#142:

Kaj je celostna grafična podoba blagovne znamke?

#142:

Kaj je celostna grafična podoba blagovne znamke?

#1421:

Na kratko

To so smernice in določila vizualnega izgleda blagovne znamke. Pogosto razumljeno tudi kot podoba "embalaže izdelkov", vendar še zdaleč ni zgolj to. 

Poudarek je na pojavljanju blagovne znamke v medijih komuniciranja. Embalaža je samo en del, res pa je, da izdelke pogosto prepoznamo po embalaži ali po vizualni označitvi izdelka. 

Lahko gre tudi za obliko izdelkov samih oz. grafične opreme na njih.

Celostna grafična podoba blagovne znamke in celostna grafična podoba podjetja nista enaki, lahko pa sta (naj bi bili) vizualno sorodni ali usklajeni (glej primer spodaj: kolpa). V veliko primerih pa sploh nista enaki (npr.: zastopstva blagovnih znamk).
Primer 'odprte' embalaže (za tisk) za izdelek Vivastrips podjetja TOSAMA.
#1422:

Malo več ...

Podobno, kot celostna grafična podoba podjetja, ima tudi podoba blagovne znamke, prav tako določila, strnjena v priročnik, pri čemur so nekoliko drugačna. Navadno jih je precej manj oziroma so drugačne vrste.

Vsak izdelek ima lahko svoje tržne poti in možnosti, kaj vsebuje celostna grafična podoba blagovne znamke je tako lahko zelo veliko.

Elementi celostne grafične podobe blagovne znamke:

  • logotip / zaščitni znak,
  • barve,
  • tipografija (na embalaži / izdelku),
  • lokacije elementov in pojavljanje logotipa ,
  • razmerja velikosti,
  • minimalni prostor,
  • minimalna velikost. ...

Mogoče se sliši nenavadno: zasnova elementov je vedno v mislih na izvedbo aplikacij (praktično uporabo).

To velja tako za celostno podobo podjetja, kot za celostno podobo blagovne znamke.

Aplikacije:

  • embalaža in sistem embalaž,
  • oglasi / koncept,
  • promocijski material (katerikoli),
  • koncept predstavitve na spletni strani (samo koncept),
  • spletne aplikacije
  • ...
#1423:

Ali jo potrebujete

Primer 1: Sami izdelujete ali proizvajate izdelek(-ke)

Zanje bo slej ko prej potrebno oblikovati vse, kar bodo izdelki "potrebovali zase" ali boste vi potrebovali za njihovo promocijo.

Na začetku vam lahko 'kožo rešuje oblikovalec' vendar je dobro narediti red.

Najbolje bo izdelati priročnik z jasnimi določili o podobi: celostna grafična podoba blagovne znamke.

Odgovor:
Da, potrebujete celostno grafično podobo blagovne znamke.

Primer 2: Zgolj tržite izdelke (imate zastopstvo), svojih pa ne izdelujete ...

Če vam podobo in vizualna določila posreduje vaš principal (oz. dobavitelj) je načeloma vse jasno.

Res, da vaši dobavitelji niso ravno enotni glede 'brendiranja' in se lahko zelo razlikujejo s pravili, materiali, itd.. Zelo različno je lahko. Navadno posredujejo osnovna določila iz njihovega priročnika.

Primer: ORBICO d.o.o.
Zastopnik za blagovne znamke: ARIEL, UHU, TESA, LENOR ...

Odgovor:
Načeloma ne potrebujete celostne grafične podobe blagovne znamke, celostno grafično podobo podjetja pa.
Kadar gre za OEM sodelovanje in te izdelke tržite pod vašo blagovno znamko - seveda!

Primer 3: Promovirate svojo storitev pod imenom, ki je drugačno od vašega podjetja.

Npr.: Janez Novak s.p. / d.o.o. ipd.
Storitev: vulkanizerstvo.
Blagovna znamka: "Hitre gume".

Odgovor:
Da, potrebujete celostno grafično podobo blagovne znamke ali bolje: podjetja.

#1424:

Dobri primeri za vzgled

MAREMICO

Podjetje Maremico d.o.o. trži izdelke pod blagovnimi znamkami LECTUS, LETICIA, BOXSPRING in drugih. Premišljena in lepo urejena podoba in promoviranje blagovnih znamk.

Verjetno so vam njihove blagovne znamke (LECTUS, LETICIA,...) bolj znane, kot podjetje samo (MAREMICO). ;-)

(Opomba: logotipi so last njenega lastnika.)

KOLPA

Podjetje Kolpa d.d. ima v svojem prodajnem programu blagovne znamke KOLPA SAN, KERROCK in KOLPA SOLUTIONS.

V tem primeru so blagovne znamke med seboj vizualno sorodne (ista pisava, skladne barve...).

(Opomba: logotipi so last njenega lastnika.)

ŽITO

Podjetje Žito, d. d. promovira in trži več blagovnih znamk iz svojega programa (Zlato polje, 1001 CVET, Maestro, Natura, Šumi, Gorenjka in druge ...)

V tem primeru ima lahko vsaka blagovna znamka svojo vizualno podobo, svoj način promoviranja, tržne poti, čeprav so vse pod skupno blagovno znamko ŽITO.

(Opomba: logotipi so last njenega lastnika.)
#14:

Povezani prispevki: