnosu elementov med seboj
  • in še posebej med praznimi prostori.

Pri oblikovanju česarkoli se lahko vprašamo:

  • Kakšna naj bo velikost slik, naslovov, teksta?
  • Kaj pa lokacije vsega teh elementov?
  • Ali sledimo kakšnim načelom ali pravilom?
  • Kako naj jih prikažemo v priročniku, da jim bo vsak lahko sledil?

Že v procesu oblikovanja (in konstruiranja) logotipa, si zamislimo neka ‘pravila’ ali sistem. Recimo razmerja velikosti elementov in se poskusimo tega držati pri oblikovanju aplikacij.

Nekaj primerov:

Razmerja morajo biti določena v priročniku o celostni grafični podobi - zato je priročnik.

Še posebej pomembno je uvajanje celostne grafične podobe. Uporabniki celostne grafične podobe naj bodo seznanjeni s tem. 

Pri izdelavi tiskovin, embalaže, reklamnih napisov itn. se lahko vprašamo ali sledimo kakšnim načelom, pravilom? Kako bo izvedbeni oblikovalec / stavec vedel?

Kaj pa zaposleni?
Ali vsak pač dela po svoji najboljši presoji?

Ni potrebno biti pikolovski, vendar postavimo nek red, sicer boste vi ali vaši delavci vedno izgubljali čas okrog tega, kako naj nekaj bo. V bistvu, če izračunate, takšna negotovost ni poceni.
Preprosto in jasno je najbolje. Manj je več - je staro pravilo in velja tudi tu.

#1414:

Podroben
opis:

dodatni
elementi

5. Minimalni prostor okrog logotipa
6. Minimalna velikost logotipa
7. Dodatni grafični elementi
8. Študija barv in barvnih kombinacij

5. Minimalni prostor okrog logotipa

Prepoznavni znak naj bi imel okrog sebe prostor, "da diha", rečemo.

V kolikor bi preblizu logotipa dodali druge elemente, bi se podoba spremenila. Tako naj ima logotip vedno določen minimalni prostor, ki ga obkroža.

Logotip naj ima okrog sebe "nedotakljiv" prostor.
Primer: določen je minimalni prostor.
V praksi: logotip na kartonski embalaži ipd.

6. Minimalna velikost logotipa

Minimalna velikost ni samo to, kako majhen je še lahko logotip, da je prepoznaven (berljiv), ampak tudi, kako tak mali logotip deluje. Če je premajhen, ne bo OK.

Priročnik o celostni grafični podobi vsebuje tudi to študijo in določilo.

Kako majhen sme biti logotip, da je še v redu (ali vsaj sprejemljiv)?
(prikazani logotip je zgolj primer ni točno iz CGP tega podjetja)

7. Dodatni grafični elementi

Nikakor niso nujni, lahko pa so uporabni in koristni.

To so lahko podlage, barvne ploskve, linije ali nekaj, kar je dodano logotipu in podobi.
To je včasih lahko tudi maskota, nekaj hudomušnega, vsekakor, nekaj, s čemur želimo komunicirati z gledalcem. 
Na spodnji sliki so oranžna pasica, slogan in maskota del prepoznavnosti te podobe.

8. Študija barv in barvnih kombinacij

Staro pravilo:
Vsak logotip naj bi bil oblikovan tako, da ga je moč reproducirati v različnih tehnikah.

To velja kljub temu, da upodobitev v vseh tehnikah reprodukcije ni predvidena in niti ne vemo, kaj bo podjetje potrebovalo v prihodnosti. Vseeno naj bo logotip tak, da ga je možno reproducirati:

  • enobarvno,
  • sivinsko,
  • dvobarvno,
  • v negativu,
  • v offset tehniki tiska,
  • kot izrez iz samolepilne folije ali kot črtni, ‘vektorski’ znak,
  • brez barvnih prilivov, senc in raznih efektov (recimo 3-D),
  • za tisk v tehnikah, kot so: sitotisk, tampo tisk, slepi tisk, tisk s folijo...
Logotip v barvah podjetja
Logotip v odtenkih sive
Logotip v črno-beli tehniki
Logotip v odtenkih sive – na temni podlagi
Logotip črno-belo – na temni podlagi
Logotip v lastni barvi (svetlo zelena)
Logotip v lastni barvi (temno zelena)
Logotip na fotografiji
(na beli podlagi; minimalni prostor)
Logotip na fotografiji
(na 90% beli podlagi; minimalni prostor)
Logotip na fotografiji
(na svetli podlagi - do 20%)

Ne samo to, da imajo posamezne tehnike reprodukcije drugačne barvne palete in celo barvne sisteme, kombinacija barv v razmerju z barvnimi podlagami lahko zelo vpliva na videz in prepoznavnost.

