Brezplačna analiza trga - naredite jo sami

Kako narediti preprosto raziskavo (anketo), poceni in v samo enem dnevu?

Tu je opisan breplačen postopek, kako to naredite sami. Nobene skrite zanke. Preprosto.
Prava raziskava, čisto poceni in hitro, ki jo lahko naredite v enem samem dnevu.
Uporabna je za restavracijo, bar, trgovino (česarkoli), frizerski salon, hotel, … ali servis. V bistvu za skoraj karkoli. Preberite in postanite kreativni. Je popolnoma brezplačna, brez ‘ikakve cake’.

BREZPLAČNA analiza trga? Tu mora biti ena ‘caka’…
OK, zakaj bi sploh kdorkoli dal takšne informacije zastonj?
1. Mi ne delamo  analiz ali raziskav trga!
2. Tudi ne delamo reklame za nikogar, ki to dela.

Upamo pa, da smo vam pomagali. Mogoče boste kdaj potrebovali naše storitve, mogoče nikoli.
Upamo, da nas boste imeli vsaj v lepem spominu. 🙂

Primer: recimo, da imate ... restavracijo (lahko tudi za kaj drugega)

Namesto, da delate promocijo na podlagi svojega prepričanja,
lahko hitro ugotovite, kaj menijo o vas in dobite dejanske  odgovore  na vprašanja:
  • Je moja restavracija sploh znana? Koliko je znana?
  • In v primerjavi z drugimi?
  • Znana … po čem?
  • Kakšne izkušnje imajo gostje?
  • Kaj menijo o njej?
Marketing-survey-people-opinion

Če ne ugotovite resničnega mnenja, izkušnje in razlogov, zakaj kupci sploh pridejo, boste potrošili veliko več denarja za promocijo. Veliko!
To počne veliko podjetnikov. Dostikrat so mnenja, da oni najbolje vedo že vse vedo ali si mogoče celo mislijo: “Saj poznam svoj posel. Ne potrebujem tega marketinškega sranja…”
V večini pa tudi potrošijo veliko denarja, časa in energije, da bi kupci spoznali njihove artikle, storitve, filozofijo.

Saj razumete, da vam ne ponujamo izdelave raziskave ali ankete – s tem se NE ukvarjamo.

Recimo torej, da imate restavracijo in bi radi dobili odgovore na zgornja (ali podobna vprašanja). Kaj kupci in potencialni kupci zares menijo o vas?
Kako torej narediš poceni raziskavo in v enem samem dnevu?

Grafično oblikovanje - Oblikovanje in izdelava spletnih strani - Izdelava predstavitvenih videov

Postopek izdelave brezplačne raziskave - primer za restavracijo

1:

Prosite nekega prijatelja, da za vas naredi raziskavo. Mogoče študenta ali pač nekoga srednjih let. Nekoga, ki ima očitno drugačen naglas ali narečje, kot je za kraj boste delali raziskavo običajno. Lahko je tudi po videzu drugačen in se takoj vidi, da ni od tu… Še bolje: par. Par (fant in dekle) izgleda še bolj resnično, manj nekoga prestrašite.
Tej osebi ali paru v nadaljevanju recimo: spraševalec.

2:

Napišite preprosta vprašanja za anketo (2-3 max.) in jih predstavite vašemu spraševalcu.  Tudi, kako naj sprašuje (naj si prebere to stran).
Spraševalec  naj gre nato v javnost – v lokale, trgovinice, bare, ipd. in naj vpraša, povsem neformalno (čim bolj preprosto, pogovorno, naravno, po domače):
“Oprostite, ali mi (nama) lahko priporočite kako v dobro restavracijo v bližini?”

Spraševalec  nikakor NE SME reči nekaj v stilu: 

“Oprostite, ali vas lahko zmotim za kratko anketo”  ali kaj podobnega.
Nikoli! Spraševalec naj nepo sprašuje preprosto in naravno, pogovorno, kot, da bi res iskal dobro restavracijo (je pač lačen, kaj more?).
Nikakor ne sme imeti lista in svinčnika, da bi si kaj zapisal. Spraševalec naj si zapiše odgovor malo kasneje, nikakor pa ne pred vprašanim.
Pogovore si mogoče lahko tudi posnemate (samo avdio), vendar samo zato, da si kasneje zapišete odgovore, nato jih izbrišite.
NIKOLI tega ne smete zlorabiti ali kjerkoli objaviti (snemanje ljudi brez privoljenja je v bistvu kaznivo).
Očitno mora biti:
  • Da spraševalec  ni od tu (njegov videz in naglas, narečje). ‘Taki osebi z lahkoto povem kaj si mislim’, bo verjetno menil anketirani.
  • Spraševalec naj bo videti, da res išče, mogoče celo, da je lačen (vsekakor naj ne bo ravno od kosila in okoli ust od paradižnikove omake…). Zato je pomembna ura, kdaj sprašuje. On bi pač rad jedel.
    Že po videzu sodeč bo anketirani takoj ocenil, kakšno restavracijo spraševalec išče: povprečno, elegantno, za mlade / za študente…?
  • Vse je čim bolj naravno. Spraševalec naj sprašuje pogovorno. Leporečju in čisti literarni slpvensčini se izognite.

Sami se odločite, v kako velikem krogu naj sprašuje (odvisno od lokacje).

