Pomen raziskave trga

Kako pomembne so raziskave trga za vse vaše promocijske aktivnosti.

Primer:
Pred leti smo delali raziskavo za pekarno. Lahko bi rekel, kaj pa neka mala pekarna potrebuje raziskavo? Ja, mala lokalna pekarna, ki jo vodita mož in žena. Pekarna Hrovat iz Komende točneje. Imela sta idejo, da bi napravili promocijo na TV in na radiu in promovirali njihov nov bio kruh. A že beseda ‘bio’ je po slovenski zakonodaji omejena… In kako tak izdelek spromovirati, narediti znanega?

K sreči smo se spoznali preden bi zapravila veliko denarja. In tako smo prisluhnili njunim željam.

Osnovna ideja je bila promocija kruha, ki je popolnoma naraven, brez dodatkov. Sicer je dodatkov v kruhu kar precej (odvisno od kruha): da je hrustljav – skorja, da dlje traja, je ravno prav sladek, ima lepo barvo, so luknje približno take in take velikosti, ima silnice vmesenja … itd.

Moj predlog je bil, da najprej naredimo neke vrste preprosto anketo in šele na podlagi te delamo vse promocijske materiale. Ugotovimo, kaj si ljudje želijo in potem to uporabimo za promocijo novega kruha.

Kruhi-v-kosari---3

Naredili smo razisako trga!

Pripravili smo vprašanja za anketiranje v živo, prek telefona...

Celotna raziskava, ki smo jo napravili je vsebovala:
  • opazovanje kupcev pri naročanju (za pultom v delikatesi),
  • anketiranje kupcev na podlagi opazovanja,
  • telefonski klici skupine uporabnikov.
Povzetek raziskave je pokazal precej drugačne rezultate, kot je bila sprva ideja klienta za promocijo. Ma podlagi raziskave je drugače ravnal, kot bi sicer, brez rezultatov raziskave. Po domače: zapravil bi veliko denarja za bistveno manj učinka. Zaradi zaščite podatkov klienta, rezultatov ne smemo objaviti. Raziskava pokazala, kje in kakšen tip promocije je najbolj primeren.
In nato smo te promocijske materiale naredili. Klient pa je naprej sam izvajal promocijo, kot je predlagala raziskava.

Če kupec ne bi naredil raziskave, bi potrošil bistveno več denarja, ker bi glede na dejavnost, tip izdelka in lokacijo promoviral narobe: z napačnim načinom, z napačnim besedilom, ustvarjal manj zanimiv ‘image’ v javnosti in se promoviral v napačnih medijih …

Raziskave so res zelo pomembne!

Celo preden začnete z neko dejavnostjo (StartUp, podjetniško idejo) in vsekakor pred izdelavo celostne podobo podjetja ali
izvedbo kakršnekoli večje promocijske aktivnosti, je zelo pomembno narediti raziskavo, na kateri sloni promocija (in aktivnosti podjetja). 

To vam bodo potrdili vsi marketinški svetovalci in strokovnjaki: naredite dobro raziskavo.
Sicer boste za promocijo potrošili veliko, namesto, da bi investirali le manjši del za preprosto raziskavo ali jo celo naredili sami, brezplačno!

Najprej napravite raziskavo. Najprej!
Kako? Preprosto, lahko kar sami in to res ni drago.
Nekaj idej, kako to lahko naredite sami, je tu.

Nimamo časa za raziskave!

OK. No, poglejmo, če to res drži ...

Napravimo kratek test:
– Kako bi promovirali … recimo pizzerijo?

– Katere besede bi uporabil v reklamnih materialih?

  • “Velike pizze”
  • “Simpatične natakarice”
  • “Italjanski kuhar, iz Neaplja…”
  • “Odlična lokacija.”
  • “Najboljše pizze v mestu”
  • “Velik parkirni prostor pred pizzerijo”
  • “Odlična postrežba”
  • “Dobre cene”
  • “Vrhunska kvaliteta”
  • “Okus Italije”

Mogoče:

Sedaj izberite 2 odgovora (ali napišite svoja). Lahko tudi tri ali štiri in izpostavite najbolj pomembno.

masaru-marketing-pizza-3

In tu je kruta realnost ...

Raziskava pravi (Ljubljana, 1990-2000), da je za največ ljudi najbolj pomembno, da je pizza velika in je na njej veliko ‘gor’ (nadeva).
To seveda ne pomeni, da so take pizze najboljše! Tudi ne, da so slabe. In tudi ne, da je najbolje, da so pizze take.

  • Kaj je pravzaprav ‘najboljše’?
  • In za koga?
  • Kaj si kupci želijo?
  • Koliko kupcem je pomembna:
    – nizka cena,
    – prijazno osebje,
    – velikost pizze,
    – kuhar iz Neaplja,
    – lokacija,
    – parkirni prostor,…

Koliko ljudi bo pritegnilo reklamno sporočilo s tem, kar si kupec želi in mu je bolj pomembno, kot nekaj drugega – kar vi mislite, da je pomembno?

Čeprav želite slediti svoji filozofiji in vam velike pizze z veliko nadeva ne pomenijo dosti, bo smiselno v kraju, kjer boste odprli to pizzerijo, ugotoviti, kaj kupcem veliko pomeni.

Z A   R A Z M I S L E K:

Če menite, da je najpomembnejše izpostaviti to in to … in potem v svojih reklamnih sporočilih točno to tudi promovirate,
v bistvu pa lahko največ ljudi (oz. vašo ciljne publike) zanima in jih najbolj pritegne k nakupu nekaj drugega…

Ali niste za potemtakem reklamo potrošili (in še vedno trošite) VEČ, kot bi sicer?

Kakšno mnenje imajo naši kupci?

Grafično oblikovanje – Oblikovanje in izdelava spletnih strani – Izdelava predstavitvenih videov

Namig:

Seveda imejte kuharja iz Neaplja, odlično postrežbo, napravite najbolj okusne pizze v mestu, itd. imejte vse to in še več.
Imejte stil, filozofijo, odlično postrežbo, …
Postanite znani po vsem tem, kar ste si zamislili (vizija, poslanstvo, cilji) in verjetno tudi delate na tem.

Ne želimo vas prepričati, da spustite kvaliteto na nek (pod)povprečni nivo “velike pizze, ki imajo veliko nadeva”.

Svoj posel pa lahko začnete dosti hitreje s pomočjo ankete ali raziskave. Ne vemo kaj bo pokazala.
Lahko je glede tega nekdo še tako moder, toda ali bi sledili tej osebi (tudi, če ste to vi), kljub zavedanju, da se lahko zelo moti? In vas to lahko stane ogromno denarja in nekaj let garanja?
Ugotovite, kaj tržišče želi, raziščite ga.

Capisci?

P O M N I:

Promovirajte to in na tak način, kot si kupci želijo.
Dosegli boste večji učinek z dosti manj manj denarja.

Najprej naredite raziskavo! Saj ni bau-bau!
Ugotovite, kaj si kupci želijo in potrebujejo. Kaj želijo slišati.

Zaključek

OK in koliko raziskava stane? V večini primerov, zelo, zelo malo. Kako narediti to brezplačno si lahko preberrete tu.

Mi ne delamo raziskav!

Lahko pa podelimo z vami nekaj izkušenj, kako lahko raziskavo naredite sami ali vam jo pač naredi nekdo. Tu nikogar ne promoviramo ali preferiramo.
Saj je cel kup podjetij, ki se ukvarja z raziskavami.

Kako do BREZPLAČNE raziskave  si o tem lahko preberete tu.

Close Menu