Na primer razlike barv pogosto nastanejo že v upodobitvah podobe v tehnikah reprodukcije:

  • v RGB načinu (recimo monitor, spletna stran, telefon, tablica),
  • v CMYK (vse tiskovine oziroma, vse, karkoli je natisnjeno),
  • v RAL (interierji, gradbeništvo, izdelava pohištva, kovinskih delov...)
  • ali kadar izrezujemo logotip ali napise iz samolepilne folije (table, napisi in sejmi),

Kaj šele, uporaba različnih papirjev, printerjev ali, če logotip izvezemo ali uporabimo folijo za 'vroči tisk'...
Obvezno testirati!

Barvne lestvice so obvezen del pri izdelavi celostnih grafičnih podob. Dobro poznavanje tehnik reprodukcije, pa osnova, da je lahko sploh karkoli pravilno narejeno.
#1415:

Podroben
opis:

aplikacije

So lahko:
— Tabla
— Vizitke
— Elektronski podpis
— Dopisni listi, tiskovine,...
— Žig, štampiljka
— Ovojnice (kuverte)
— Notranje označevanje
— Zunanje označevanje
— Zastave
— Koncept spletne strani
— Oglasi
— Vozni park
— Embalaža, sistem, ...
— ... itn.
In kaj potrebujete vi?
041 68 48 48

Obstaja 'obvezna' aplikacija:

Pri snovanju elementov celostne grafične podobe imamo ves čas v mislih aplikacije in kako bodo oblikovane. Čeprav je lahko aplikacij malo, ima dobra celostna grafična podoba elemente dobro zamišljene, da lahko aplikacije kadarkoli dodajamo. 

Velika večina potrebuje le del aplikacij. Nekateri le najbolj osnovne. Vsaj ena pa je "nujna", že po zakonu. To je tabla na sedežu podjetja, kjer je registrirano. Za trgovine velja, da morajo imeti tablo itd. Spletne trgovine spet nekoliko drugače. Preberite zakon in se dobro pozanimajte.

Tabla na sedežu podjetja ali organizacije

Ni obvezna samo za trgovce in gostince. 
Tržni inšpektorji svetujejo: imejte tablo. 

Konec koncev je tudi praktična. In mirno lahko spite.

Vizitke

Nekoč "obvezna identiteta", danes ni več tako - ali pač?
V času digitalne komunikacije izginja njen prvotni namen (ali pomen). Ponekod tiskovine postajajo spet vedno bolj pomembne - še posebej v komunikaciji s tujimi poslovnimi partnerji

Sodobne vizitke so lahko opremljene s QR kodo ...
Ste se kdaj vprašali:

Kaj naredi vaš klient z vizitko - po sestanku z vami? Ali: kaj naredite vi, ko vam jo nekdo da?

Elektronski podpis

Oblikovan za email in nastavljen kot avtomatski v vašem poštnem odjemalcu, npr.: Outlook, Thunderbird ...

Enoten avtomatski podpis naj ima nastavljen vsak zaposleni.

Dopisni list, "2. dopisni list"

Dopisni list … se sliši tako običajno. Marsikdo jih kar sam "naprinta" in taki so lahko čisto OK. 

Dandanes je elektronska pošta tako ali tako najpomembnejša.

A brez dopisnega lista ne gre, vsaj pri resnem poslovanju. Tudi elektronsko... Vpliva tudi na druge tiskovine.

"2. dopisni list"... emmm, "qua je to?" ;-)
Še posebej kadar sklepate pogodbe ali napišete daljše dokumente, kot ena stran in, če imate pred-tiskane obrazce je 2. dopisni list nuja

Žig, štampiljka ... (če uporabljate)

Žig v Evropi in po svetu navadno ni potreben. Po zakonu že dlje časa tudi pri nas ne.

Še vedno pa v nekaterih uradih zahtevajo, da dopišete z roko: “Poslujemo brez žiga, podpis” — oh, joj!
Štampiljka je ‘biser’ – ostanek iz prejšnjega režima.