Ljudje po navadi želijo pomagati. Videli in slišali bodo, da oseba (par) ni od tu in bodo po vsej verjetnosti dali iskren odgovor.
Naslednje vprašanje je lahko zastavljeno, da bi izvedel še dodatne informacije (po tem, ko dobi prvi odgovor):
“… Aha, super! Po čem pa so znani?”   ali   “Kaj veste, mogoče imajo ….?”   itd.  
Bodite kreativni z vprašanji. Če sprašuje par se lahko dopolnjujeta (izmenično sprašujeta).
Vedno vprašajte enako vprašanje (da lahko kasneje podatke primerjate).

3:

Po ca. 30-50 odgovorih boste dobili prve namige ali je vaša restavracija sploh znana in koliko. In če je, po čem je znana:
  • Ali jo ljudje iz tega kraja sploh poznajo, svetujejo in zakaj jo svetujejo (tudi za kaj)?
  • Ali raje svetujejo kako drugo? Zakaj?
  • Ali vašo sploh omenijo? Kaj menijo o njej? Katera restavracija je največkrat omenjena in zakaj?
  • Kaj so si zapomnili o vaši restavraciji in kaj o konkurenčni? Kakšen je njihov vtis/spomin o tem?
  • Itd.
Vprašanja si seveda lahko prilagodite.
Več odgovorov, kot dobite, bolj točne rezultate boste dobili. Če en spraševalec  (ali en par) ni dovolj, organizirajte dve ali tri ekipe.

Vse to lahko naredite v enem dnevu ali največ v dveh.

Sestavite si vprašanja:
  • Naj bodo logična. Če delate takšno anketo na obali, verjetno ne boste spraševali po ribji restavraciji (ribe ponujajo vsi). To je, kot bi odprl hladilnik in pingvina v njem vprašal, če je led res mrzel?
  • Vprašanja naj bodo kratka, enostavna. Ta članek potrebuje kar nekaj pojasnil in je dolg. Vprašanja pa naj bodo kratka.
  • Vedno sprašujte ista vprašanja, da boste lahko primerjali odgovore.  Če jih morate malo spremeniti, boste to ugotovili že po nekaj vprašanih, vendar potem uporabite.
  • Vprašanja naj bodo taka, da ne boste sugerirali odgovora. Namen take ankete je, da izvemo mnenje in ne, da slišimo, kar si želimo.

Dovolite si slišati resnico. Včasih je to kruto, je pa zagotovo metoda, kako privarčevati vekliko denarja.

4:

Verjetno boste presenečeni nad odgovori. Navadno imamo boljše mnenje o svoji restavraciji  (ali svoji trgovini, dejavnosti, podjetju), kot ga imajo v kupci.
Marsikateri podjetnik sproti sam dela raziskavo – recimo vsak natakar po navadi vpraša goste, kako je bilo, če so zadovoljni, ipd.
Problem je le, ker kupec njemu navadno ne pove vsega po resnici. Ne želi se izpostaviti ‘pri naslednjem obisku nočejo dobiti manjšega zrezka’, bi lahko rekli.

Kruta resnica:
Med 100 nezadovoljnimi gosti si samo 4 upajo povedati, da jim nekaj ni bilo OK.

5:

Ugotovili boste ali ste sploh znani, koliko ste znani, koliko je znana konkurenca (o konkurenci vse dobrio!). Dalje, kaj si kupci zares mislijo o vas. Kako vas pozicionirajo na tržišču…
Tako boste videli, kam usmeriti svojo energijo, če je treba kaj popraviti, kaj pravzaprav oglaševati, kje, itd.

Napravite raziskavo čimprej. Rezultati vam bodo privarčevali veliko denarja,
Povzetki rezultatov bodo iztočnica ne samo za vaše nadaljnjo promocijo, temveč tudi za korekcije v poslovanju.

Čeprav smo naročili kako naj delavci ravnajo s strankami in dali točna navodila, kako se kaj naredi – ali je res tako? Ugotovili boste marsikaj.

Zaključek

Mi ne delamo raziskav. Nam pa je v veliko zadovoljstvo sodelovati s podjetji, ki jim mnenje njihovih kupcev pomeni veliko in se prilagajajo trgu. Na koncu gre vse v smeri etičnega poslovanja ali vsaj k dvigu moralnih vrednot.

Če nimate oblikovalca ali agencije vam vsekakor lahko pomagamo.

Čeprav je takšna raziskava dobra za dejavnost, kot so restavracije, bari, trgovine, salon, hotel, servis (in je za celo vrsto dejavnosti neprimerna ali nemogoča), obstajajo še drugi načini, kako priti do pravih odgovorov. največkrat jih celo že sami veste in nekateri celo uporabljate.

Telefon je še vedno d’ best! 
Pokličite: 041 68 48 48

Summary
Postopek preproste in BREZPLAČNE raziskave
Article Name
Postopek preproste in BREZPLAČNE raziskave
Description
Natančno opisan postopek BREZPLAČNE in preproste raziskave trga - je primeren tudi za vašo dejavnost? Mogoče si ga lahko prilagodite ... preverite kako ali pokličite - se najde kakšna ideja ...
Roman Mohar
Publisher
MASARU d.o.o.
Publisher Logo
Close Menu