Štampiljka z naslovom pa pride prav!
Dopisovati na dokument, da "poslujete brez žiga" je "non-plus-ultra" genialna zamisel v prehodu na EU zakonodajo.

Ovojnice (kuverte)

Kdo sploh še tiska na kuverte, bi rekli? 
Kdo sploh še karkoli pošilja po pošti?
Dobro vprašanje.

Marsikje je to dosti ceneje, kot ročno frankiranje, dopisovanje naslova pošiljatelja in konec, koncev, je profesionalno. Če damo kaj nase, imamo to urejeno.

Notranje označevanje

To potrebuje vsako podjetje ali organizacija, ki ima več, kot eno pisarno. 

Kako bodo sicer obiskovalci vedeli na katera vrata naj potrkajo?

Zunanje označevanje

Kako naj vas kdorkoli najde, če ob cesti nimate usmerjevalnih tabel, ki kažejo, kje ste? 

Ali recimo table na zgradbi, ipd?

In potem vas (dostavni šofer) kliče: "Kje pa ste, vi?" :))))

Zastave

Nekoč so bile zastave bolj reprezentativen dodatek, danes so ‘dokaz’, da je podjetje resno.

Zasnova spletne strani - idejna oblika

Ena izmed pogostih napak je, da nekdo naredi spletno stran še preden ima celostno grafično podobo. Celostna grafična podoba naj bo vedno osnova za oblikovanje spletne strani. In vendar oblika spletne strani ne sodi v celostno grafično podobo.

Koncept spletne strani pa je lahko del celostne grafične podobe. Vsaj kot idejna zasnova. 

Primer zasnove spletne in razvoja do nastanka:
Spletna stran je lahko zasnovana, kot mreža ali nek "wireframe", na katerega, razporejamo elemente.
Mreža razvrstitve elementov: v tem primeru razdeljena na enote po 100 x 100 px. 
Na vrhu je "glava" ...
Primer: razvrstitev elementov na spletni strani. Širina 1000 px, elementi po 25, 50, 100, 200 ali 400 px
Vsebinska razvrstitev ali kje je kaj...
Testiranje  "glave" (header) ...
Home page z "hero" sliko in artikli, ki jim pospešujemo prodajo...
Podstran v katalogu izdelkov ...

Oglasi: korporativni, prodajni, kadrovski ...

Srednja in večja podjetja uporabljajo le-te za utrjevanje blagovne znamke.
Koncept oglasov je lahko v celostni grafični podobi in vsebuje zasnovo (obliko), navadno pa ne 'copywriting-a'.
Kadar gre za tiskani oglas ali je le-ta uporabljen v elektronskih medijih se podjetje enotno predstavlja v javnosti.
V tem primeru je oglas podoben prodajnemu (levo). Namen je drugačen, podoba pa skladna.

Vozni park

Napisi in grafike ter slike na avtomobilih, kombijih in drugih vozilih.

Samo to, kar je pomembno! 
Nekateri avtoprevozniki imajo na tovornjakih še vedno telefaks številko ... oh, joj!
Še na telefon nihče na pokliče, kaj šele, da zapiše kaj drugega. 
Označevanje podjetja na vozilu
Manj je več... ;-)
Sporočimo samo bistveno

Emabalaža (koncept)

Včasih gredo ta pravila v celostno grafično podobo. 
Sicer je to lahko področje čisto zase. 

V vsakem primeru je celostna grafična podoba osnova, iz katere izhajajo smernice ali pravila podobe pri oblikovanju embalaže. 

Pri tem so najpomembnejši predvsem osnovni in dodatni elementi v celostni grafični podobi.

... aplikacij je lahko še pa še ... :-)

Sporočite, kaj potrebujete vi! :-)
#1416:

Defincija
iz SSKJ:

Celostna

Grafična

Podoba

#14:

Povezani
prispevki:

#141:

Kaj je celostna grafična podoba podjetja?

(... se najbolje vidi na večjih zaslonih.)

Ta spletna stran je B2B

(Business to business)

Najbolje je vidna na osebnih računalnikih (izjemoma na nekaterih tablicah ali telefonih). Za telefone ipd. je prikaz nekaterih vsebin izklopljen. Če vas zanima več, pokličite.

Grizem samo od petkih po 15:00 uri... :-)

041 68 48 48